2022-08-02, 14:13
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
Pulver ska vara jävligt billigt på webben, så det är ju inte kapslar han äter

Han var osäker, sade 12. Du vet eller?

Kanske kan svara på det ikväll då en kompis hämtat in lyrica.
Citera
2022-08-03, 10:40
Medlem
Jag tog lyrica 100mg 6-7st för några veckor sen. Mådde jättebra.

Igår köpte jag preglabin 300mg, tagit 3st men känner mig mest bara som på gabapentin (som jag äter dagligen) inge spec känsla.
Varför får jag inte de där underbara måendet nu? Ska jag ta mer? Äter ju som sagt gabapentin dagligen så kanske har högre tolerans
Citera
2022-08-04, 14:13
Medlem
Tjenaaaa!
Tog 1800mg Lyrica igår och 600mg imorse (06:00). Frågan är om det är lugnt att ta lite tram i noddmängder (ca 700mg) ikväll utan att sprattla som en fisk innan läggdags?
Citera
2022-08-12, 11:10
Medlem
Pillevickens avatar
Vågar man ha några piller Pregabalin med sig i väskan hem från Spanien eller hur är det med hundar osv?
Citera
2022-08-12, 14:35
Medlem
BrunteVIs avatar
hej kära knarkare
Jag har tagit 600 mg lyrica och undrar om det är en bra idé att ta en till 300 mgare.. Ska jobba imorgon med viktiga och ansvarsfulla grejer så kan inte ha ngn mega afterglow. Ere lugnt om man käkar såhär dags?
Citera
2022-08-18, 07:07
Medlem
Jag kan ju bidra min kära lyrr erfarenhet.

Det började med att jag fick ett bra betald jobb och helt plötsligt satt man där i en liten etta (billig) och monster lön, fan man kände sig som Pablo Escobar hehe.
Iallafall, som vi alla vet så köper ju pengar inte lycka, jag köpte alla teknik prylar man kunde hitta och blev till slut den gamla inbitna gamern jag alltid hade varit i mina yngre år, men det saknades något.

En vacker dag kom min dealer, jag brukade köpa cannabis utav och frågade om jag ville köpa lyrica av han, fram kom en 200 piller påse med 300mg piller i, helt utan att tänka på konsekvenserna så köpte jag hela påsen. Jag kände direkt den kvällen att jag kunde gå på det här för resten av mitt liv.
Jag började med 1 eller 2 per dag, men det gick ju över rätt snabbt till 3 + 2 under morgondagen. Jag satt och knaprade lite då och då för att fylla den härliga känslan. Dagar blev veckor med samma beteende, veckor blev månader. 1 påse blev 3 påsar till slut. Mot slutet fick jag en massa konstiga bieffekter med andningen och synen, kunde inte prata normalt heller, kändes som att rösten studsade till HELA TIDEN.

När min sista påse höll på att ta slut, hade jag noll jävla koll på nedtrappning osv, jag hade gått på xanor förut och även lite tramadol i vissa perioder, men de perioderna var aldrig mer än 2 veckor i sträck.
Nu var jag uppe i ca 4 månader i enorma pregabalin doser med endast några piller kvar och ingenstans att få tag på det. Min dealer hade gått under jord och jag kunde bara inte få tag på det mer.

Det small till rätt ordentligt där redan efter en eller två dagar av cold turkey AT.
Insomnia, fruktansvärd ångest, myrkryp från helvetet, ont i absolut hela kroppen, frös och brann om skelettet, huden var otrolig känslig för kyla/värme, fick brain znaps hela tiden, åt flytande mat endast för att överleva, sket på mig och spydde på toan, det var kaos. Grät som en bebis flera gånger om, kunde bara inte hantera det.

Jag gick till jobbet dom första 3 dagarna dock, sen stod jag där och mina kollegor trodde jag hade feber så jag blev hemskickad.
Jag var hemma akut sjuk i en vecka, sen kom min kära mor och hittade mig helt trasig, hon tog mig till hennes lägenhet, ordnade upp åt mig i gästrummet och där började allt det psykiska vända, fast jag hade starka fysiska symptom kvar, hade svårt att andas fortfarande, ont i lungorna och hostade konstigt minns jag, det gjorde rätt ont att hosta.
Till slut, mot slutet av vecka 2 av ren helvete så kunde jag ta mig till en gammal jogging runda i skogen på 5 km jag lätt klarade av förut. Så jag tog den, jag gick den, utmattad från början till slut, dagen efter igen, och så igen och igen. Till slut på någon månad var jag helt återställd och var ännu starkare fysiskt än innan jag ens började med lyrican, även mentalt.
Jag uppskattade livet igen på ett annat sätt, jag hade ju vunnit min kamp mot lyrican, även om allt blev en ofrivillig avtändning är jag glad nu i efterhand att min dealer försvann där. Jag såg aldrig den människan igen, ibland går jag förbi dennes lägenhet som numera är tom och undrar vad som egentligen hände.

Jag har tagit lyrica två gånger ish sedan detta hände, men med en enorm respekt och maxdos en tablett per gång och det har gått månader mellan gångerna. Kommer aldrig va så oförsiktig igen och jag lider verkligen med er alla som har hamnat i samma sits jag en gång var i.

Mina 5 cents 😊✌️
Senast redigerad av Z00plon 2022-08-18 kl. 07:15.
Citera
2022-08-19, 16:30
Medlem
Hej ! Går det att känna av ett lyrica rus på 600 mg ? Är det likadant som 1200 mg ?
Citera
2022-08-19, 20:18
Medlem
Hur snabbt ökar toleransen på lyrica?

Käka 1200mg igår och har käkat 900mg idag och känner 0
Citera
2022-08-20, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z3ckl1z

Väldigt snabbt, om du vill ha ett rus så vänta 3-4 dagar mellan intag för att inte behöva ta monsterdoser för att känna något.
Citera
2022-08-20, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z3ckl1z

Saken är den att man går runt lyrrad utan att känna av ruset nå mer. Du är ju lyrrad men du har vant dig vid ruset. Men om man bortser från att du vill känna dig yr och berusad, så besitter ju alla andra mysiga lyrr egenskaper i egentligen, 2-3 dagar isch.

Edit: men vem fan är jag att säga hur man bör ta lyrica när jag själv tryckte i mig 1500mg per dag i 120 dagar isch haha. Fyfan, försiktig med lyrren. Går inte att varna tillräckligt för det!
Citera
2022-08-20, 08:07
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
Hur många 300mg kapslar finns i en karta?
14 st tror jag.

Det beror ju på vilket märke, jag har sett indiska som det är 15 st i en karta, men de från svenska apotek är 14 st i.a.f. 14 st i varje karta (4 kartor i varje förpackning) är det i mina 75 mg som jag köper på apoteket, o det är som sagt 56 st i en förpackning.

Sen finns det burkar med 200 st.

https://www.fass.se/LIF/product?user...ackages-prices
Citera
2022-08-22, 05:01
Medlem
Trainwithnoloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizenzero
Hur ligger det till med att kombinera Lyrica och Subutex egentligen?

Jag har hört att det skall vara lika farligt att blanda Lyrica med Subutex som det är att blanda Subutex med bensodiazepiner.

Stämmer det?

Jag sitter här och har blandat sub med Lyrica och vill inte gå och lägga mig för att man kanske får andningsdepression..

Folk verkar ju blanda sub och Lyrica ganska så friskt.

Vad stämmer egentligen?
Beror helt på din tollerans till dem olika preparaten. En kombination/dosering kan potentiellt vara fatal för någon och lagom för en annan.

Jag får buprenorfin som substitutionsbehandling, 160mg injektion (subkutant) var tredje vecka.

Brukar ta 1-2g Lyrica utan tollerans. Tidigare när jag var beroende utav benso brukade jag ta 5-10mg alpra, några 10mg stesolid plus något glas vin. Vid något tillfälle även somadril(Karisoprodol).
Lyrica har en potentierande effekt på andra droger. Vilket gör den populär bland missbrukare.
INGET JAG REKOMMENDERAR.

Det ska ganska mycket till innan man dör, det är min erfarenhet. Jag tycker personligen det är väldigt svårt att dö. Kroppen kämpar alltid emot in i det sista. Våra kroppar är verkligen fantastiska på många sätt.
Det är inte så lätt att ta livet av sig som många tänker sig.

Att komma ihåg dock är att folk som jag med min inställningen ofta tar en överdos förr eller senare.
Vill uppmana till försiktighet om du är rädd om livet. Väldigt många som dör av drogrelaterade orsaker hela tiden. Det är alltid bättre att ta för lite än för mycket. Dem flesta som dör har buprenorfin/ metadon blandat med Lyrica/benso/alkohol.
Så det är inget att leka med.
Senast redigerad av Trainwithnolove 2022-08-22 kl. 05:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in