2007-03-08, 07:08
Medlem
Zot^s avatar
Nej det ska väl snarare hjälpa till att motverka ep-anfall? Neurontin gör iaf det har jag för mig... orkar inte gå och rota fram beskrivningen i medicin skåpet. Har blandat tram och neurontin och det har funkat fint...
Citera
2007-03-08, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Nej det ska väl snarare hjälpa till att motverka ep-anfall? Neurontin gör iaf det har jag för mig... orkar inte gå och rota fram beskrivningen i medicin skåpet. Har blandat tram och neurontin och det har funkat fint...
Jo det är ju sant, det tänkte ja inte på '
Citat:
LYRICA tillhör en läkemedelsgrupp som används bl.a. för att behandla epilepsi, neuropatisk smärta och generaliserat ångestsyndrom.
Citera
2007-03-08, 13:50
Medlem
Lyrica

Min läkare funderar på att ge mig Lyrica, men jag är bara intresserad om den ger eufori, kick.. förövrigt har jag hög toleransnivå på all Benz..

Hur mycket Lyrica ska man dra för att bli nice? och funkar det ihop med xanor å sobril?
Citera
2007-03-08, 14:09
Medlem
Lyrica

Min läkare funderar på att ge mig Lyrica, men jag är bara intresserad om den ger eufori, kick.. förövrigt har jag hög toleransnivå på all Benz..

Hur mycket Lyrica ska man dra för att bli nice? och funkar det ihop med xanor å sobril?
Citera
2007-03-08, 14:49
Medlem
dampies avatar
nån som vet hur den funkar ihop med concerta?

å verkar Lyrica stämningsstabliserade också? Eller e de bara ångest å tjosankatastroftankarna man gömmer bort?

Eller blir man bara uppåt? Kan man bli manisk på den eller? (tänkte mest eftersom jag blev det av ssri)
Citera
2007-03-08, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emerald

Jag fick ingen direkt kick. Men iof inte prövat högre doser.. Men den hjälpte som fan när ja blev nertrappad på benzo.. Utan den hade det nog fan inte funkat...

Äter 150mg morgon och kväll nu.. Man blir lite lugn av det, så man somnar skönare.
Citera
2007-03-08, 15:45
Bannlyst
finns fler trådar om detta som oom funktion fungerar så sök
Citera
2007-03-08, 16:07
Medlem
Flumma inte för ofta på lyrica, då förlorar den snart sin effekt. Jag har varit uppe på doser på över 1000mg, men det är knappt att jag känner av dem längre. Ät dem enligt recept, men flumma inte varje dag!

Biverkningar jag har märkt är skakningar, muskelryck och dålig balans, speciellt när jag stoppat i mig över 600-700mg. Jag får 600mg/dag på recept för en knivskada(nervskada) men det ger inget förutom lite smärtlindring. Håller jag upp i en vecka lite drygt så flummar det på igen med ~600mg.

Det känns lite smått otryggt att äta konstant höga doser av en relativt ny medicin dock.

Bra kombinationer är alprazolam(även annan benzo) och opioider. Min favorit är tramadol! Bästa drogkombon jag testat! Jätteeufori! Jag försöker att hålla mig till någon gång i månaden, max, så "glowen" inte försvinner...

Jag har märkt utsättningssymptom om man slutar tvärt efter ett par månader med 600-1000mg/dag, men inget värre än lite ångest och svettningar som håller i sig i max 2 nätter.

Edit: För mig är lyrica ensamt ganska likt benzo fast med starkare eufori... synd att man vänjer sig så snabbt bara..
Citera
2007-03-15, 15:42
Bannlyst
Lyrica metadon

Vet om att det finns mycket skrivet om lyrica, har sökt men inte fått svar på just min fråga. Har även lagt en tråd i opiatforumet, men provar här med.

Hur fungerar lyrica tillsammans med metadon. Jag trappar själv ner metadonet för tillfället och är nere i en låg dos. Har märkt att Lyrican tagit bort abstinensen på natten och morgonen som jag annars har. Men jag jag tror inte lyrican boostar metadonet. Känslan man får när väl metadonet börjar verka(även på låg dos) känns som bort bortblåst. Jag mår ändå bra hela dagen.

Vet någon hur Lyrican påverkar metadonet?

Tack på förhand.
Citera
2007-03-15, 15:45
Medlem
DeepForests avatar
Det var dumt att göra så, för nu blir den låst. =)
Citera
2007-03-15, 15:46
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepForest
Det var dumt att göra så, för nu blir den låst. =)

Jaså?
Citera
2007-03-15, 15:59
Medlem
DeepForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Jaså?

Korspostning, men skitsamma. Jag bryr mig inte. Var bara en upplysning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in