Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-12, 00:58
  #15805
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadoralive
Fått tag i Lyrica, 75 mg kapslarna från Pfizer. Aldrig provat det så har noll tolerans. Räcker 75 mg som första dos om man vill bli skön? Onödigt att ta för mycket anser ju jag. Är en liten snubbe också. Eller vad ligger minimumdosen på för att få bra effekt?
Jag skulle säga 300 mg iallafall. Med noll tolerans känner du definitivt av det.

Vill du ha mer drag så rekommenderar jag 450 eller 600 mg

Mvh,
Mr.Livingstone
Citera
2016-11-12, 02:05
  #15806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Jag skulle säga 300 mg iallafall. Med noll tolerans känner du definitivt av det.

Vill du ha mer drag så rekommenderar jag 450 eller 600 mg

Mvh,
Mr.Livingstone
Jag provar med 150 mg först iaf så får vi se. Jobbar i två veckor så det får bli vid första advent eller något. Vill ju inte gå runt flummig på jobbet.
Citera
2016-11-12, 10:42
  #15807
Medlem
Hur farligt är det att ta lyrica relativt regelbundet med tanke på beroenderisken? Kan man köra det en längre tid utan att bli hooked?
Citera
2016-11-12, 11:11
  #15808
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Hur farligt är det att ta lyrica relativt regelbundet med tanke på beroenderisken? Kan man köra det en längre tid utan att bli hooked?
Det är samma med Lyrica som alla andra droger. Ingen kan svara på hur ofta eller hur mycket du kan ta innan du blir beroende. Går du runder småhög flera dagar i veckan så är det ju inte bra i längden.
Citera
2016-11-12, 12:04
  #15809
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben01
Det är samma med Lyrica som alla andra droger. Ingen kan svara på hur ofta eller hur mycket du kan ta innan du blir beroende. Går du runder småhög flera dagar i veckan så är det ju inte bra i längden.

Givetvis, men beroendepotentialen i droger är ju drastiskt annorlunda. Vissa droger är det väldigt enkelt att fastna i, vissa väldigt svårt. Är lyrica generellt en drog många fastnar i? Ska ju enl uppgift vara mindre beroendeframkallande än benzo men mycket ny forskning pekar på att det också kan vara på nästan samma nivå...
Citera
2016-11-12, 12:27
  #15810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Givetvis, men beroendepotentialen i droger är ju drastiskt annorlunda. Vissa droger är det väldigt enkelt att fastna i, vissa väldigt svårt. Är lyrica generellt en drog många fastnar i? Ska ju enl uppgift vara mindre beroendeframkallande än benzo men mycket ny forskning pekar på att det också kan vara på nästan samma nivå...
Du kan nog räkna med att de är lika beroendeframkallande. Ju mer njutning man får av en drog, ju större är risken att bli beroende. Tar du lägre doser för medicinskt bruk så är det nog ingen större fara.
Lyrica ska man nog inte leka med, det absolut viktigaste är att alltid ha några helt nyktra dagar varje vecka.
Citera
2016-11-12, 12:30
  #15811
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben01
Du kan nog räkna med att de är lika beroendeframkallande. Ju mer njutning man får av en drog, ju större är risken att bli beroende. Tar du lägre doser för medicinskt bruk så är det nog ingen större fara.
Lyrica ska man nog inte leka med, det absolut viktigaste är att alltid ha några helt nyktra dagar varje vecka.

Ja jag tänkte mest testa medicinskt och se om det funkar innan man försöker fixa det på laglig väg, men vill inte bli benzotorsk, det är det inte värt.
Citera
2016-11-12, 13:33
  #15812
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadoralive
Jag provar med 150 mg först iaf så får vi se. Jobbar i två veckor så det får bli vid första advent eller något. Vill ju inte gå runt flummig på jobbet.
Nej det ska du helt klart undvika. Men 150 mg på kvällen borde också funka, en så pass låg dos borde inte sitta i dagen efter.

Mvh
Citera
2016-11-12, 14:48
  #15813
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icarusog
Låter inte något vidare...
Jag har ingen egen erfarenhet men jag vet vad jag läst här o jag kan läsa FASS...Varnade henne...Båda sänker kramptröskeln...Livsfarligt..
Citera
2016-11-12, 14:53
  #15814
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Nej det ska du helt klart undvika. Men 150 mg på kvällen borde också funka, en så pass låg dos borde inte sitta i dagen efter.

Mvh
Halveringstid på Lyrica är 6 timmar. Jag känner av 25 mg i 12 timmar.. Värst är dimsynen o att jag blir borta i huvudet o inte kan tänka, snubblar fram o allt ser ut att luta. Jag blir typ full. Stammar o hittar inte ord. Blir väldigt tyst o inåtbunden. Känns mindre om jag tog det ihop med mat än på tom mage. Jag reagerar jättestarkt på liten dos. Räkna med 5 halveringstider för att det ska ha lämnat kroppen helt...
Citera
2016-11-12, 19:07
  #15815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Jag reagerar jättestarkt på liten dos. Räkna med 5 halveringstider för att det ska ha lämnat kroppen helt...
Jaså, vilken startdos skulle du rekommendera för att bli skön?
Citera
2016-11-12, 21:20
  #15816
Medlem
Spaceys avatar
Måste fråga med tanke på hur många som verkar leta efter nätshoppar och handla svart osv, har Lyrica blivit svårt att få utskrivet nuförtiden eller? Vill minnas att när jag tog det c.a 9-11 år sen var det minsann inga problem alls att få det utskrivet, tvärtom, om man gick till doktorn för ångest fick man det nästan slängt i näven (inte bokstavligen förstås..).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback