2009-03-01, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av niox76
Beställde Tasmanian därifrån i höstas och fick en extra påse med någon annan sort som bonus också, bra och snabba leveranser...Får se hur de står sig den här säsongen..

Det låter fint, då är det #hög# (humor igen ) tid att beställa nu då. Blir nog så att jag drar iväg en beställning redan nu i veckan?
Citera
2009-03-01, 13:36
Medlem
ManMannens avatar
Beställde hens and chicken för ett tag sedan. Körde pionvallmo och fjädervallmo förra året men ingetdera gav ett rus. Hoppas att det blir roligare det här året.
Citera
2009-03-03, 03:52
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Beställde Tasmanian därifrån i höstas och fick en extra påse med någon annan sort som bonus också, bra och snabba leveranser...Får se hur de står sig den här säsongen..
Hur snabb leverans? Gått en eller litet över en vecka nu utan att ha fått hem det. Lär komma snart.
Citera
2009-03-03, 11:50
Medlem
ManMannens avatar
Kan för övrigt rekommendera tradera för införskaffning av frön. Ibland hittar man riktiga fynd och får det oftast för överkomliga priser.
Citera
2009-03-03, 17:32
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Kan för övrigt rekommendera tradera för införskaffning av frön. Ibland hittar man riktiga fynd och får det oftast för överkomliga priser.

Kan förövrigt rekommendera att köpa vanliga frön i vanliga butiker, otvättade.
Billigare än så får man leta efter.
Citera
2009-03-03, 18:09
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Kan förövrigt rekommendera att köpa vanliga frön i vanliga butiker, otvättade.
Billigare än så får man leta efter.

Jag har dock inte stött på roligare sorter såsom Hen and Chicken eller tasmanska i affär. Där jag har tittat så har sortimentet varit begränsat till mindre potenta varianter.
Citera
2009-03-03, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Hur snabb leverans? Gått en eller litet över en vecka nu utan att ha fått hem det. Lär komma snart.

Tror det tog någon vecka eller två, kommer inte ihåg då jag inte hade bråttom, dom va ju till den här säsongen
Citera
2009-03-03, 20:16
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Tror det tog någon vecka eller två, kommer inte ihåg då jag inte hade bråttom, dom va ju till den här säsongen
Aah. Borde släppa på oron egentligen. Har ju alltid fått det jag beställd, vad det än är. Så Du skall odla i sommar. Vad fick Du för sort i bonus? Fyfan. Vad kul.
Citera
2009-03-03, 20:29
Bannlyst
Märks det börjar dra ihop sig nu (med tanke på att det börjas postas i tråden igen)..

Här ska det odlas H & C och någon konstig korsning sen tidigare säsonger? och kanske India Black om jag får tummarna loss..
Citera
2009-03-03, 20:48
Medlem
sunfighters avatar
E white cloud o black peony nånting att ha? Nån som provat dom o vet om det e nån styrka i dom? Har oxå H o c o dannebrogen som jag vet funkar, hoppas bara dom e bättre detta året än förra årets frö för dom sög verkligen.
Citera
2009-03-03, 20:54
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Hur stora fält odlar Ni på?
Citera
2009-03-04, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Aah. Borde släppa på oron egentligen. Har ju alltid fått det jag beställd, vad det än är. Så Du skall odla i sommar. Vad fick Du för sort i bonus? Fyfan. Vad kul.

Tittade på påsen, tror det står bud white, ska provas i alla fall, men de bästa ytorna går till de Tasmanska.
Bor ju i Sthlm och rätt centralt, så det svåraste här är att hitta bra ytor...Men får väl ta bilen snart och åka och leta. Har iofs fått en liten plätt på kompisens villatomt, men ack för liten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in