Då hade jag nästan rätt(?) för jag misstänker att Santa Marias vita vallmofrön är just Persian White.
Provade att odla några sådana häromåret men det blev små pods och groration var inte så hög (alltså från S M "kryddpåse", men annars såg de ut som Persian White på pricken.
Iaf om du är förstagångsodlare så tänkt på att lite markberedning är A och O för en lyckad odlingslott. Kan du inte köra jordfräs så se till att vända jorden och rensa lite ogräs när du planterar/sår iaf så ska du se att det kommer upp många fler och att de växer bättre/blir större.
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Ja de är ju det! de flesta av mina tasmanska är blåbärsfärgade typ.
SurTrollet, vad blir det för sorter i år?
I år blir det bara H & C och min egna hybrid som härstammar från grannen några gårdar bort som f.ö var den som fick mig att börja med detta sommarnöje.
Jag var där och snodde en hel sopsäck med pods på fyllan för... rätt så några år sedan.
Senast redigerad av SurTrollet 2011-02-16 kl. 14:32.
Senaste åren har mina odlingar blivit grymt misslyckade (guerillaodlar i stan) men i år har jag hittat den perfekta platsen
Blir Tasmanian, Persian och Great Dane så här långt, sen en blå och lila hemgjord variant från Ebay som ska vara mycket dekorativ (och smärtstillande )
Senaste åren har mina odlingar blivit grymt misslyckade (guerillaodlar i stan) men i år har jag hittat den perfekta platsen
Blir Tasmanian, Persian och Great Dane så här långt, sen en blå och lila hemgjord variant från Ebay som ska vara mycket dekorativ (och smärtstillande )
Köper nästan alla mina fröer från USA, brukar köpa via Ebay oftast.
Jag tänkte nästan svara åt dig och skriva att de mer "exotiska" sorterna oftast kommer från just Ebay men det finns fröaffärer på nätet med flertal av dessa sorter om man googlar lite.
Citat:
Ursprungligen postat av joim
Jag förstår att denna frågan har ställts tusen gånger. Men jag har inte hittat något bra svar; Vilken är den potentaste sorten?
Min uppfattning är att det skiljer mer från säsong till säsong än mellan sorterna i sig. Den där The Giant ska däremot (enligt ts) ha lite lägre potens förstås..