Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Kan man ta fröhus och andra delar av ens opiumvallmo som man hackar ner och bara koka ur vattnet och få en opiumpasta?
Eller måste man göra mer, för att komma åt det?
Handlar inte att jag skall göra det mest effektiva, utan bara få lite grann.
Har bara 20-25 blommor som jag har.
20-25 blommor/plantor/kapslar? (är oavsett) inte lönt att koka ner till råopium, men om du ändå rent experimentellt vill testa så låt inte vattnet bli varmare än 65-70grader varmt för då börjar alkaloiderna att brytas ner.
Gör
en kopp te på kapslarna istället, bara att mixa i en mixer lägga i en kastrull och täcka med vatten och värma upp (denna korta tid i kastrullen är inte tempen så noga, mao stäng av när det börjar sjuda), sila av och drick.. Äckligt som fan (man vänjer sig dock) och fungerar alldeles ypperligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsgroovyman
Vad vill vallmon ha för förhållande ljus, värme osv.? Tänkte på att odla inomhus när det är försent att odla ute nu...
Orkar inte riktigt gå igenom allt men det krävs ganska stort utrymme om det ska vara lönt, sen sägs det att man behöver stor temperaturskillnad (natt vs dag) för att de ska bli
brukbara (växer gör de ändå)..
Citat:
Ursprungligen postat av tryd
http://img193.imageshack.us/img193/7703/dsc01105bl.jpg
Så ser de ut nu och de verkar vara starka och friska
Tänkte göra te utav allt och torka de så kanske jag låter de växa så som de gör just nu
tänkte om jag gallrar de flesta iochmed att utrymmet är trångt så kommer jag inte få någon skörd äns
så kanske bästa just denna gång är att låta de växa och det är många som växer i det lilla utrymmet kanske 300 +st? haha vet itne hur jag ska göra utrymmet är 1 meter och bredd20 cm
Behåll 30st, rensa bort resten!