2008-09-17, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Det går utmärkt att höstså vallmo för att få tidig start på nästa säsong, men det kommer inte upp någonting nu nej, om man inte odlar innomhus vilket ska gå men vara ganska svårt?

Så börja odla nu går bra, men resultatet lär dröja tills sommaren

Jo, visst kan man ju så fröna nu så att man får en tidig start, men jag skulle nog inte kalla det att odla. Jag skulle kalla det att så. ^^
Citera
2008-09-17, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LasersPekfinger
Jo, visst kan man ju så fröna nu så att man får en tidig start, men jag skulle nog inte kalla det att odla. Jag skulle kalla det att så. ^^

Nä? förbereda kanske är ett bättre ord?
Citera
2008-09-17, 18:36
Bannlyst
Citat:
Nä? förbereda kanske är ett bättre ord?

Det var ju faktiskt ett ganska bra ord.
Okej, man kan förbereda (en odling?) nu, men inte odla. ^^
Citera
2008-09-17, 18:56
Bannlyst
Citat:
Det var ju faktiskt ett ganska bra ord.
Okej, man kan förbereda (en odling?) nu, men inte odla. ^^

Ja, jag blev nöjd med det där faktiskt

För du hade rätt i att man inte odlar nu, (även om man sår) så på dig!
Senast redigerad av TrollKungen 2008-09-17 kl. 19:11.
Citera
2008-09-17, 21:57
Medlem
Ziltoids avatar
Citat:
Odla nu? Nej, det är nu som alla växter nyss har dött och toppisarna tittar upp istället.

Det går inomhus? Om jag har fattat det rätt

Citat:
Okey jag gör en insats! (var på väg men fick en veckas "semester" sist jag såg din förfrågan)

Du kan ledigt ha ljus i 18/6 då dessa blommar oavsett ljuscykel, problemet är under "natt" då dessa gärna vill ha det ganska så svalare än under dagtid.

Går utmärkt med Hps har jag sett på youtube (men minns inte vad man var tvungen att söka på för att hitta klippet). Hurvida det går med ljusrör/Le-lampor har jag ingen aning om men misstänker att det går sämre/långsammare.

Och 2månader? tja lägg på 1-2 så är du närmare verkligheten.

Tack!
Citera
2008-09-19, 21:43
Avslutad
Hej,

Jag har rötter från två plantor samt fyra pods med tillhörande stjälk i frysen. Pepp eller depp? Blir det någon effekt av detta eller är det bara att lägga i komposten?

Vore ju fantastiskt trevligt med ett någorlunda snabbt svar, då jag är i valet och kvalet mellan detta(ev), 2CB, Indica, Cocilana eller helt sonika några glas rödtjut.

Peace
Citera
2008-09-19, 21:52
Medlem
kör det i mixern med vatten,,,vet inte hur stora dina pods e,, men det är nog det bästa råd jag kan ge...
släng de inte..du lär ju känna nån effekt om de inte är knappnåls stora pods..

har faktiskt tagit en liten slurp av valmmopulver o vatten innan idag,, helt okej

ps,,jag uppmuntrar förstås inte nån till o ta opiater
Citera
2008-09-19, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spacekitten
kör det i mixern med vatten,,,vet inte hur stora dina pods e,, men det är nog det bästa råd jag kan ge...
släng de inte..du lär ju känna nån effekt om de inte är knappnåls stora pods..

har faktiskt tagit en liten slurp av valmmopulver o vatten innan idag,, helt okej

ps,,jag uppmuntrar förstås inte nån till o ta opiater

Ja? Det kanske vore en idé. Problemet med att köra podsen i mixern är ju att det blir så förbannat mycket frön i brygden. Men det är bara att gilla läget och dricka det då, antar jag?
Citera
2008-09-19, 22:10
Medlem
dominaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Hej,

Jag har rötter från två plantor samt fyra pods med tillhörande stjälk i frysen. Pepp eller depp? Blir det någon effekt av detta eller är det bara att lägga i komposten?

Vore ju fantastiskt trevligt med ett någorlunda snabbt svar, då jag är i valet och kvalet mellan detta(ev), 2CB, Indica, Cocilana eller helt sonika några glas rödtjut.

Peace
det är förlite för att du skall känna något.
Citera
2008-09-19, 22:15
Medlem
det beror väl på podsens/storlek ostyrka,,finns ju ren skräp o rent dunder _

tolerans också förstås...

(jag hatar opiater,,,men de är fan så svåra att låta bli helt)
Senast redigerad av Spacekitten 2008-09-19 kl. 22:25.
Citera
2008-09-19, 22:20
Avslutad
Ah. Jag testar. Det blir nog fint på något sätt ska ni se. Om inte annat så får jag trösta mig med ett halvhyggligt Ripasso.

Tack för svar

Peace
Citera
2008-09-20, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Ah. Jag testar. Det blir nog fint på något sätt ska ni se. Om inte annat så får jag trösta mig med ett halvhyggligt Ripasso.

Tack för svar

Peace

Hur blev det? lite nyfiken för jag har aldrig dragit upp rötterna i syfte att använda så jag vet inte hur stora de är ens? de ska ju vara näst bäst efter podsen egentligen`, men men det är mycket man borde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in