Flumma inte för ofta på lyrica, då förlorar den snart sin effekt. Jag har varit uppe på doser på över 1000mg, men det är knappt att jag känner av dem längre. Ät dem enligt recept, men flumma inte varje dag!
Biverkningar jag har märkt är skakningar, muskelryck och dålig balans, speciellt när jag stoppat i mig över 600-700mg. Jag får 600mg/dag på recept för en knivskada(nervskada) men det ger inget förutom lite smärtlindring. Håller jag upp i en vecka lite drygt så flummar det på igen med ~600mg.
Det känns lite smått otryggt att äta konstant höga doser av en relativt ny medicin dock.
Bra kombinationer är alprazolam(även annan benzo) och opioider. Min favorit är tramadol! Bästa drogkombon jag testat! Jätteeufori! Jag försöker att hålla mig till någon gång i månaden, max, så "glowen" inte försvinner...
Jag har märkt utsättningssymptom om man slutar tvärt efter ett par månader med 600-1000mg/dag, men inget värre än lite ångest och svettningar som håller i sig i max 2 nätter.
Edit: För mig är lyrica ensamt ganska likt benzo fast med starkare eufori... synd att man vänjer sig så snabbt bara..