2020-09-18, 12:59
Medlem
Emmoelmas avatar
Börja för fan aldrig med det här jävla medlet. Man blir aldrig fri!! Jag har använt skiten i en evighet nu och försöker ta mig ur men det går fan inte. Och så dyker nya ägare upp till en inrikes shop som säljer Pregabalin igen... Och jag tror åter igen att jag kan döva min ångest med denna jäkla medicin... Och tyvärr har jag rätt! Det kan jag men fan inte när leveransen inte kommer. Så nu sitter jag här med värsta ångesten på miljoner år och inser att det snarare blir farbror blå som besöker mig än det där jävla brevet i postlådan.... Hur jävla dåligt kan man må???
Citera
2020-09-20, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmoelma
Börja för fan aldrig med det här jävla medlet. Man blir aldrig fri!! Jag har använt skiten i en evighet nu och försöker ta mig ur men det går fan inte. Och så dyker nya ägare upp till en inrikes shop som säljer Pregabalin igen... Och jag tror åter igen att jag kan döva min ångest med denna jäkla medicin... Och tyvärr har jag rätt! Det kan jag men fan inte när leveransen inte kommer. Så nu sitter jag här med värsta ångesten på miljoner år och inser att det snarare blir farbror blå som besöker mig än det där jävla brevet i postlådan.... Hur jävla dåligt kan man må???

Jo det går, gort det många gånger och visst man mår skit...rejält skit och bör trappa ur med något för att underlätta. Klippte Lyrica för en vecka sedan och har denna veckan mått skit och fick tag på lite hjälpmedel idag. Lyrica är rätt lätt o sluta med, det är att man jämt återfaller som är problemet. Lite likt opiater på det sättet, men med opiater är suget grovt. Lyrica är mer att man återfaller för man vill fly elr kanske har ångest. Sluta oroa dig för fabror blå dem har viktigare saker än att kika om du beställer Lyrica. Man kan må sjukt dåligt jag har oxå samtidigt i veckan hoppat av dagliga höga doser av Oxy samtidigt som jag klippte lyrican, trappade ur några dagar. Så höga doser oxy och höga doser lyrica samtidigt. Allt går men det får ta den tid det tar, jag skulle rekommendera trappa ur med gaba och köp nån z-analog till natten. Så säg att jag klippte 2g lyrica ibland 4g gabap ist och 3-400 ibland 600mg oxy/dag, gav upp idag och insåg att jag måste trappa ur mer. Kratom använder jag oxå för o dölja opi ATn och gaba för o minska lyrre ATn. Man mår dåligt länge när man slutar med Lyrica, man måste försöka o tänka lite positivt, sjukt svårt men man måste försöka. Jag har varit fri ibland månader och nått år från Lyrica, sen faller jag tillbaka och blandar oxyn med lyrica för att inte slösa så mkt på oxyn. En gång slutade jag med daglig hög dos lyrica/metadon & stilnoct samtidigt, man klarar bra mkt mer än vad man tror. Många tror att alla missbrukare är svaga människor, skulle man helt sonika sätta en vanlig person (ICKE MISSBRUKARE) i en lyrica AT så skulle dem bli traumatiserade och ev. begå självmord. Nu vet jag inte vad du använt för doser och hur länge men du låter duktigt beroende. Tveka inte o söka hjälp om det blir för mkt, det är sjukt jobbigt o tända av från lyrica det sliter sönder psyke och kropp. Sen är det ju bara o PMa folk i tråden, jag svarar lätt. Nu ska jag åter igen försöka lägga allt på hyllan och börja leva fo real, sjukt trött på allt jaga och alla ATs. Det är riktigt drygt med ångesten men oxå att man inte vill gå ut och vara bland folk, sjuka obehags känslor. Jag tvingade mig iväg idag, när man väl gjort det så fattar man hur värt det är trots att det är sjukt drygt. Och drog oxå till gymmet igår kväll när oxy ATn nått sin peak sjukt svettig o obehaglig, men man mår mycket bra av fysisk aktivitet även om det bara handlar om en promenad. Man förtjänar lixom något bättre än o jaga bara för o bli frisk...alla förtjänar något bättre. Men klassiska symtom av lyrica är hög ångest/ obehag i kroppen/ brännande känsla på huden extremt berörings känslig / folkskygg / trött/ depression /myrkryp/ sömnproblem etc. alla får ju olika symptom och hur kraftiga symptomen är är nog högst individuellt och dosbaserat och hur länge man använt. Sömnproblemen är det som bryter ner en med tiden, därför är kanske låg dos z-analog till natten bra o ha. Jag kan inte använda z-analoger själv eftersom jag haft grova problem med dem. Fortsätter du med lyrica så kmr du till 100% sitta här igen senare i samma situation. Många här inkl. mig själv är missbrukare och bör inte använda någon substans för att vi klarar inte av att hantera det. För mig är det allt elr inget, det är så missbrukare är lever för stunden och flyr sina problem. Jag kanske oxå failar men man måste ge det en chans, det handlar om att bli så trött på det att det känns bättre att vara utan. Många förnekar sitt missbruk, men då kommer man aldrig att lösa det. Insikter är nyckeln ut...även om det är en jobbig väg till dörren ut. Men det är lätt att bara ta den enkla vägen det är det man är van med...en missbrukares essens. Det är inte kul att ta något för att bli frisk/normal, väldigt deppig känsla. Lyrica har lixom inte samma glöd som den hade för ett tag sedan, blir mest lite snurrig som bäst. Dem initiala effekterna är borta och tror aldrig att dem kommer tillbaka, kanske efter ett långt break....vi får se hur det går!
Citera
2020-09-20, 19:07
Medlem
DarkOceans avatar
Citat:

Håller med fullständigt, riktigt gift men jag lyckades sluta när det blev narkotikaklassat, beställde massor då och trappade ner långsamt under ett år, även om jag drog ner med jättelite så kände jag det, har provat bara ta på helger ett tag men nä det är inte värt det
Senast redigerad av DarkOcean 2020-09-20 kl. 19:14.
Citera
2020-09-24, 06:12
Medlem
caecos avatar
Har inte tagit lyrica på länge men fick någon karta eller två för att landa på efter amfetamin. Varit vaken sen igår och tagit en del attentin. Käkat 1200mg men upplever att tjacket kör över det och det ändå börjar gå ur. Var kanske tio timmar sedan sista dosen lyrica. Är jag en idiot som vill fylla på bara? Risken för att krampa är alltid med mig efter att en familjemedlem dog av det (ej utlöst av droger dock). Men har gjort så otroligt korkade blandningar. 1g tram med 2g lyrica och kokain. Här började det rycka otroligt mycket i kroppen dock.

Jävla amfetamin som gör det omöjligt att hålla det kort. När anser ni att jag kan ta mer lyrica? När effekten börjar dala/gå ur eller efter 24h? Har tagit denna blandning förr, men blivit försiktigare med åren.
Citera
2020-09-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Har inte tagit lyrica på länge men fick någon karta eller två för att landa på efter amfetamin. Varit vaken sen igår och tagit en del attentin. Käkat 1200mg men upplever att tjacket kör över det och det ändå börjar gå ur. Var kanske tio timmar sedan sista dosen lyrica. Är jag en idiot som vill fylla på bara? Risken för att krampa är alltid med mig efter att en familjemedlem dog av det (ej utlöst av droger dock). Men har gjort så otroligt korkade blandningar. 1g tram med 2g lyrica och kokain. Här började det rycka otroligt mycket i kroppen dock.

Jävla amfetamin som gör det omöjligt att hålla det kort. När anser ni att jag kan ta mer lyrica? När effekten börjar dala/gå ur eller efter 24h? Har tagit denna blandning förr, men blivit försiktigare med åren.

Du kanske har somnat nu visserligen, men det hela beror ju ditt näringsintag osv, men risk för kramp finns ju klart ändå.
1200mg är rätt mycket utan tolerans, jag hade nog försökt vänta iallafall 3-4 timmar innan du fyller på och försök låt tacket gå ur helt.
Lyrica funkar helt klart för att landa på men det är inte det bästa i det syftet. Jag tycker det enbart boostar igång tjacket igen och i början av ett lyricarus får man ju oftast mycket energi, när man efter tjack bara vill sova haha.
Som sagt, det är MYCKET bättre än ingenting, men tycker oftast benzo är det bästa i det ändamålet. Men har använt Lyrica i perioder när jag ska landa, men hade ändå relativ tolerans i den perioden och eftersom du inte tagit på länge, skulle jag vara försiktig som sagt.
Hoppas på att du kunnat somna nu iallafall!
Citera
2020-09-25, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Du kanske har somnat nu visserligen, men det hela beror ju ditt näringsintag osv, men risk för kramp finns ju klart ändå.
1200mg är rätt mycket utan tolerans, jag hade nog försökt vänta iallafall 3-4 timmar innan du fyller på och försök låt tacket gå ur helt.
Lyrica funkar helt klart för att landa på men det är inte det bästa i det syftet. Jag tycker det enbart boostar igång tjacket igen och i början av ett lyricarus får man ju oftast mycket energi, när man efter tjack bara vill sova haha.
Som sagt, det är MYCKET bättre än ingenting, men tycker oftast benzo är det bästa i det ändamålet. Men har använt Lyrica i perioder när jag ska landa, men hade ändå relativ tolerans i den perioden och eftersom du inte tagit på länge, skulle jag vara försiktig som sagt.
Hoppas på att du kunnat somna nu iallafall!

Håller helt klart med MsMelankoli ! lyrica funkar o landa på, har själv alltid när jag ska landa på Lyrica är att verkligen låta tjacket lugna ner sig så känner man av Lyrican mer. Men är man en person som fått kramp på lyrica/amf/tram så bör man fan inte blanda med lyrica öht. Dock så ska man vara jävligt försiktig med att landa på typ Stilnoct (stor varning!) Om tjacket fortfarande e aktivt så kan man göra jävligt skumma grejjer, man hamnar i nått sov/vaknande tillstånd som kan gå riktigt snett. Själv gjort det och sett andra göra det, isf e vanliga bensos 100x bättre...E på dos just nu, tänkte inte landa på Lyrica har slutat men har lite olika bensos...Och som folk vet...är inget benso fan, men det e fan bra om man har ångest o vill släcka tjack ruset en aning och sova.
Citera
2020-09-27, 20:11
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:

För det första, du behöver inte överhuvudtaget vara rädd för att polisen tagit ditt brev då det inte finns tullar eller sådana kontroller inrikes. Snarare är det så att sidan du beställt ifrån har blåst dig eller missat skicka ditt brev.

Sluta med Lyrica en gång för alla. Även jag var beroende av skiten i nästan två år och det var det värsta jag varit med om att sluta med.
Citera
2020-09-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det finns regelverk som läkemedelskoncernen måste följa och en paragraf handlar om att mediciner måste ha en övre gräns av hållbarhet. Molekyler har olika känslighet för syre, förvaring och så vidare men i regel är det 'good 2 go' så att säga. Du behöver inte oroa dig.

Precis tror också det håller bra mycket längre än vad som står på förpackningen, men vore intressant om det finns nån information om hur lång tid det tar tills pregabalin börjar brytas ned och bli svagare. Har inte hittat den informationen någon stans.

Borde inte kapslarna som pregabalinen är i göra att det håller längre också, som ett slags skydd mot fukt etc?
Citera
2020-09-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Precis tror också det håller bra mycket längre än vad som står på förpackningen, men vore intressant om det finns nån information om hur lång tid det tar tills pregabalin börjar brytas ned och bli svagare. Har inte hittat den informationen någon stans.

Borde inte kapslarna som pregabalinen är i göra att det håller längre också, som ett slags skydd mot fukt etc?

Varför vore det intressant? Om det förvaras väl så håller det lika länge som en människa lever.
Citera
2020-09-29, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Varför vore det intressant? Om det förvaras väl så håller det lika länge som en människa lever.

För att jag inte alls tror det du säger stämmer och vill veta svaret. Ämnen bryts ned över tid vissa snabbt vissa långsamt. Vad har du för belägg för att pregabalin skulle ha samma styrka efter en hel livstid så länge det förvaras rätt?
Citera
2020-09-29, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
För att jag inte alls tror det du säger stämmer och vill veta svaret. Ämnen bryts ned över tid vissa snabbt vissa långsamt. Vad har du för belägg för att pregabalin skulle ha samma styrka efter en hel livstid så länge det förvaras rätt?

Pregabalin är en stabil molekyl, den är inte särskilt känslig för yttre påverkan.
Citera
2020-09-29, 16:28
Medlem
Ajss avatar
Om man tog 600mg Lyrica i Lördags, hur länge bör man vänta tills man får full effekt igen?

En vecka säger han jag köpte dem av, men det är väl max några dagar? :S

Edit: Man verkar få effekt igen efter 3-4 dagar ser jag efter ha läst lite i tråden
Senast redigerad av Ajs 2020-09-29 kl. 16:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in