Citat:
Ursprungligen postat av
SvarifaxxALaUe
Jag har använt Lyr i doser mellan 3 - 5,4g varannan eller var 3:e dag i runt 6 - 7 år och är nu nere på 1200 - 1800mg 2 - 3 gånger i veckan och det är helt sjukt. Många dagar kan jag inte ens äta utan att typ kaskadspy. Det enda som fungerar om jag ska få i mig mat vissa dagar är Cannabis.
Att bli beroende av Pregabalin är verkligen inte kul. Uppenbarligen kan det ta väldigt länge innan man blir av med beroendet.
/Mvh
Det är fruktansvärt men det går över snabbare än man tror. Skulle dock rekommendera att lägga in dig på avgiftning, där får du även hjälp med näringsbrist och kontrollerad medicinering för att stå ut med din ångest.
Jag hade inte klarat det annars och frågan är om jag inte hade avslutat livet då det var som värst. Fruktansvärda suicidtankar.
Självklart går det att trappa ut och sluta på egen hand men har gått igenom detta 2 gånger varav första krävdes 6 veckor på psyket. Vården må vara piss men när det kommer till abstinensvård och mer akuta insatser är psykvården faktiskt inte helt värdelösa.
Kriga på