Citat:
Ursprungligen postat av
citizenzero
Hur ligger det till med att kombinera Lyrica och Subutex egentligen?
Jag har hört att det skall vara lika farligt att blanda Lyrica med Subutex som det är att blanda Subutex med bensodiazepiner.
Stämmer det?
Jag sitter här och har blandat sub med Lyrica och vill inte gå och lägga mig för att man kanske får andningsdepression..
Folk verkar ju blanda sub och Lyrica ganska så friskt.
Vad stämmer egentligen?
Beror helt på din tollerans till dem olika preparaten. En kombination/dosering kan potentiellt vara fatal för någon och lagom för en annan.
Jag får buprenorfin som substitutionsbehandling, 160mg injektion (subkutant) var tredje vecka.
Brukar ta 1-2g Lyrica utan tollerans. Tidigare när jag var beroende utav benso brukade jag ta 5-10mg alpra, några 10mg stesolid plus något glas vin. Vid något tillfälle även somadril(Karisoprodol).
Lyrica har en potentierande effekt på andra droger. Vilket gör den populär bland missbrukare.
INGET JAG REKOMMENDERAR.
Det ska ganska mycket till innan man dör, det är min erfarenhet. Jag tycker personligen det är väldigt svårt att dö. Kroppen kämpar alltid emot in i det sista. Våra kroppar är verkligen fantastiska på många sätt.
Det är inte så lätt att ta livet av sig som många tänker sig.
Att komma ihåg dock är att folk som jag med min inställningen ofta tar en överdos förr eller senare.
Vill uppmana till försiktighet om du är rädd om livet. Väldigt många som dör av drogrelaterade orsaker hela tiden. Det är alltid bättre att ta för lite än för mycket. Dem flesta som dör har buprenorfin/ metadon blandat med Lyrica/benso/alkohol.
Så det är inget att leka med.