2012-07-27, 10:05
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandorak
Ursäkta igen,
jag tänker på miin prydnadsvallmo, den är serise och har numera jättevackra,
kapslar som har släppt blommorna för nåra veckor , det gröna är oerhört vackert lila skimrande,
Jag blir så inspirerad nu så jag fundar o gå raka vägen från datorskärmen och skörda och göra te,
nått snittande tror jag ja ej orkar med,
min fråga: riskerar jag å dö eller få njurskador om jag kör min ryska afton så att säga ?

Tack ska Ni ha !
nejdå opi är inte så farligt för kroppen.
Citera
2012-07-27, 10:44
Medlem
M0ntanas avatar
inte druckit ur glaset än. Det är mer än hälften kvar men det är så jävla äckligt att jag inte kan svälja, fan gör man då? har inte några tomkapslar heller.
Citera
2012-07-27, 11:02
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana
inte druckit ur glaset än. Det är mer än hälften kvar men det är så jävla äckligt att jag inte kan svälja, fan gör man då? har inte några tomkapslar heller.
Ta ett sugrör och kör ner en bit i halsen. Skölj munnen med läsk då och då.
Citera
2012-07-27, 11:35
Medlem
HerrFrobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Ta ett sugrör och kör ner en bit i halsen. Skölj munnen med läsk då och då.

Haha, fy fan vad äckligt det låter. Sondmata sig själv liksom
Hade det inte funkat att ställa glaset i solen några timmar och låta vätskan dunsta lite. Möjligen kommer det smaka ännu lite värre men det blir åtminstone lite mindre att dricka?
Citera
2012-07-27, 12:10
Medlem
Ovcharkas avatar
Happ. Livet går vidare. Har gjort pulver på fem pods. Har ytterligare två på torkning just nu som också ska bli pulver. Sen är tanken att resterande också ska bli det, så fort jag mjölkat dom klart.

Jag föredrar helt klart att mjölka dom och sedan få ihop en kula att röka. Varför? Antar att "smaken" är mer överkomlig när man röker, men framförallt kommer effekten snabbare när man röker, och det är bra för då är det enklare att dosera rätt.

Det är ju lite svårare med thé, eftersom det tar ett tag innan det slår.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrFroberg
Hade det inte funkat att ställa glaset i solen några timmar och låta vätskan dunsta lite. Möjligen kommer det smaka ännu lite värre men det blir åtminstone lite mindre att dricka?

Ha i citron.
Citera
2012-07-27, 13:03
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Jag tror sondmatning skulle vara en behagligare upplevelse faktiskt
Citera
2012-07-27, 13:35
Medlem
HerrFrobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ha i citron.

Fast nu var det ju inte smaken jag åsyftade, det var grejen med att trycka ner ett sugrör i halsen
Citera
2012-07-27, 23:30
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Fast nu var det ju inte smaken jag åsyftade, det var grejen med att trycka ner ett sugrör i halsen
Hur gick det?
Citera
2012-07-28, 00:57
Medlem
HerrFrobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Hur gick det?

Jag tror du citerade fel person? Det var M0ntana som hade problem med att få i sig sitt te.
Jag tycker inte det är så illa, med lite socker och citron så smakar det faktiskt helt okej.
Sitter faktiskt och myser med lite te just nu
Citera
2012-07-28, 01:02
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Jag tror du citerade fel person? Det var M0ntana som hade problem med att få i sig sitt te.
Jag tycker inte det är så illa, med lite socker och citron så smakar det faktiskt helt okej.
Ja jag citerade fel person.
Tycker du att Tramadol är bättre än opium? En i tråden tyckte det.
Citera
2012-07-28, 01:09
Medlem
HerrFrobergs avatar
Nej överlag jag tycker nog bättre om opium. Fast i år har sommaren rätt varit kass och det märks på skörden, så just nu hade jag nog föredragit tram. Men jag har åtminstone 200+ plantor som inte har börjat blomma ännu, så jag hoppas på bättre väder framöver
Citera
2012-07-28, 12:48
Medlem
Ovcharkas avatar
Om Tramadol är bättre än opium så blir jag fan besviken. Nog för att Tram ger ett OK rus, men jag avskyr den syntetiska opioiden.

Fråga: I första inlägget står det att (ungefär): "Om du kokar thé och glömmer bort vad du gör och allt vatten försvinner så har du en svart sörja i botten av kastrullen = råopium".

Stämmer det? Om det stämmer så gör jag hellre "sörja" av de malda växtdelar jag har, än thé. Men jag vågar inte riskera något. Två risker oroar mig:

1. Skiten bränner fast i grytan.
2. Sörjan innehåller växtdelar (Ja, har malt, men det är ju inte i molekyler. Ska mala mer sen, allt efter som jag adderar mer växtdelar).

Citat:

Hur mycket har du i théet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här