2013-07-19, 00:09
Medlem
Damiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Torka dem, mal dem, peta ner skiten i en burk och täck med alkohol med så hög % som möjligt. Låt stå två veckor, sila bort sumpen med kaffefilter och vips - laudanum. Vätskan som sitter på kapslarna kan du skrapa ihop och torka för att sedan röka (eller snarare ånga).

Står inte allt detta i ts?

TS är för mig väldigt krånglig. Ditt snygga inlägg är mycket bättre, tack för det. Finns det något annat sätt att få ut något man kan röka? Vätskan kommer väldigt segt för mig men det lär väl antingen bero på att jag är dålig med kniven eller att mina kapslar är dåliga.
Citera
2013-07-19, 00:17
Medlem
Damiels avatar
Mer specifikt: Är det värt att strunta i att ens försöka mjölka och bara torka kapslarna? Om jag har förstått det rätt kan man då koka te som man kan reducera tills det går att röka.

Är det något för nybörjare att ge sig på?
Citera
2013-07-19, 00:20
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damiel
Mer specifikt: Är det värt att strunta i att ens försöka mjölka och bara torka kapslarna? Om jag har förstått det rätt kan man då koka te som man kan reducera tills det går att röka.

Är det något för nybörjare att ge sig på?

Ja! Kom bara ihåg att koka på låg värme annars blir det inte mycket kvar.
Citera
2013-07-19, 00:40
Medlem
Citat:
Torka dem, mal dem, peta ner skiten i en burk och täck med alkohol med så hög % som möjligt. Låt stå två veckor, sila bort sumpen med kaffefilter och vips - laudanum. Vätskan som sitter på kapslarna kan du skrapa ihop och torka för att sedan röka (eller snarare ånga).

Någon som testat T-Röd (= 1 liter 84% Etanol för ca: 30kr)? Extrahera hela växten, sila, och sedan låta spriten dunsta. Restprodukten borde vara rent opium.

Har inte själv testat men rent teoretiskt borde det funka. Skulle det kunna finnas några risker? Någon som vet?
Citera
2013-07-19, 00:54
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noexcess
Någon som testat T-Röd (= 1 liter 84% Etanol för ca: 30kr)? Extrahera hela växten, sila, och sedan låta spriten dunsta. Restprodukten borde vara rent opium.

Har inte själv testat men rent teoretiskt borde det funka. Skulle det kunna finnas några risker? Någon som vet?

Har inte testat, men visst. I teorin så skulle det fungera, men har inte t-röd en hel del otrevliga oljor i sig? Dåligt val av alkohol skulle jag vilja påstå, men billigt är det ju..
Citera
2013-07-19, 02:17
Medlem
Drack precis te på ca 40 popys, hen m chicens och en sort jag inte minns namnet på, riktigt skönt inte på nodd stadie än, men inte ont i ryggen längre. Nu till frågan: Har ca 5a med hemmagjort råopium, ska jag röka eller slänga i mig ca 2mg pyra, behöver verkligen sova men ar rädd för andnings depp. Rökat kan ibland få mig att bli mer kreativ, ligga och snöa ist för att sova, pyram brukar leda till sömn, men aldrig kombinerat med opi tidigare.. vad göra?
Citera
2013-07-19, 02:41
Medlem
Damiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dmtsmurf
Drack precis te på ca 40 popys, hen m chicens och en sort jag inte minns namnet på, riktigt skönt inte på nodd stadie än, men inte ont i ryggen längre. Nu till frågan: Har ca 5a med hemmagjort råopium, ska jag röka eller slänga i mig ca 2mg pyra, behöver verkligen sova men ar rädd för andnings depp. Rökat kan ibland få mig att bli mer kreativ, ligga och snöa ist för att sova, pyram brukar leda till sömn, men aldrig kombinerat med opi tidigare.. vad göra?

Du är den enda som kan veta om det är farligt. Väldigt dumt att medvetet ta sådana risker.

Några frågor från en nybörjare också:

Hur lång tid tar det att torka kapslar med lite stjälk? Jag har hängt upp mina i grupper om tio-femton kapslar på en lina i vardagsrummet. Sammanlagt är det kanske mellan 150 och 200 kapslar. Om det finns något bättre sätt att torka det på får någon gärna berätta, annars duger en ungefärlig tidsplan. Rötterna är bara hänga upp också eller?
Citera
2013-07-19, 03:03
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Du är den enda som kan veta om det är farligt. Väldigt dumt att medvetet ta sådana risker.

Hur lång tid tar det att torka kapslar med lite stjälk? Jag har hängt upp mina i grupper om tio-femton kapslar på en lina i vardagsrummet. Sammanlagt är det kanske mellan 150 och 200 kapslar. Om det finns något bättre sätt att torka det på får någon gärna berätta, annars duger en ungefärlig tidsplan. Rötterna är bara hänga upp också eller?

Ett par dagar. Kanske tre om du har otur. Har du en luftavfuktare så går det bra att ställa in den i rummet där du har växterna.

Det torkar lika bra om du låter det ligga på utspridda tidningar, om det är enklare än att hänga upp dem. Rötterna ska du definitivt torka, tillvägagångssätt väljer du själv.
Citera
2013-07-19, 03:42
Medlem
Citat:

Jo, jag vet Det är riktigt farligt. Har tidigare använt stez och xanor stavar utan någon som helst märkbar effekt på andningen, men aldrig pyra. Men nu testa jag 2,5mg och bad en vän hallå koll på mig en stund på vi får väl se..
Avråder alla att inte Gmqa som jag, att dö ar fan ingen höjdare..men som Det Känns Det bra, inga märkbara effekter på andningen än.
Tack och lov för goda vänner som kan hallå koll sa en.
BTW, grymt bra odling i år, räknade till cirkus 700 knoppar i trädgården de flesta stora som fan, och alla h&c plantor Har fler som är på gång. Blir en Jävla massa frö, kanske borde sälja till bageri, fyra fulla kaffeburkar snartoch skulle gissa på Det dubbla vill slutet au sept. Växer ju fan som ogräs.
Senast redigerad av dmtsmurf 2013-07-19 kl. 03:44.
Citera
2013-07-19, 05:33
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dmtsmurf
Jo, jag vet Det är riktigt farligt. Har tidigare använt stez och xanor stavar utan någon som helst märkbar effekt på andningen, men aldrig pyra. Men nu testa jag 2,5mg och bad en vän hallå koll på mig en stund på vi får väl se..
Avråder alla att inte Gmqa som jag, att dö ar fan ingen höjdare..men som Det Känns Det bra, inga märkbara effekter på andningen än.
Tack och lov för goda vänner som kan hallå koll sa en.
BTW, grymt bra odling i år, räknade till cirkus 700 knoppar i trädgården de flesta stora som fan, och alla h&c plantor Har fler som är på gång. Blir en Jävla massa frö, kanske borde sälja till bageri, fyra fulla kaffeburkar snartoch skulle gissa på Det dubbla vill slutet au sept. Växer ju fan som ogräs.

Tur att du har någon som håller koll på dig! Se bara till att inte göra det här till en vana..

Inte illa! Du har inte så många fler växter än vallmo i din trädgård, va?
Citera
2013-07-19, 17:46
Medlem
Vad kan man göra med ca 20-30 kapslar?

Vilket är det bästa sättet enligt er då jag måste klippa av dom då jag ska sno dom?

Mvh
Citera
2013-07-19, 18:22
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inclouds
Vad kan man göra med ca 20-30 kapslar?

Vilket är det bästa sättet enligt er då jag måste klippa av dom då jag ska sno dom?

Mvh

Smyg dit på natten med en liten spade och dra upp hela plantorna inklusive rötterna. Gör sedan laudanum av fångsten. Alternativt koka te på skiten. Bör väl räcka till några koppar om du inte har någon tolerans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in