Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-10, 22:03
  #15793
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutionz
Möjligtvis en otroligt dum fråga. Läkaren frågade hur stor dos jag ville ha och jag tänkte att jag börjar med en låg dos, lika bra. 75 mg blev det. Mina fråga nu är följande

Om 75 mg inte skulle fungera, kan jag då ta 2 st och det blir samma effekt som att ta 150 mg direkt i en kapsel? Eller löses de upp annorlunda i kroppen eller liknande?
Påverkar det effekten något?

Läkare!! De ska ordinera inte fråga patienten! Min läkare på psyk sa att man endast ska ta 25 mg/dag..Gissa om jag fick utskällning när jag på 5 veckor höjt till 150 mg/dygn o överläkaren skriker att jag missbrukat dem??? Och satte ut dem. Idiot! Jag skällde tillbaka o frågade om hen verkligen hade koll på vilka doser man ska starta på? Jag har GAD o det är startdos 150 mg/dygn. Nu blev jag så väck på 25 mg så jag fick höja lite i taget trodde jag...Jo tjena!

Sen fick jag lyrica av neurologen o testade dem igen men jag tycker de är obehagliga. Jag blir urskum. Enda ggn jag mådde bra var när jag under en vecka hade 150 mg o min GAD o ångest försvann. Fick då en euforikick. Men endast i några timmar...Dessa har alldeles för jobbiga insättningssymtom o jag fick mer ont av dem...Läste att det är en vanlig biverkan...

Nej 2 st 75 mg är exakt som 150 mg...Det är ju den verksamma substansen du får i dig. Prata med din dr innan höjning så du inte får samma skit som mig. Det är mitt råd. Ha respekt för dem..De är luriga...
Citera
2016-11-10, 22:15
  #15794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Jag har en bekant som får 400 mg Tramadol o Lyrica i upptrappning till 600 mg. Jag fattar inte hur läkare tänker!!!
Låter inte något vidare...
Citera
2016-11-11, 10:57
  #15795
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Detta är ytters sant, är tyvärr inte spritt nog gällande kunskapen om att Pregabalin bränner en massa magnesium och man mår skit på många sätt utan adekvata magnesiumdepåer.

Mvh

Hej!

Intressant det du skriver, har du nån källa på det ?
Citera
2016-11-11, 11:22
  #15796
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Älskar lyrica nu haha. Superskönt att ta några stycken. Vänta 2 timmar, sen dricka några Glas vin. Man mår så jävla bra ju. Rekommenderar er att prova!
Citera
2016-11-11, 15:30
  #15797
Medlem
Phobiazis avatar
Tog 300mg vid 12-tiden idag. Är det lugnt att börja grogga runt 18-19 tiden?
Tänkte bara ta typ 2-3 st framför datorn!
Citera
2016-11-11, 16:04
  #15798
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av icarusog
Dock är tram kanske inte så bra dåbåda lyrica och tram är ep framkallande

Okey tack..
Citera
2016-11-11, 17:27
  #15799
Medlem
Dricker grönt te nu, tog Lyrica för 1 timme sedan. Tror ni teet boostar? Hahah fan, tänk om Lyrica har någon farlig interaktion med grönt te och jag dör Äsch skitsamma.

Jag hoppas även teet kommer hjälpa mot viktökningen man får av Lyrican
__________________
Senast redigerad av blaha95 2016-11-11 kl. 17:43.
Citera
2016-11-11, 17:28
  #15800
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Tog 300mg vid 12-tiden idag. Är det lugnt att börja grogga runt 18-19 tiden?
Tänkte bara ta typ 2-3 st framför datorn!

Ska inte vara någon fara, men börja försiktigt och känn efter, så det inte spårar ur totalt
Citera
2016-11-11, 17:39
  #15801
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Ska inte vara någon fara, men börja försiktigt och känn efter, så det inte spårar ur totalt

Tack för svar! jodå jag dricker segt så det är lugnt :P
Citera
2016-11-11, 21:30
  #15802
Medlem
Har ätit lyeica i 3 år som medicinskr bruk. Men har slutat sen ett halvår tilbaka och överlevt användning i flera månader. Men har massa hemma nu ioch vilk bli lite skön. Har tagit lite över ett gram men de slår inte på så bra. Har nog hög tolerans. Hur mycke behöver man egentligen? Hur mycke är de livsfarligt?
Citera
2016-11-11, 22:24
  #15803
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serkku
Har ätit lyeica i 3 år som medicinskr bruk. Men har slutat sen ett halvår tilbaka och överlevt användning i flera månader. Men har massa hemma nu ioch vilk bli lite skön. Har tagit lite över ett gram men de slår inte på så bra. Har nog hög tolerans. Hur mycke behöver man egentligen? Hur mycke är de livsfarligt?

Är toleransen för hög så får du ingen effekt mer än att du däckar. Men toleransen går att få ner till nästan noll om man väntar 48 timmar. Ibland funkar tillochmed 24 timmar.
Citera
2016-11-12, 00:23
  #15804
Medlem
Fått tag i Lyrica, 75 mg kapslarna från Pfizer. Aldrig provat det så har noll tolerans. Räcker 75 mg som första dos om man vill bli skön? Onödigt att ta för mycket anser ju jag. Är en liten snubbe också. Eller vad ligger minimumdosen på för att få bra effekt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback