Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-06, 20:14
Medlem
Någon som testat jobba på lyrre? Hur funka de. ? Tkr personligen tram, är fantastiskt att jobba på
Citera
2022-10-07, 04:33
Medlem
Har fått lite Lyrica kapslar, kanske en dum fråga, men är det bara att svälja dem som dem är?
Citera
2022-10-07, 04:33
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Har fått lite Lyrica kapslar, kanske en dum fråga, men är det bara att svälja dem som dem är?
Jupp. Eller ska du missbruka?
Citera
2022-10-07, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Jupp. Eller ska du missbruka?

Vad kan jag vänta mig? Första gången på lyrica. Men snubblade över dessa kapslar av en ren slump, så jag kan lika gärna knarka lite!
Citera
2022-10-07, 04:37
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Vad kan jag vänta mig? Första gången på lyrica. Men snubblade över dessa kapslar av en ren slump, så jag kan lika gärna knarka lite!
Helt avvägt på dos. Allt ifrån bara smärtstillad eller lite dåsig/euforisk till omotiverade självmordsförsök/självskada till hallucinerande, skelögd till medvetslös och nedpissad.
Senast redigerad av psykoshippien 2022-10-07 kl. 04:42.
Citera
2022-10-07, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Helt avvägt på dos. Allt ifrån bara smärtstillad eller lite dåsig/euforisk till omotiverade självmordsförsök/självskada till hallucinerande, skelögd till medvetslös och nedpissad.

Inga höga förväntningar med andra ord. Hört det här att det skulle va som en fylla på tablett/kapsel, ligger det något i det?
Citera
2022-10-07, 04:53
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Inga höga förväntningar med andra ord. Hört det här att det skulle va som en fylla på tablett/kapsel, ligger det något i det?
HELT AVVÄGT PÅ DOS

Är du drognaiv så ska du inte röra narkotika i rekreationellt syfte. Man kan nämligen bli beroende.
Citera
2022-10-07, 06:32
Bannlyst
Citat:

De flesta reagerar olika på lyrica men du kommer nog bli besviken.
Ett par bärs ger ett mycket skönare rus.

Skit i att introducera dessa väldigt beroendeframkallande piller i ditt liv.
Citera
2022-10-09, 19:20
Medlem
FelisMargaritas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
beror på om du tänkt dricka till...
extremt dålig blandning då båda gör så man känner sig full typ. Jag hade starkt
Har du tagit 600 mg en månad i sträck hade jag nog oroat mig för ATn som väntar. Det kan mycket väl vara så att du klarar dig helt och hållet. Beror på många olika saker som tex vikt, tolerans, blandningar, tidigare erfarenhet osv.

900 mg är definitivt en dos man tappar balansen totalt och kan knappt sitta upp.

Lyrica har tyvärr en av de värsta AT som finns, inget man vill bli beroende av så råder dig att sluta så fort du kan. När jag hade såna hemma åt jag de med varje dag för det fanns där.

Oerhört dumt för höll nog på ca 2 månader med kanske. Som tur var tog jag aldrig eller nästan aldrig mer än 300 mg om dagen. Mådde jävla kasst sedan men det gick över ganska fort.
Hade nog bara tur där.

Lyrica kan verka väldigt harmlöst och det är det möjligen för det krävs så mycket för att överdosera på. Gabapentin ska gå att trappa ner på med, försök med det. Enda tips jag kan ge tyvärr då jag använt just lyrica för att stoppa en rejäl AT de ggr man vet att det väntar.

Också skitbra när man skulle på fest och ej hade nåt att dricka. Gränsen mellan att må bra och känna sig lugn osv och att kunna däcka av var som helst plötsligt, speciellt blandat med saker ( obs! blanda det INTE med någon drog eller alkohol ) de boostar på varandra för mycket vilket kan va farligt om man tar opiater, benso, ghb eller är alkis.

Tack för svar! Jag blandar inte alkohol med lyrica. Tar det för att må bra och få lite energi efter arbetsveckan. Det är den enda drogen jag använder. Bör jag verkligen vara orolig för AT om jag bara tar det en gång i veckan? Får för mig att det hinner gå ur kroppen under veckan, men jag kanske har fel?
Citera
2022-10-10, 01:09
Medlem
Men nej, bara nej.

Det är så många nu som ändå aldrig tagit Lyrica, eller som tar en låg dos och frågar här om vi tror att de kan prova en något högre (men fortf. låg) dos.

Varför ska ni ta Lyrica alls om ni faktiskt inte behöver det?

Det är INTE samma sak som att då och då faktiskt behöva en sömntablett, eller en ångestdämpande tablett.

En tredjedel av inläggen i denna långa tråd handlar om AT. Det ska man egentligen aldrig få, om. man tar sin medicin rätt. Varför vill ni ändå riskera att bli sådana som tar Lyrica så pass ofta - men i onödan -så att ni sannolikt drabbas av denna AT?

Det är så synd, men inte ett dugg konstigt, att Lyrica blev nklassat i Sverige.
Citera
2022-10-10, 13:37
Medlem
Har käkat massa stress senaste dagarna. Tog 300 mg lyrica och känner inget. Är väl korstolerant antar jag
Citera
2022-10-11, 19:47
Medlem
ngingos avatar
Hej. Jag har inte undersökt igenom denna tråd men jag har ett par frågeställningar. Jag har ätit Lyrica mot ångest i tre omgångar i mitt liv. Två av omgångarna åt jag det i mellan 1,5-2 år och den tredje omgången pågår just nu. Jag känner INGENTING på Lyrica ÖHT!? Jag har tagit det eftersom jag fått och får det utskrivet och det gör ingenting sämre heller, därför fortsätter jag ta dem. Eftersom jag inte får nån som helst effekt av dem så har det varit helt oproblematiskt att sluta med dem också. Absolut inga som helst besvär med AT eller dylikt. Jag har stått och står på doser kring 500mg per dag. Det jag undrar mest över är om jag är ensam med detta problem eller är det vanligt? Jag anser att det är ett problem eftersom jag lider av svår ångest och vill att medicinen jag får ska fungera. Jag har testat att ta dubbel dos, att snorta dem m.m men ingenting händer. Jag står även på Buvidal 128mg per månad. Vad ska jag göra eller vad ska jag be om istället? Nån som vet? Tack på förhand. Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in