2014-09-07, 21:00
Medlem
http://www.ebay.co.uk/itm/271588948530#shpCntId

Är det lagligt att beställa 2 sådana här buntar + en massa torkade blomster blad, förkapslar etc. för blomster arrangemang?
Tänkte ringa tullen och fråga, men min bästa kompis sa att då låter jag ju som värsta pundaren, så han sa att jag skulle fråga på något forum istället.

Men alltså är det lagligt? Jag ska ju liksom inte ta ut opiaterna eller något, jag har 2 långa burkar som ser antika ut som jag hade tänkt ha dom i.
Citera
2014-09-07, 21:29
Medlem
Dadads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebgoblin

Är det lagligt att beställa 2 sådana här buntar + en massa torkade blomster blad, förkapslar etc. för blomster arrangemang?
Tänkte ringa tullen och fråga, men min bästa kompis sa att då låter jag ju som värsta pundaren, så han sa att jag skulle fråga på något forum istället.

Men alltså är det lagligt? Jag ska ju liksom inte ta ut opiaterna eller något, jag har 2 långa burkar som ser antika ut som jag hade tänkt ha dom i.
Det borde vara olagligt att köpa saker man kan producera själv. Men ja, det är lagligt...
Citera
2014-09-07, 22:36
Medlem
fredus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dadad
Det "är bättre" att plantera på hösten då man gynnar den evolutionära biten som finns i fröet, som gör den mer livskraftig nästa år, men det sorterar också ut en del av alla frön man sätter. Fast det spelar ingen roll, såvida man inte är en girig och stressad tjomme, fast då borde man inte odla saker...
Tack för ditt svar.
Får se om jag lyckas odla något nästa år.
Citera
2014-09-07, 22:59
Medlem
Citat:
Det borde vara olagligt att köpa saker man kan producera själv. Men ja, det är lagligt...

Vad händer om det fastnar i tullen då?
Citera
2014-09-08, 07:35
Medlem
Citat:

Men om det fastnar i tullen då? Vad skulle kunna hända med mig då?

EDIT: Blev en dubbletpost såg jag nu, det anda inlägget dök inte upp förrän jag hade skickat detta hehe.
Citera
2014-09-08, 17:59
Medlem
c0nfuseds avatar
Citat:
Hade det gått att plantera nu (på balkongen) och sen ta in dom för tidigare blomning?
Om ja, när bör man ta in dom då om man bor i söder?

Kan inte svara på detta. Jag fick kanonresultat av att så i slutet av April, hade kanonblomstring från slutet av juni till slutet av juli så jag ser ingen egentlig anledning med att så på hösten. Jag satte frön i slutet av April och i början av maj med c:a 2 veckors mellanrum. Kan tillägga att jag sådde både i lerjord och i vanlig odlingsjord, ja upplevde att de kapslarna som var sådda i lerjorden blev avsevärt mer potenta, mao jag blev helt fucked på dom haha. Nu har jag druckit upp allt té, fy fan vad jag saknar ruset. Tror jag skördade c:a 300 kapslar (pingisboll stora HC och danebrog bl a), var bäng i 2 månader
Senast redigerad av c0nfused 2014-09-08 kl. 18:02.
Citera
2014-09-08, 18:01
Medlem
c0nfuseds avatar
Citat:

Det är helt lagligt att beställa hem eterneller, sen är det dock inte lagligt att koka té på dom. Men du ska ju naturligtvis använda dessa i blomsterarrangemang
Citera
2014-09-09, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0nfused
Det är helt lagligt att beställa hem eterneller, sen är det dock inte lagligt att koka té på dom. Men du ska ju naturligtvis använda dessa i blomsterarrangemang

Jo det va ju faktiskt det jag hade tänkte, arrangemang.
Kommer beställa med andra torkade blommor också, har burkar här, har en bra bild på hur jag vill det ska se ut.
Men om det skulle fastna i tullen, vad skulle hända då?
Citera
2014-09-09, 12:28
Medlem
c0nfuseds avatar
Citat:
Jo det va ju faktiskt det jag hade tänkte, arrangemang.
Kommer beställa med andra torkade blommor också, har burkar här, har en bra bild på hur jag vill det ska se ut.
Men om det skulle fastna i tullen, vad skulle hända då?

Det fastnar inte i tullen.
Citera
2014-09-09, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0nfused
Det fastnar inte i tullen.

Nej men säg att det gör det, vad är det värsta som skulle kunna hända?
Citera
2014-09-10, 16:47
Medlem
c0nfuseds avatar
Citat:
Nej men säg att det gör det, vad är det värsta som skulle kunna hända?

Att du får vänta några dagar extra
Citera
2014-09-10, 16:49
Medlem
Är du 100% säker? Förlåt alltså, men vill verkligen inte hamn i någon form av trubbel, speciellt när dom inte ens är tilltänkta för något olagligt heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in