Citat:
Ursprungligen postat av
FelisMargarita
Nu är det äntligen helg, efter en riktigt pissig vecka på jobbet.
Jag har tagit 600 mg varje fredag i någon månad utan några större problem. Jag tänkte lyxa till det lite och köra på 900 mg idag, det borde vara safe va?
Kvinna, runt 65 kg.
beror på om du tänkt dricka till...
extremt dålig blandning då båda gör så man känner sig full typ. Jag hade starkt
Har du tagit 600 mg en månad i sträck hade jag nog oroat mig för ATn som väntar. Det kan mycket väl vara så att du klarar dig helt och hållet. Beror på många olika saker som tex vikt, tolerans, blandningar, tidigare erfarenhet osv.
900 mg är definitivt en dos man tappar balansen totalt och kan knappt sitta upp.
Lyrica har tyvärr en av de värsta AT som finns, inget man vill bli beroende av så råder dig att sluta så fort du kan. När jag hade såna hemma åt jag de med varje dag för det fanns där.
Oerhört dumt för höll nog på ca 2 månader med kanske. Som tur var tog jag aldrig eller nästan aldrig mer än 300 mg om dagen. Mådde jävla kasst sedan men det gick över ganska fort.
Hade nog bara tur där.
Lyrica kan verka väldigt harmlöst och det är det möjligen för det krävs så mycket för att överdosera på. Gabapentin ska gå att trappa ner på med, försök med det. Enda tips jag kan ge tyvärr då jag använt just lyrica för att stoppa en rejäl AT de ggr man vet att det väntar.
Också skitbra när man skulle på fest och ej hade nåt att dricka. Gränsen mellan att må bra och känna sig lugn osv och att kunna däcka av var som helst plötsligt, speciellt blandat med saker ( obs! blanda det INTE med någon drog eller alkohol ) de boostar på varandra för mycket vilket kan va farligt om man tar opiater, benso, ghb eller är alkis.