2010-06-03, 21:06
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyMental
jag köpte dessa och är 90% säker på att det är tasmanska, så testa dem, ett halvkilo frön för runt 150 kr
Köpte 100 g. Får väl se om de är bra.
Citera
2010-06-08, 11:19
Medlem
Yohomies avatar
Oj råkade se nu att en hel del somniferum kommit upp igen i år som jag inte hade räknat med!

Blir en hel del nu!
Citera
2010-06-08, 12:58
Medlem
niggaplis..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Ebay, brukar inte kosta mycket alls.
Max 100kr + frakt för 100-5000 frön.

Ja precis Ebay har några fantastiska säljare som jag starkt rekomenderar!

Annars gillar också jag verkligen Bonanzle!

http://www.bonanzle.com/items/search?q%5Bsearch_term%5D=somniferum&q%5Bsort_by%5 D=relevancy&commit=Find
Senast redigerad av niggaplis.. 2010-06-08 kl. 13:03.
Citera
2010-06-08, 13:44
Medlem
SurTrollets avatar
Hur går det för er? jag sådde lite till nu häromdagen när det ösregnade (gerilla stajl längs en åkerkant) på vinst och förlust...

Beräknar att det är ungefär 6-7veckor kvar till de första böjar bli färdiga..
Citera
2010-06-08, 13:48
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Hur går det för er? jag sådde lite till nu häromdagen när det ösregnade (gerilla stajl längs en åkerkant) på vinst och förlust...

Beräknar att det är ungefär 6-7veckor kvar till de första böjar bli färdiga..
Sådde mycket förra veckan och i helgen. Om det blir något så lär det bli klart på sensommaren/hösten.
Citera
2010-06-08, 14:03
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Sådde mycket förra veckan och i helgen. Om det blir något så lär det bli klart på sensommaren/hösten.
Bättre sent än aldrig..
Jag sådde en del redan i höstas men så är jag en otålig fan också.

Edit;
Btw så hittade jag en rolig tråd i alltomträdgård där de inte riktigt förstår vilket tryck det kan bli i vallmon här i Sverige, undrar vilken den "obskyra sajten" är där tråpdskaparen läst om saken?
Senast redigerad av SurTrollet 2010-06-08 kl. 14:11.
Citera
2010-06-08, 14:49
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Bättre sent än aldrig..
Jag sådde en del redan i höstas men så är jag en otålig fan också.

Edit;
Btw så hittade jag en rolig tråd i alltomträdgård där de inte riktigt förstår vilket tryck det kan bli i vallmon här i Sverige, undrar vilken den "obskyra sajten" är där tråpdskaparen läst om saken?
Vad "kunniga" många är då. "Fel klimat" och att man "blir lika hög på Svenskodlad vallmo som utav morot".

Även om man blir djävligt irriterad på de där självutnämnda "experterna" så är det ju bra att sanningen inte har kommit ut. Eller hur?
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2010-06-08 kl. 14:51.
Citera
2010-06-08, 15:41
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Vad "kunniga" många är då. "Fel klimat" och att man "blir lika hög på Svenskodlad vallmo som utav morot".

Även om man blir djävligt irriterad på de där självutnämnda "experterna" så är det ju bra att sanningen inte har kommit ut. Eller hur?
Ja de kan gott tro att det är så..
Citera
2010-06-08, 16:56
Medlem
mrorbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrorbin
Ska man klippa av dom eller dra med hela roten när man gallrar? Jag sådde mina hen & chickens igår, men jag har bara morgonsol/förmiddagsol på min ballkong men tänker chansa ändå. Nån som vet om de kommer gå bra? Jag sådde dom i vanlig planterings jord och vattnade efter.

Bumpar mig själv lite. Sådde mina 27/5 och dom har kommit upp och är väl 2-5 cm.

Hur ofta ska man vattna egentligen?
Citera
2010-06-08, 20:30
Medlem
Adks avatar
Citat:
Bumpar mig själv lite. Sådde mina 27/5 och dom har kommit upp och är väl 2-5 cm.

Hur ofta ska man vattna egentligen?

Nice! Då var du ute nästan samtidigt som mig då . Mina är runt 2 cm förutom en som är ca 4 grr så stor som dom andra

Jag vattnar dom litegrann varje dag, typ känner efter istället för att hälla på mycket åt gången så vattnar jag hellre lite lätt åt gången. Måste ju vara rädd om dom små liven

Vilken strain odlar du?
Citera
2010-06-09, 00:53
Medlem
mrorbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adk
Nice! Då var du ute nästan samtidigt som mig då . Mina är runt 2 cm förutom en som är ca 4 grr så stor som dom andra

Jag vattnar dom litegrann varje dag, typ känner efter istället för att hälla på mycket åt gången så vattnar jag hellre lite lätt åt gången. Måste ju vara rädd om dom små liven

Vilken strain odlar du?

Så har jag gjort med, vattnat lite då och då. Men nu har dom vart utan vatten i 3 dagar för jag har inte vart hemma.

Jag odlar hen & chickens, dudå?
Citera
2010-06-09, 18:58
Medlem
Adks avatar
Citat:
Så har jag gjort med, vattnat lite då och då. Men nu har dom vart utan vatten i 3 dagar för jag har inte vart hemma.

Jag odlar hen & chickens, dudå?

Samma här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in