Nu har kapslarna kommit här i Östergötland, några dagar sedan den första tappade kronbladen.
Egentligen borde man vänta ett par veckor så de blir riktigt potenta, men jag har smaskat i mig cirka 15 stycken kapslar nu under eftermiddagen och upplever ett svagt rus. Sedan potentierade jag ruset med två stycken panocod (samma som citodon fast brustabletterna smakar bättre), och känner att jag mår rätt bra, men jag ska försöka spara det mesta tills de har uppnått högre potens efter några veckor och då göra te av det.
Var ute och gick en sväng idag och fick syn på lite vallmokapslar i utkanten av en trädgård. Där fanns inga blomblad kvar. Min fråga är hur man kan identifiera vilken sorts vallmo det rör sig om enbart genom att titta på kappslarna/växterna förutom blommorna.
Var ute och gick en sväng idag och fick syn på lite vallmokapslar i utkanten av en trädgård. Där fanns inga blomblad kvar. Min fråga är hur man kan identifiera vilken sorts vallmo det rör sig om enbart genom att titta på kappslarna/växterna förutom blommorna.
Golfbollar=opium
Allt annat än golfbollar=inte opium
Funderar på en del saker, hur länge kan man spara kapslarna innan man använder dem.
Har funderingar på att pressa dem och få ut saften på ett lite bättre sätt, är det någon med erfarenhet från pressning?
Funderar på en del saker, hur länge kan man spara kapslarna innan man använder dem.
Har funderingar på att pressa dem och få ut saften på ett lite bättre sätt, är det någon med erfarenhet från pressning?
Torkade kapslar är potenta i flera år (säkert 10år?) men otorkade i en plastpåse möglar på några dagar (så du vet). Sen undrar jag hur du tänkt dig använda en lagerpress(?) till detta? jag kör mina mixade, kokade kapslar med en sån här.
Torkade kapslar är potenta i flera år (säkert 10år?) men otorkade i en plastpåse möglar på några dagar (så du vet). Sen undrar jag hur du tänkt dig använda en lagerpress(?) till detta? jag kör mina mixade, kokade kapslar med en sån här.
Skulle vara kul att se en färsk pod vakumfiltreras.
Jag skall inte koka dem, utan pressar saften ur dem när de är färska och sedan torka det tills det blir ett pulver.
Har i och för sig aldrig gjort det, någon som har erfarenhet?
Jag skall inte koka dem, utan pressar saften ur dem när de är färska och sedan torka det tills det blir ett pulver.
Har i och för sig aldrig gjort det, någon som har erfarenhet?
Gängse extraheringsprocess är mixade/strimlade/hackade kapslar, kokande vatten och filtrering (med eller utan press) så varför du ska krångla till det förstår jag inte? vattnet hjälper ju till att lösa ut alkaloiderna ur växtmaterialet men prova du...
Är ju bara att låta vattnet dunsta bort om man nu inte vill dricka te.
Efter vad jag läst i tråden så är det för tidigt för att hitta färdiga kapslar så här års? Bor i gbg trakten och det har ju varit fint väder och så.
Både ja & nej, jag har några som tappat kronbladen (~en vecka efter det händer är kapslarna lite "frostade" och det är optimalt att plocka dem) men huvuddelen har inte ens slagit ut i blom.
Har sett några andra i opiatforat som har odlat/hittat och som är på G.