2026-09-03, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Det kan inte varit någon som såg lätta pengar och scanna dig och din grabb? Eller är det en legitim kran ni löste av?
I så fall en väldigt sofistikerad någon som lyckas trycka/pressa tio blistrade kartor och lägga i vår box. Dessutom är det ju flera av varandra oberoende som skrivit att de haft samma problem. Det är ett faktum att någon av signatures batcher hade verkningslöst innehåll men inte alla, tvärtom så är de flesta av deras batcher faktiskt bra.
Citera
2026-09-03, 16:12
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyareTag
I så fall en väldigt sofistikerad någon som lyckas trycka/pressa tio blistrade kartor och lägga i vår box. Dessutom är det ju flera av varandra oberoende som skrivit att de haft samma problem. Det är ett faktum att någon av signatures batcher hade verkningslöst innehåll men inte alla, tvärtom så är de flesta av deras batcher faktiskt bra.

Om viljan finns så finns det lösningar bland bedragare tyvärr. Aldrig själv blivit scannad men förstår den snopna känslan när man öppnar hemma och kontrollerar sakerna. Väldigt trångt att höra, hoppas du hittar en ny och bätte kran framöver.
Citera
2026-09-04, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyareTag
Signatur har alltid varit godkända, testat lite utspritt under 6 år. Tidigare detta år under våren kom jag och en vän över en box signatur som vi upptäckte var värdelösa. När vi märkte att dom inte fungerade började vi öppna o kolla kapslarna. Lustiga var att i varje karta var det 1-3 kapslar med normalt innehåll, resten var smaklöst pulver. Vi gick igenom alla kartorna i boxen. Var ju några fler som skrev här i tråden att dom upplevt samma sak, samt kollat innehåll oxå.. var en del kranar som började skriva typ "har riktiga lyrica, inte signatur med mjöl".
Så det verkade vara en del med samma problem. Förmodligen en batch där någon arbetare i Indien fuckat upp

Det var bara under denna period jag stött på dåliga signatur, alltid fungerat bra för mig annars o har stött på fungerande signatur efter detta men jag skulle nog inte våga chansa på ett tag om jag skulle köpa.

Pregacare har jag bara stött på fungerande och jag tycker dom är godkända. En del i tråden klagar på dom men jag misstänker att folk som klankar ner på olika tillverkare egentligen har förätit sig på några kartor,, byggt upp tolerans och slutar känna.
Tycker dom olika indiska är identiska. Har börjat kolla allt innehåll sen det där och dom indiska är som sett identiska, samma kristaller, alltid lite drygt vikt typ ca 350 mg kristaller.

Kör pregacare om du får bra pris, så länge dom innehåller kristaller, ingen skillnad mellan dom olika 😉

Köpte en box med signature, tyckte också dem var svaga. Öppnade och kristall fanns det men till 1/10 av va den pregacare har(bara kristaller).

Pregga tycker jag är helt ok
Citera
2026-09-04, 17:02
Medlem
Tomfoolerys avatar
Tjena. Blivit satt på lyrica pga fibromyalgi äter 300mg om dagen totalt ibland äter jag mer trots det. Får rätt jobbiga biverkningar som ont i magen med bubblande upp i bröstet, domningar i allt från fötter, händer och ansikte min fråga är om detta är normalt? Förövrigt så funkar medicinen galant och sover för första gången på evigheter som en bebis och smärtfritt.
Citera
2026-09-05, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trefalga
Köpte en box med signature, tyckte också dem var svaga. Öppnade och kristall fanns det men till 1/10 av va den pregacare har(bara kristaller).

Pregga tycker jag är helt ok
Det är inte hur mycket kristaller det är i som avgör...

Jag har köpt svenska från apotek den senaste tiden och både Orion samt Teva har mycket lite kristaller. Det är ett rent rus jämfört med signature och speciellt prega, de kickar fortare man blir inte stissig.
Senast redigerad av Hellishexistance 2026-09-05 kl. 09:26.
Citera
2026-09-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomfoolery
Tjena. Blivit satt på lyrica pga fibromyalgi äter 300mg om dagen totalt ibland äter jag mer trots det. Får rätt jobbiga biverkningar som ont i magen med bubblande upp i bröstet, domningar i allt från fötter, händer och ansikte min fråga är om detta är normalt? Förövrigt så funkar medicinen galant och sover för första gången på evigheter som en bebis och smärtfritt.

Biverkningarna kan bero på att du inte helt vant dig vid medicinen än. En annan teori är att du inte tål medicinen.
Jag tar själv Lyrica och jag blir alltid hård i magen. Lyrica samlar vatten.
Citera
2026-09-05, 15:26
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomfoolery

Lyrica (Pregabalin): Är ingen opioid, utan dämpar överaktivitet i nervsystemet genom att binda till kalciumkanaler i nerverna. Då nervsystemet även styr mag-tarmkanalen kan detta göra att tarmrörelserna blir långsammare, vilket kan leda till förstoppning, trög mage, gaser och en känsla av uppblåsthet.
​Samband med dina symptom
​Att matsmältningen går långsammare kan bidra till de besvär du nämnde tidigare:
​Magsmärtor och gaser: När maten eller luften passerar långsammare bildas mer gaser.
​Bubblande upp i bröstet: Långsammare tömning av magsäcken kan öka trycket uppåt och ge sura uppstötningar eller att luft/magsaft trycks upp i matstrupen (reflux).

Vet inte om.den informationen gjorde någon nytts för dom problemen/bieffekterna du upplever på Lyrican

Kan ju prova några olika förlag. Hjälper inte det alls så boka ett nytt fysiskt möte med din läkare. Lycka till!
Senast redigerad av YeahBuddy3000 2026-09-05 kl. 15:29.
Citera
2026-09-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellishexistance
Det är inte hur mycket kristaller det är i som avgör...

Jag har köpt svenska från apotek den senaste tiden och både Orion samt Teva har mycket lite kristaller. Det är ett rent rus jämfört med signature och speciellt prega, de kickar fortare man blir inte stissig.

Nä att jämföra dessa två med apoteksvaror går ej såklart. Men om jag måste välja så tar jag pregga framför signature. Dem gav mest ångest om man hade turen att känna något.

Vad jag minns när jag köpte apoteksvaror för många år sedan så var dem iaf fyllda med mycket kristaller.
Citera
2026-09-06, 18:17
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trefalga
Nä att jämföra dessa två med apoteksvaror går ej såklart. Men om jag måste välja så tar jag pregga framför signature. Dem gav mest ångest om man hade turen att känna något.

Vad jag minns när jag köpte apoteksvaror för många år sedan så var dem iaf fyllda med mycket kristaller.

Aa jag tycker att det är bra tryck i pregacare.
Har tagit 1200 mg nu och känner inte direkt ett behov av att fylla på. Relativt billiga med så man får ju mycket för pengarna.
Citera
Igår, 16:25
Medlem
Jag tog drygt 600mg lyrica igår, innan det tog jag senast för 3v sen.
Fick väldigt bra rus och hade en nice kväll. Går det ens att uppleva liknande om jag tar mer ikväll, dagen efter alltså?
Citera
Igår, 18:03
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st4rl0rd
Jag tog drygt 600mg lyrica igår, innan det tog jag senast för 3v sen.
Fick väldigt bra rus och hade en nice kväll. Går det ens att uppleva liknande om jag tar mer ikväll, dagen efter alltså?

Ja ta 900 om du vill ha likvärdigt men skulle tro att du känner av bra på 600 också men inte lika bra
Citera
Igår, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Ja ta 900 om du vill ha likvärdigt men skulle tro att du känner av bra på 600 också men inte lika bra
okej, tack!
överväger att ta ghb istället, pallar inte ta och sen inte få någon effekt av lyrican
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in