2016-04-02, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Glömde skriva att jag tar 5 mg stesolid oxå så då är jag safe? Håller på o trappa ut den skiten...
Ska sluta med tramadolen så snart mitt sår slutar göra ont.
Blir bara illamående av dem...😦 o jag är överkänslig mot kodein....

Stesolid är diazepam så det är väldigt bra. Lycka till med utsättningen
Citera
2016-04-02, 22:19
Medlem
tjena tog lyrica igår och tänkte dricka alkohol idag är det någon ide att göra de för vill helst att lyrican ska kicka in igen tacksam för svar
Citera
2016-04-03, 09:49
Medlem
åt 300mg kl 22:00 igår. Började känna mig väldigt speedad kring 02:00. Vaknade idag 09:00 fortfarande speedad, hur länge håller de i sig?

Tack!
Citera
2016-04-03, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Georgechambers
åt 300mg kl 22:00 igår. Började känna mig väldigt speedad kring 02:00. Vaknade idag 09:00 fortfarande speedad, hur länge håller de i sig?

Tack!

Runt 12-13timmar
Citera
2016-04-03, 09:56
Medlem
Borde vara okej att träna senare på eftermiddagen då?
Citera
2016-04-03, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Georgechambers
Borde vara okej att träna senare på eftermiddagen då?

Yes, kör på.
Citera
2016-04-03, 13:17
Medlem
magica69s avatar
Hur vet jag när det är dags att höja min dos på pregabalin mot min GAD?
Jag äter 75 mg x2. Borta är euforin jag fick i början, även på 25 mg. Jag är superkänslig mot mediciner.
Jag har ingen ångest men den där "spralliga" personen jag var i pratglad o städade i full fart är borta.
Jag är normal, varken bu eller bä. Men det var skönt o roligt att vara euforisk. Aldrig känt så förr.
Hur vet jag att 75 mg inte hjälper? Får jag ångestgenombrott då? Tänkte sänka några kvällar i veckan
för att inte bli beroende eller vara utan några dagar i veckan.

Har slutat med tramadol ( lågdos 37,5 mg? tydligen det man ger i thailand) efter nästan 21 dagar. Legat en vecka på thai sjukhus.

Hur länge kommer jag må lite halvskumt?
Fryser, känner mig olustig o skum. Inte som när jag slutat med citodon mot min fibro. Det var VIDRIGT. Får AT redan efter 3 dagar om jag tar dem igen. Aldrig mer kodein.
Citera
2016-04-03, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Hur vet jag när det är dags att höja min dos på pregabalin mot min GAD?
Jag äter 75 mg x2. Borta är euforin jag fick i början, även på 25 mg. Jag är superkänslig mot mediciner.
Jag har ingen ångest men den där "spralliga" personen jag var i pratglad o städade i full fart är borta.
Jag är normal, varken bu eller bä. Men det var skönt o roligt att vara euforisk. Aldrig känt så förr.
Hur vet jag att 75 mg inte hjälper? Får jag ångestgenombrott då? Tänkte sänka några kvällar i veckan
för att inte bli beroende eller vara utan några dagar i veckan.

Har slutat med tramadol ( lågdos 37,5 mg? tydligen det man ger i thailand) efter nästan 21 dagar. Legat en vecka på thai sjukhus.

Hur länge kommer jag må lite halvskumt?
Fryser, känner mig olustig o skum. Inte som när jag slutat med citodon mot min fibro. Det var VIDRIGT. Får AT redan efter 3 dagar om jag tar dem igen. Aldrig mer kodein.

När du känner att du orkar göra saker, inte känner att saker och ting är meningslöst. När Lyrican ligger "där i bakgrunden" och du inte känner av sådan stark ångest, oro, ängslighet, paranoia m.m, då vet du att Lyrica hjälper.
Citera
2016-04-04, 02:01
Medlem
Tog lyrica för några år sen med alkohol, förrgår tog jag 75mg, kände inte så mycket, idag tog jag 300mg och känner ingenting alls, ångesten är kvar, 3 timmar har gått, känner ingen skillnad alls, känns som jag aldrig tog det. Jag kan väl inte ha någon tolerans? Jag tar nästan aldrig detta läkemedel.. Ingen aning om varför jag känner total 0, inget negativ inget positivt, har kvar mycket ångest, vore bra om denna smärta kunde försvinna..
Citera
2016-04-04, 09:55
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikovcool321
Tog lyrica för några år sen med alkohol, förrgår tog jag 75mg, kände inte så mycket, idag tog jag 300mg och känner ingenting alls, ångesten är kvar, 3 timmar har gått, känner ingen skillnad alls, känns som jag aldrig tog det. Jag kan väl inte ha någon tolerans? Jag tar nästan aldrig detta läkemedel.. Ingen aning om varför jag känner total 0, inget negativ inget positivt, har kvar mycket ångest, vore bra om denna smärta kunde försvinna..

Är det inte "farligt"att ta 300 mg direkt ang risk för kramp?
Jag har märkt att jag börjar få ångest igen o det känns som att jag måste höja så idag höjde jag från 75 mg med ytterligare 50 mg. Jag fick ångestlättnad redan vid 25 mg men har sedan höjt var 14 dag med 25 mg. Har funkat för mig.
Så nu är jag uppe i 125 mg x2 . Inte ens dosen man startar med.
Fick konstiga symtom som ångestgenombrott o att jag blev vinglig, fick tillbaka klåda m.m.
Får se om dessa 50 extra hjälper....vägrar må piss. Har mått sjukt bra på 75 mg...
Senast redigerad av magica69 2016-04-04 kl. 10:10.
Citera
2016-04-04, 14:14
Avslutad
Det har säkert kommit upp tidigare, men jag hittar inte.
Så, hur länge bör jag pausa lyrica för att minska tolerans? Legat på 300mg ett bra tag nu,
gick nyligen upp till 600mg. Vill gärna få ned till 300 igen!
Citera
2016-04-04, 19:44
Medlem
magica69s avatar
jag blir galen på detta läkemedel. jag höjde fr 75 mg till 125 mg idag o får ångest???? Ska det inte dämpa ångesten?
Jag hade lätt ångest på 75 mg o tänkte det är dags o höja men mår skit nu. Jag blir galen. Min GAD gör mig galen. Har ätit dessa tabletter i 5 veckor nu. Har nu fullt påslag av ångest. Kan det vara att jag fick så mkt opiater när jag råkade ut för olycka o fick massa opiater i 14 dgr? Vad händer om jag klipper skiten nu?.Då äter jag hellre benzo...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in