Citat:
Ursprungligen postat av
Emmoelma
Börja för fan aldrig med det här jävla medlet. Man blir aldrig fri!! Jag har använt skiten i en evighet nu och försöker ta mig ur men det går fan inte. Och så dyker nya ägare upp till en inrikes shop som säljer Pregabalin igen... Och jag tror åter igen att jag kan döva min ångest med denna jäkla medicin... Och tyvärr har jag rätt! Det kan jag men fan inte när leveransen inte kommer. Så nu sitter jag här med värsta ångesten på miljoner år och inser att det snarare blir farbror blå som besöker mig än det där jävla brevet i postlådan.... Hur jävla dåligt kan man må???
Jo det går, gort det många gånger och visst man mår skit...rejält skit och bör trappa ur med något för att underlätta. Klippte Lyrica för en vecka sedan och har denna veckan mått skit och fick tag på lite hjälpmedel idag. Lyrica är rätt lätt o sluta med, det är att man jämt återfaller som är problemet. Lite likt opiater på det sättet, men med opiater är suget grovt. Lyrica är mer att man återfaller för man vill fly elr kanske har ångest. Sluta oroa dig för fabror blå dem har viktigare saker än att kika om du beställer Lyrica. Man kan må sjukt dåligt jag har oxå samtidigt i veckan hoppat av dagliga höga doser av Oxy samtidigt som jag klippte lyrican, trappade ur några dagar. Så höga doser oxy och höga doser lyrica samtidigt. Allt går men det får ta den tid det tar, jag skulle rekommendera trappa ur med gaba och köp nån z-analog till natten. Så säg att jag klippte 2g lyrica ibland 4g gabap ist och 3-400 ibland 600mg oxy/dag, gav upp idag och insåg att jag måste trappa ur mer. Kratom använder jag oxå för o dölja opi ATn och gaba för o minska lyrre ATn. Man mår dåligt länge när man slutar med Lyrica, man måste försöka o tänka lite positivt, sjukt svårt men man måste försöka. Jag har varit fri ibland månader och nått år från Lyrica, sen faller jag tillbaka och blandar oxyn med lyrica för att inte slösa så mkt på oxyn. En gång slutade jag med daglig hög dos lyrica/metadon & stilnoct samtidigt, man klarar bra mkt mer än vad man tror. Många tror att alla missbrukare är svaga människor, skulle man helt sonika sätta en vanlig person (ICKE MISSBRUKARE) i en lyrica AT så skulle dem bli traumatiserade och ev. begå självmord. Nu vet jag inte vad du använt för doser och hur länge men du låter duktigt beroende. Tveka inte o söka hjälp om det blir för mkt, det är sjukt jobbigt o tända av från lyrica det sliter sönder psyke och kropp. Sen är det ju bara o PMa folk i tråden, jag svarar lätt. Nu ska jag åter igen försöka lägga allt på hyllan och börja leva fo real, sjukt trött på allt jaga och alla ATs. Det är riktigt drygt med ångesten men oxå att man inte vill gå ut och vara bland folk, sjuka obehags känslor. Jag tvingade mig iväg idag, när man väl gjort det så fattar man hur värt det är trots att det är sjukt drygt. Och drog oxå till gymmet igår kväll när oxy ATn nått sin peak sjukt svettig o obehaglig, men man mår mycket bra av fysisk aktivitet även om det bara handlar om en promenad. Man förtjänar lixom något bättre än o jaga bara för o bli frisk...alla förtjänar något bättre. Men klassiska symtom av lyrica är hög ångest/ obehag i kroppen/ brännande känsla på huden extremt berörings känslig / folkskygg / trött/ depression /myrkryp/ sömnproblem etc. alla får ju olika symptom och hur kraftiga symptomen är är nog högst individuellt och dosbaserat och hur länge man använt. Sömnproblemen är det som bryter ner en med tiden, därför är kanske låg dos z-analog till natten bra o ha. Jag kan inte använda z-analoger själv eftersom jag haft grova problem med dem. Fortsätter du med lyrica så kmr du till 100% sitta här igen senare i samma situation. Många här inkl. mig själv är missbrukare och bör inte använda någon substans för att vi klarar inte av att hantera det. För mig är det allt elr inget, det är så missbrukare är lever för stunden och flyr sina problem. Jag kanske oxå failar men man måste ge det en chans, det handlar om att bli så trött på det att det känns bättre att vara utan. Många förnekar sitt missbruk, men då kommer man aldrig att lösa det. Insikter är nyckeln ut...även om det är en jobbig väg till dörren ut. Men det är lätt att bara ta den enkla vägen det är det man är van med...en missbrukares essens. Det är inte kul att ta något för att bli frisk/normal, väldigt deppig känsla. Lyrica har lixom inte samma glöd som den hade för ett tag sedan, blir mest lite snurrig som bäst. Dem initiala effekterna är borta och tror aldrig att dem kommer tillbaka, kanske efter ett långt break....vi får se hur det går!