Citat:
Ursprungligen postat av
Torsken1399
Hjälp mig att få lyrica utskrivet, har provat massa ssri och neuroleptikor, utan resultat! Hur ska jag lägga upp det till läkaren?
Alltid bäst att inte nämna preparatet vid namn självmant , lobba för det på ett smidigt sätt typ ”jag har ju denna långvariga pngestproblematiken också har jag det riktigt besvärligt med neuropsykiatriska smärtor finns det något för dessa problemen?” Så får dom lixom nämna lyrica för dom två besvären är precis det lyrica är till för så då är det stor chans eller iallfall större chans att dom säger att det kan vara något för dig.
Dom är alltid väldigt misstänksamma mot folk som nämner en medicin från ingenstans typ ”jag har hört lyrica funkar”
Eller ännu sämre ”jag provade lyrica hos en kompis det funkade perfekt för mig”
Då misstänker dom direkt att du är ute efter det för missbrukningsyfte och det vill dom inte vara delaktiga i.
Så bättre att låtsas ovetande om det men bara nämna dom sakerna lyrica används för på ett snyggt sätt.
Sen klä dig fint och propert och säg att du jobbar på bank eller något annat skitnödigt så får dom en känsla medvetet eller omedvetet att du inte är ute efter mediciner i något slags missbrukande syfte.
Det är väl saker jag kommer på såhär rakt av som kan förbättra dina ”vinstchanser” 😆 dom skriver faktiskt i sina anteckningar ”patienten såg fräsch och välvårdad ut” eller åt andra hållet om du kommer in helt tjackad såklart