Flashback bygger pepparkakshus!
2022-09-23, 13:22
Medlem
FelisMargaritas avatar
Nu är det äntligen helg, efter en riktigt pissig vecka på jobbet.

Jag har tagit 600 mg varje fredag i någon månad utan några större problem. Jag tänkte lyxa till det lite och köra på 900 mg idag, det borde vara safe va?

Kvinna, runt 65 kg.
Citera
2022-09-25, 04:49
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelisMargarita

Jag har tagit 600 mg varje fredag i någon månad utan några större problem. Jag tänkte lyxa till det lite och köra på 900 mg idag, det borde vara safe va?

Kvinna, runt 65 kg.

beror på om du tänkt dricka till...
extremt dålig blandning då båda gör så man känner sig full typ. Jag hade starkt
Har du tagit 600 mg en månad i sträck hade jag nog oroat mig för ATn som väntar. Det kan mycket väl vara så att du klarar dig helt och hållet. Beror på många olika saker som tex vikt, tolerans, blandningar, tidigare erfarenhet osv.

900 mg är definitivt en dos man tappar balansen totalt och kan knappt sitta upp.

Lyrica har tyvärr en av de värsta AT som finns, inget man vill bli beroende av så råder dig att sluta så fort du kan. När jag hade såna hemma åt jag de med varje dag för det fanns där.

Oerhört dumt för höll nog på ca 2 månader med kanske. Som tur var tog jag aldrig eller nästan aldrig mer än 300 mg om dagen. Mådde jävla kasst sedan men det gick över ganska fort.
Hade nog bara tur där.

Lyrica kan verka väldigt harmlöst och det är det möjligen för det krävs så mycket för att överdosera på. Gabapentin ska gå att trappa ner på med, försök med det. Enda tips jag kan ge tyvärr då jag använt just lyrica för att stoppa en rejäl AT de ggr man vet att det väntar.

Också skitbra när man skulle på fest och ej hade nåt att dricka. Gränsen mellan att må bra och känna sig lugn osv och att kunna däcka av var som helst plötsligt, speciellt blandat med saker ( obs! blanda det INTE med någon drog eller alkohol ) de boostar på varandra för mycket vilket kan va farligt om man tar opiater, benso, ghb eller är alkis.
Senast redigerad av Bullsquid 2022-09-25 kl. 05:04.
Citera
2022-09-25, 04:56
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Ja, det är skrämmande vad lite de vet.

Det fungerar absolut. Tar bort minst 75% av de flesta AT.
Suveränt ifall man går på antabus och inte kan supa, då kan man ändå känna sig typ full och glad på lyrican. Den ger nästan likadant rus som Benso eller några rejäla groggar.

Däremot är man helt klar i huvudet men kan få enorma problem med balansen efter doser närmare 1g. Minns jag tagit 600mg en gång utan tolerans , kände mig psykiskt nykter men kroppen ville inte lyda alls så det gick inte gå en meter utan att ramla.
Citera
2022-09-25, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FelisMargarita

Kvinna, runt 65 kg.

Seriöst, är du van vid 600mg behöver du verkligen fråga om 900 är "safe"?
Senast redigerad av Vattenkammad123 2022-09-25 kl. 08:45.
Citera
2022-09-26, 15:45
Medlem
0xgh64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVART3N
Testade Lyrica igår för första gången. Tog 500mg men märkte inget direkt rus. Idag tog jag 1700mg utspritt över dagen men kände inte något rus denna gång heller. Kändes lite som fylla fast bara med de fysiska så som balans och koordination. Lite seg i skallen, och lite bättre humör, men inget som liknar ett rus.

Hur upplever ni andra "ruset" och vilka doser tog ni? Ska jag behöva ta doser över 2g för att känna nått eller är jag lite "immun"?
Vadå inget rus? "Kändes lite som fylla fast bara med de fysiska så som balans och koordination. Lite seg i skallen, och lite bättre humör" Det du skrev beskrev ju ett rus?
Citera
2022-09-26, 15:48
Medlem
0xgh64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Sure, och har läst om folk som får ännu högre doser förskrivna, om det verkligen är sant är väl en annan femma.

Må låta tråkigt men det är trots allt primärt en medicin som ej är "menad" att ge ett rus utan ruset som många upplever är snarare en bieffekt. Läkare eftersträvar att ge så låg dos som möjligt som ej ger ett rus men biter på ångesten/nervsmärta eller vad det nu kan vara. Vill poängtera att jag personligen inte bryr mig om vad folk stoppar i sig i russyfte med utantaget folk som använder det oansvaret och gör det besvärligt för oss som legitimt för behöver medicinska doser för att fungera som normala människor. Är själv verkligen inte perfekt, poppar gärna en extra 75mg under helgen.för att må ännu lite bättre.

Men tycker du nästan borde vara glad att du inte upplevde något rus, ej kul att vara lyricatorsk. Läs om avtändningarna hehe.
Vet en som har nervskador pga diabets och det första läkarna skrev ut var 3x300mg/dag. Jag var bara vad i helvete 900mg/dag bara sådär.
Citera
2022-09-27, 09:54
Bannlyst
Jag kan ju säga såhär.

Vill ni inte gå upp i vikt, håll er från Lyrica.

Jag kan äta världens fetaste middag och typ 30 minuter senare vara sugen på något nytt. Har säkert gått upp 10kg på en kort kur lyrica.

Ett annat tips använd aldrig varje dag för den slutar fungera snabbt, sen får ni vänta någon vecka om ni vill ha ut något av den. Kanske max 2 gånger i veckan. Många andra i tråden håller också med om att toleransökningen är GALEN, men sjunker relativt fort också.
Citera
2022-10-01, 04:38
Medlem
Hur vanligt är det med fake lyrica? Tog 600 mg av Signature, tror dom är indiska. Fick inget vidare rus. Vart darrig o ångesten vart inte bättre, snarare tvärtom. När jag tog 600 mg av riktiga lyrica direkt från Apotek så vart jag så väck att jag knappt kunde gå. Och nej, har ingen tolerans. Detta är första gången jag tar lyrica på flera år. Tog 900 mg för 1 timme och 40 minuter sen. Får se hur det känns. Innehåller dom nån slags rc tro? Kanske 50% pregabalin och resten rc.
Citera
2022-10-01, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Jag kan ju säga såhär.

Vill ni inte gå upp i vikt, håll er från Lyrica.

Jag kan äta världens fetaste middag och typ 30 minuter senare vara sugen på något nytt. Har säkert gått upp 10kg på en kort kur lyrica.

Ett annat tips använd aldrig varje dag för den slutar fungera snabbt, sen får ni vänta någon vecka om ni vill ha ut något av den. Kanske max 2 gånger i veckan. Många andra i tråden håller också med om att toleransökningen är GALEN, men sjunker relativt fort också.

Rättare sagt vill inte ha cancer så håll er borta från Lyrica och Gabapentin.
Citera
2022-10-01, 12:20
Medlem
Hur är det med eventuell korstolerans mellan lyrica och benzo? Har gått rätt hårt på lyrica ett tag nu och känner att det inte är hållbart. Främst på grund av toleransnivån. Kan jag köra benzo under nån månad för att sänka toleransen? Eller är substansernas uppbyggnad så lika så att det inte hjälper? Kör inte varje dag utan ca varannan.
Citera
2022-10-02, 01:20
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trainwithnolove
Beror helt på din tollerans till dem olika preparaten. En kombination/dosering kan potentiellt vara fatal för någon och lagom för en annan.

Jag får buprenorfin som substitutionsbehandling, 160mg injektion (subkutant) var tredje vecka.

Brukar ta 1-2g Lyrica utan tollerans. Tidigare när jag var beroende utav benso brukade jag ta 5-10mg alpra, några 10mg stesolid plus något glas vin. Vid något tillfälle även somadril(Karisoprodol).
Lyrica har en potentierande effekt på andra droger. Vilket gör den populär bland missbrukare.
INGET JAG REKOMMENDERAR.

Det ska ganska mycket till innan man dör, det är min erfarenhet. Jag tycker personligen det är väldigt svårt att dö. Kroppen kämpar alltid emot in i det sista. Våra kroppar är verkligen fantastiska på många sätt.
Det är inte så lätt att ta livet av sig som många tänker sig.

Att komma ihåg dock är att folk som jag med min inställningen ofta tar en överdos förr eller senare.
Vill uppmana till försiktighet om du är rädd om livet. Väldigt många som dör av drogrelaterade orsaker hela tiden. Det är alltid bättre att ta för lite än för mycket. Dem flesta som dör har buprenorfin/ metadon blandat med Lyrica/benso/alkohol.
Så det är inget att leka med.

Tjena
Jag går på 4mg subutex om dagen och har fått tag i några pregabalin/lyrika 300mg.
Tog 600mg imorse med min morgondos, vart helt skev hela dagen men på kvällen har det lagt sig. Så tänker nog fylla på med en 300mg.

Men det borde vara lugnt, iallafall om du har Sub tolerans.
Citera
2022-10-06, 20:12
Medlem
Hej undrar om någon som har lyrica utskrivet kan ge tips på sätt man vet om det är taget lite ur kabben och sen stoppat igen den? Fick en 100 mg lyr av en polare och då jag alltid tuggar på dom bet jag ihop den tyckte det var lite pregabalin i den men å andra sidan är det ju bara 100 mg men det som gjorde mig skum var att då jag tuggade så delade kabben på sig har avrit med om det förut från kapslar jag själv tryckt ut ur blister men det smakade absolut pregabalin och så men kunde nästan bita ihop hela kaspeln också. han jag fick påstod att han inte ahde rört den och märkningen såg ut som den skulle är det jag som får för mig elelr är det så lite pulver i 100 mg kabbarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in