Citat:
Ursprungligen postat av EPIDEMiC
bestämde mig för några veckor sen att jag skulle pröva odla lite vallmo, så skaffa lite fröer (tre sorters pionvallmo, stod "papaver somniferum" på påsarna så antar att det är rätt sorts förer), blomlådor och jord. har för mig att det går bra att förodla inomhus och sedan flytta ut dom i rabatten, men hur stora ska dom bli innan man gör de?
sådde dom för två veckor sen nu på fredag och dom har blivit ca 3 cm. tror dock att jag sådde dom alldeless för tätt, sådde alltså varje frö från ena påsen på en plats med alldeless för lite mellanrum mellan varje frö, och den andra påsen en lagom bit ifrån med alldeless för lite mellanrum mellan varje frö och samma med den tredje påsen. men har för mig att man kan omskola plantorna så får väl googla mig till svar på när och hur man ska göra det.
det jag vill ha svar på är hur stora som ska bli innan man flyttar ut dom i rabatten!
har bilder på min odling, är dock ny här så har inte listat ut hur man laddar upp bilder än, men det kommer väl nån bild senare om någon är intresserad

Lite bilder är alltid roliga att se.
Du kan ladda upp bilderna till t.ex.
http://imgur.com/ och sedan skriva länken här i tråden.