Citat:
Ursprungligen postat av brevlund
Jag har beställt lite Tasmanian Purple, blir det bra tryck i de kapslarna i zon 2-3?
Brukar funka fint. Lite små kapslar brukar de ge hos mig, så de går bort. Mina rackare har blivit ca. 1,5 cm höga och nu återstår arbetet med att plantera om dem. Pust, stånk och stön. Ett tips till alla odlare är äppelurkärnare för att plocka upp småttingarna en och en, eller två och två.
Ett lite överslag ger vid handen att jag kommande dagar ska plantera om ca. 1 000 småttingar. Efter det väntar 4 000 och om några veckor ytteligare 15- 20 000 st. Pust stånk och stön...