Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-11, 19:48
Medlem
Är det lätt och få Lyrica utskriven om man har nervsmärtor?
Citera
2022-10-15, 02:02
Medlem
darkSkyes avatar
Tog 600mg igår, borde jag ta 900mg idag för bra effekt?
Citera
2022-10-24, 23:53
Medlem
Var försiktig med det bara. Lätt att man blir beroende av det och riktigt svårt att sluta med det
Citera
2022-10-28, 18:31
Medlem
sveningmars avatar
Hur är långsiktiga biverkningarna på lyrica? Någon som har info om det?

Lyrica är för mig mirakelmedicin som gör underverk! Så min plan är att äta 300mg/dag livet ut. Hur skulle det påverka mig?
Citera
2022-10-28, 18:32
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telexxx
Är det lätt och få Lyrica utskriven om man har nervsmärtor?

De kommer i första hand vilja skriva ut gabapentin. Eller i tredje hand typ, efter saroten och sjukgymnastik. Lyrica brukar vara i mer svåra fall.
Citera
2022-11-05, 06:22
Medlem
Tycker lyrica känns som en jävligt icke-stabil medicin.

Vissa dagar funkar den, andra inte trots vilodagar emellan.

Rekommenderar ingen rävgiftet förövrigt. AT-historierna är inte överdrivna.
Citera
2022-11-05, 16:29
Medlem
Jag har aldrig märkt av någon riktig avtändning på lyrica faktiskt! Dock har jag käkat det max typ 2-3 dagar i rad och inte under en längre period!

Just nu kör jag lyrica ca 1 gång i veckan, 150-300 mg brukar rädda en kväll för mig! Man blir inte lika efterbliven som man blir på alkohol, lyrica funkar ganska bra att gejma på också till skillnad från t.ex alkohol =))

Provade 1 mg ksasol igår kväll, sen därefter fyllde jag på med en till efter ca 3-4h! Måste ändå säga att Alprazolam slår lyrica med ett litet snäpp! Men jag gillar lyrica starkt =) <33
Citera
2022-11-05, 23:35
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattbullen12
Tycker lyrica känns som en jävligt icke-stabil medicin.

Vissa dagar funkar den, andra inte trots vilodagar emellan.

Rekommenderar ingen rävgiftet förövrigt. AT-historierna är inte överdrivna.

Håller med, så jävla skum medicin.
Har toleranspaus i över en vecka, tog 600mg igår, hände väl inte så mycket.
Tog 1200mg idag & känner inte ett skit, men andra gånger har jag blivit helt bäng.

Dessutom tar det så sjukt länge innan det kickar in, typ 1-2 timmar. Jag käkar då dom vanliga ur lyrika kartor.. Eller om de står pregabalin.
Citera
2022-11-05, 23:36
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveningmar
Hur är långsiktiga biverkningarna på lyrica? Någon som har info om det?

Lyrica är för mig mirakelmedicin som gör underverk! Så min plan är att äta 300mg/dag livet ut. Hur skulle det påverka mig?

Inte något, det är dock perfekt substitut för de mesta, funkar skit bra när man inte har sina vanliga mediciner och slipper AT:n
Citera
2022-11-08, 12:21
Medlem
Har ätit lyrica (svart) dagligen sen i maj. Ett halvår alltså. Doserna har legat mellan 600-1200 gram. Klev ofrivilligt av för sex dagar sedan. Förutom ett hemskt illamående och viss sömnproblematik har jag inte känt av någon avtändning. Någon kunnig som kan spekulera hur jag klarat mig så bra? Står för övrigt på 400 mg lamotrigin.
Citera
2022-11-12, 05:25
Medlem
Halloween2s avatar
Köpte två gram i pulver. Vilket jävla rus alltså, svårt att beskriva men det kändes som jag tagit tjack eller någon opiat. Efter en stund kunde jag inte ens hålla ögonen öppna, allt verkade skaka. La mig i sängen för att chilla tänkte jag men somnade och hade inga drömmar alls.
Citera
2022-11-13, 20:53
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Då jag tidigare fick Lyrica utskrivet rätt ofta från 2 olika ställen så brukade jag använda 4200mg dvs en hel karta varannan dag då jag har byggt upp en väldigt hög tolerans mot just Pregabalin men även mot Benso. Nu slutade min läkare jobba just på den vårdcentralen där jag tidigare fick Lyrica av honom. Och jag sökte då upp var han nu arbetade vilket var på en annan VC inte så långt i från där jag bor, så jag bytte då till den och hoppades på att även där få Lyrica utskrivet igen. Men denna gången hade han tydligen läst igenom mina journaler och kommit fram till att min andra psykiatrimottagning får sköta sådant då dom även skriver ut en hel del Benso och han vill då inte skriva ut mer beroendeframkallande medel. Men på den tidigare VC'n som jag hade där denna läkaren jobbade skrev han även ut 15mg's Oxascand samt 10mg's Zolpidem och 7,5mg's Zopiklon vilket han nu då påstår att min andra mottagning får sköta men dom skriver ju redan ut flertalet Benso samt Lyrica så jag förstår inte riktigt hur han tänkte.

/Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in