2010-11-27, 00:33
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Det är inte alls givande att odla detta inomhus. Du kommer få upp dem men sedan helt plötsligt så ser man att de har nickat till och dött. Tar bara kanske en till två veckor innan de dör vid inomhusodling.
Riktigt så omöjligt är det ju inte, men nästan. :P

Odlar du vissa andra saker som kräver t ex HPS eller så, och har plats över så funkar det prima att odla Vallmo också, men det är verkligen trial and error innan man får till det, och det är knappt värt det då du får ut så lite.
Citera
2010-11-30, 21:41
Medlem
xanax99s avatar
Någon som gjort en större odling ute i sommar och fått tillräckligt för att gå långt i processen mot det vita slutmålet? eller åtminstone en bit på vägen?
Citera
2010-11-30, 22:11
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Någon som gjort en större odling ute i sommar och fått tillräckligt för att gå långt i processen mot det vita slutmålet? eller åtminstone en bit på vägen?
Är i princip omöjligt att få tag i ättiksyraanhydrid som krävs för att koka fram heroinbas, du blir anmäld via någon form av angiverisystem av företagen som importerar skiten om du ringer och frågar/försöker beställa (källa på detta saknas iofs men du får absolut inte handla det som privatperson iaf).
Citera
2010-12-01, 02:49
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Är i princip omöjligt att få tag i ättiksyraanhydrid som krävs för att koka fram heroinbas, du blir anmäld via någon form av angiverisystem av företagen som importerar skiten om du ringer och frågar/försöker beställa (källa på detta saknas iofs men du får absolut inte handla det som privatperson iaf).

stämmer bra, köpa hos ex nifelheim funkar inget vidare...
Inbrott eller stöld på arbetsplats är då betydligt troligare, eller acetyldehyd + katalysator + syre kanske?
Fosfor går väll heller inte att inhandla så den vägen är väll stängd...
Finns det någon lista till "kontrollerade" kemikalier? Länk vore kul i pm
Citera
2010-12-14, 02:30
Medlem
CitodonBruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
...
Citat:
...
Är det möjligt att koka fram något alls förutom té?
Citera
2010-12-21, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CitodonBrus

6-MonoAcetylMorfin ska väl gå att svänga ihop om produkterna är lika tillgängliga här liksom i Nya Zeeland. Annars kan man ju "vaska fram" moffebasen, rena den, hälla på sterilt vatten och tappa på flaska. Men te är bättre, ur användarens perspektiv, mindre jobb och bättre rus (fullspektrum).

Men jag är ingen vallmoodlare så vad vet jag, bibliotek finns det dock gott om.
Citera
2010-12-21, 19:14
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitodonBrus
Morfinbas kan du koka fram om du skaffar lite #kalciumhydroxid från någon akvarieaffär och lite #ammoniumklorid från färgaffären.

Sen har jag en liten teori om att man kan byta ut ättiksyraanhydrid mot myrsyra (vilket är lätt att skaffa då bönder ensilerar med det) men det är inget jag provat eller rekommenderar någon att göra.
Citera
2011-02-07, 12:02
Medlem
8FJN349Ds avatar
Om jag går och kastar ut frön på ängar och lite överallt, tror ni man kan få det att växa eller är risken minimal?

Jag har slängt ut lite i snön så att när det smälter så dras fröna ner i jorden.

Vad tror ni?
Citera
2011-02-07, 15:22
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8FJN349D
Om jag går och kastar ut frön på ängar och lite överallt, tror ni man kan få det att växa eller är risken minimal?

Jag har slängt ut lite i snön så att när det smälter så dras fröna ner i jorden.

Vad tror ni?
Grattis du har precis matat fåglarna som alla älskar vallmofrön.

Etablerade vallmobestånd fixar att bara "släppa" fröerna men att göra som du tänkt är mest slöseri med tid & frön, fast är jordmånen/förhållandet helt perfekt så kan det visst fungera men markberedning är generellt A och O om man ska lyckas med en nyplantering.

Edit; Det är ju snart dags att börja planera lite inför säsong `11, vart är du minilogo?
Senast redigerad av SurTrollet 2011-02-07 kl. 15:36.
Citera
2011-02-14, 13:07
Medlem
Citat:
Grattis du har precis matat fåglarna som alla älskar vallmofrön.

Etablerade vallmobestånd fixar att bara "släppa" fröerna men att göra som du tänkt är mest slöseri med tid & frön, fast är jordmånen/förhållandet helt perfekt så kan det visst fungera men markberedning är generellt A och O om man ska lyckas med en nyplantering.

Edit; Det är ju snart dags att börja planera lite inför säsong `11, vart är du minilogo?

Är inte nästan alla vallmofröer vita?

Vita fröer + vit snö = svårt att se ?
Citera
2011-02-14, 17:44
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjemisten
Är inte nästan alla vallmofröer vita?

Vita fröer + vit snö = svårt att se ?
Tvärtom, de flesta vallmofröer är svarta/bruna/blåaktiga men det finns vita, dessa används ofta som dekoration på franskbrödbullar ect.
Citera
2011-02-14, 18:34
Medlem
minilogos avatar
Ja, då var det snart dags att slänga ut frön!
Hoppas på en god säsong för SurTrollet och alla andra odlare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in