2010-06-11, 01:29
Medlem
Dduuuuudes avatar
är det för sent att odla i år? har planterat frön ute igår men undrar om det kanske vart för sent?? har lagt frön i en kruka inne oxå, hur gör man med dom, typ låta stå vid ett fönster som blommor till skörd bara eller behövs speciella lampor o shiet?

Edit: Hens and chicken strain
Citera
2010-06-12, 01:02
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dduuuuude
är det för sent att odla i år? har planterat frön ute igår men undrar om det kanske vart för sent?? har lagt frön i en kruka inne oxå, hur gör man med dom, typ låta stå vid ett fönster som blommor till skörd bara eller behövs speciella lampor o shiet?

Edit: Hens and chicken strain
Det ska nog gå bra.
Men du kommer med högsta sannolikhet få en sen skörd, så håll tummarna på en varm höst för din del
Citera
2010-06-12, 16:04
Medlem
Dduuuuudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Det ska nog gå bra.
Men du kommer med högsta sannolikhet få en sen skörd, så håll tummarna på en varm höst för din del

får hoppas, finns det något sätt att få dom att gro och växa snabbare?
Citera
2010-06-12, 16:14
Medlem
Triacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dduuuuude
får hoppas, finns det något sätt att få dom att gro och växa snabbare?
Som allt annat grönt: sol, näring och vatten
Har själv märkt hur otroligt viktigt läget är. Flera gånger har jag sått på stora jordhögar men endast på sidan där solen ligger på hela dagarna har blivit plantor.
Citera
2010-06-12, 18:07
Medlem
Marlboromans avatar
Om man ska göra te på råopium hur mycket ska man dosera som nybörjare? 0.1g eller? har en del benso i kroppen också så!
Citera
2010-06-12, 19:13
Medlem
Hmm, jag har provat pionvallmo, det står papaver somniferum på asken. Kommer dessa att ge någonting eller är de förädlade varianterna som man kan köpa i växtbutiker lågpotenta?

Tacksam för svar.
Citera
2010-06-12, 19:42
Medlem
IceC00ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Someone21
Hmm, jag har provat pionvallmo, det står papaver somniferum på asken. Kommer dessa att ge någonting eller är de förädlade varianterna som man kan köpa i växtbutiker lågpotenta?

Tacksam för svar.

Det går bra med dom . Är väl bara The giant och sen den muterade saken från Australien som till största del producerar tebain, som är "värdelösa" inom p. somniferum.
Senast redigerad av IceC00l 2010-06-12 kl. 19:54.
Citera
2010-06-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceC00l
Det går bra med dom . Är väl bara The giant och sen den muterade saken från Australien som till största del producerar tebain, som är "värdelösa" inom p. somniferum.

Ok, tack så mycket!
Citera
2010-06-14, 15:49
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
Om man ska göra te på råopium hur mycket ska man dosera som nybörjare? 0.1g eller? har en del benso i kroppen också så!
Börja med ett halvgram iaf, går åt en del faktiskt...

Sen är det en dag med stor sorg här i ö-skåne då min farsa som ville vara snäll skyfflade ut flis över hela min odling på baksidan "så det inte skulle växa så mycket ogräs där", fan det var ju inte alls ogräs och sköt din egna trädgård istället för att förstöra min!

Så frågan är om man ska låta det vara eller försöka kratta bort lite?
Citera
2010-06-15, 16:27
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Börja med ett halvgram iaf, går åt en del faktiskt...

Sen är det en dag med stor sorg här i ö-skåne då min farsa som ville vara snäll skyfflade ut flis över hela min odling på baksidan "så det inte skulle växa så mycket ogräs där", fan det var ju inte alls ogräs och sköt din egna trädgård istället för att förstöra min!

Så frågan är om man ska låta det vara eller försöka kratta bort lite?
Är det ett tjockt lager? Risken är att de inte får tillräckligt med solljus. Om Du krattar så kan de så klart skadas.

Det verkar vara dåligt att bara slänga ut fröna på fältet. Inget har kommit upp. Mycket bättre att så dem i fåror och täcka över dem med jord.

Hur skall man gerillaodla på åkrar på bästa sätt då?
Citera
2010-06-15, 16:40
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Är det ett tjockt lager? Risken är att de inte får tillräckligt med solljus. Om Du krattar så kan de så klart skadas.

Det verkar vara dåligt att bara slänga ut fröna på fältet. Inget har kommit upp. Mycket bättre att så dem i fåror och täcka över dem med jord.

Hur skall man gerillaodla på åkrar på bästa sätt då?
Det var ungefär 5cm men jag reste upp dem genom fliset (iaf de lite större) så jag räddade ungefär 1/3 vilket är helt acceptabelt då det ändå behövde gallras.

Sen gerillaodling... jag kastar bara ut fröna sen drar jag en räfsa efter mig, ser lagom suspekt ut men går rallyfort...
Se bara till att göra det på åkrar med sena grödor för kornvallmon (som man ser på fälten) blir klar mycket snabbare än de sorter vi är ute efter, eller sätt längs kanterna för där brukar bönderna ändå lämna lite..
Citera
2010-06-18, 21:03
Medlem
SurTrollets avatar
Nä, nu vill jag ha in lite rapporter från er om hur det går, ni var ju många som skrev att ni sått/planterat tidigare i våras.

Mina "äldsta" är runt 20m långa nu så de blir nog klara om några veckor? (det går rätt fort på slutet jämfört med i början) och kornvallmon tex blommar ju redan.. Och de senast sådda har blivit några centimeter nu iaf.

Tycker det växt som rackarns detta år vilket är kul för förra året så var det ju i princip missväxt hemma hos mig, både med vallmon och svampisarna i hagen
Senast redigerad av SurTrollet 2010-06-18 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in