2007-10-19, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svenkarlsson
Vill bara påpeka att detta inte är enda användingsområderna för Lyrica, det förskrivs även ofta för kraftig nervsmärta.

Sven

Tråden ligger under "Droger", därför undrade jag i vilket syfte TS använde Lyrica. Det är ju egentligen epilepsimedicin... Många använder dessa trådar till att diskutera snedvridna trippar och annat barnsligt... En barnslig diskussion kring en sådan viktig medicin vill jag inte ge mig in på. Därav min fråga till TS.

Ha det gott!
Citera
2007-10-20, 09:47
Medlem
svenkarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbeBubbe
Tråden ligger under "Droger", därför undrade jag i vilket syfte TS använde Lyrica. Det är ju egentligen epilepsimedicin... Många använder dessa trådar till att diskutera snedvridna trippar och annat barnsligt... En barnslig diskussion kring en sådan viktig medicin vill jag inte ge mig in på. Därav min fråga till TS.

Ha det gott!

Läste det som att knarka och mot ångest var enda användningsområderna, inget illa menat.

Mvh Sven
Citera
2007-10-20, 11:40
Medlem
vad ligger priset på lyrica?
Citera
2007-10-20, 12:13
Medlem
vessleäckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordahlJ
vad ligger priset på lyrica?

olika på olika styrkor.
Men 56st 150mgare kostar 683:-
Citera
2007-10-20, 12:15
Medlem
vessleäckels avatar
sluta med lyrica?

håller på att sluta med lyrica men fått en del utsättningssymtom.
Bland annat sömnproblem, huvudvärk, yrsel, trötthet.
Hur länge får man stå ut med dessa och har flera upplevt likadana besvär när du slutat med lyrican?
Citera
2007-10-20, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vessleäckel
olika på olika styrkor.
Men 56st 150mgare kostar 683:-
Det beror ju på hur mycket du har handlat innan, jag betalade sex kronor, för 200st 150mg...
Hade igentligen kostat nånstans vid 2000..
Citera
2007-10-20, 16:36
Bannlyst
Jag slutade med lyrica, 300mg/dag för 12 dagar sedan UTAN nedtrappning. Ingen bra idé må jag säga

Har ordentliga problem med sömnen nu, hade problem innan jag slutade men nu är det brutalt.
Citera
2007-10-20, 17:16
Bannlyst
Var superlätt att hitta GBL på nätet ....

Den som söker skall finna. Den firma jag nu beställt av har jag använt förut och det GBL:et jag fick var extremt rent. Om jag ville däcka ett par timmar så tog jag med en pipett upp ungefär en full pipett (en sån man kan köpa i vilken hoppyaffär son helst. Inte nån jättepipett som finns på sjukhus, lab o.s.v, då skulle man dö av för hög koncentration) och spillde i mig. Mådde som en kung i ca. 30 min. men sen försvann minnet helt och jag däckade i soffan. Vaknade ett par timmar efteråt och allt rus var borta och ingen hangover. VARNAR dock för att ta för stor dos! Behövs "ytterst lite" för att få full effekt.
Citera
2007-10-20, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sidventilare
Den som söker skall finna. Den firma jag nu beställt av har jag använt förut och det GBL:et jag fick var extremt rent. Om jag ville däcka ett par timmar så tog jag med en pipett upp ungefär en full pipett (en sån man kan köpa i vilken hoppyaffär son helst. Inte nån jättepipett som finns på sjukhus, lab o.s.v, då skulle man dö av för hög koncentration) och spillde i mig. Mådde som en kung i ca. 30 min. men sen försvann minnet helt och jag däckade i soffan. Vaknade ett par timmar efteråt och allt rus var borta och ingen hangover. VARNAR dock för att ta för stor dos! Behövs "ytterst lite" för att få full effekt.
Ok då vet vi, troll??
Citera
2007-10-20, 17:48
Bannlyst
Prata med din läkare, du kanske kan få nåt annat att sova på osv.

Svårt att få hjälp här.

Btw, lyrica är inte direkt nån drog, så detta passa bättre i medecin forumet.
Citera
2007-10-20, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svenkarlsson
Läste det som att knarka och mot ångest var enda användningsområderna, inget illa menat.

Mvh Sven

Ingen fara. Jag uttryckte mig inte till 100%...
Tog inte åt mig. Ville bara klargöra vad jag undrade. Typ...

Citera
2007-10-20, 19:38
Medlem
riZLa_87s avatar
Brukar det vara svårt att få ut Lyrica och Neurontin ? Har svårt att få ut benzo . Lyrica och neurontin ska väll vara ett bra alternativ. Ska prata med min läkare om jag kan få det utskrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in