2010-04-29, 23:05
  #3145
Medlem
alllyos avatar
Lät mycket lockande, får se vad framtiden säger
Citera
2010-04-30, 00:14
  #3146
Medlem
Pr1nc3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Jag odlar enbart pga de fina blommorna såklart.

Självklart! Det är väl ingen som trott något annat?
Citera
2010-05-01, 17:27
  #3147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorganFairchild
Vallmo kan du odla i trädgården, solig plats gärna med lite sandig jord. Om du bor i lägenhet så hade jag tjuvodlat i någon annans rabatt, ingen ogillar en vallmo eftersom de är så dekorativa blommor. Parker, kommunala rabatter, någonstans där det finns bra jord som är lucker.

grejen är den att vi har en stor tomt på landet, kan ju odla på den, men ser inte så bra ut ifall jag ställer mig och snittar kapslarna sen. och det är det enda huset som ligger där, men det finns massvis med kalhyggen överallt och lite ängar, så jag tänkte strö ut lite där nånstans.
och kanske kasta ut lite frön här i förorten
men som sagt, kan man se på fröna vad det är för sort?
Citera
2010-05-02, 02:41
  #3148
Medlem
Pr1nc3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krif
grejen är den att vi har en stor tomt på landet, kan ju odla på den, men ser inte så bra ut ifall jag ställer mig och snittar kapslarna sen. och det är det enda huset som ligger där, men det finns massvis med kalhyggen överallt och lite ängar, så jag tänkte strö ut lite där nånstans.
och kanske kasta ut lite frön här i förorten
men som sagt, kan man se på fröna vad det är för sort?

Ska du snitta är det väl bra att hålla sig lite i skymundan. Annars är det bara att odla där man känner för. Jag antar att du gör torkade blomarrangemang av eterneller som alla oss andra?
Citera
2010-05-03, 15:41
  #3149
Medlem
MorganFairchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krif
grejen är den att vi har en stor tomt på landet, kan ju odla på den, men ser inte så bra ut ifall jag ställer mig och snittar kapslarna sen. och det är det enda huset som ligger där, men det finns massvis med kalhyggen överallt och lite ängar, så jag tänkte strö ut lite där nånstans.
och kanske kasta ut lite frön här i förorten
men som sagt, kan man se på fröna vad det är för sort?

Gör en privat del av trädgården, kanske gör en liten örtagård med lite blandade högväxta örter, tex malört som döljer frökapslarna från nyfikna grannar eller promenerar. Tror inte att det kommer vara många som reagerar, det finns ju vallmo som är just fröknoppar och saknar färgglada blad. Man kan köpa opiumvallmo på ICA och är bland de vanligaste ettåriga blommorna som folk har i trädgården så det är inte ovanligt att se dem så folk bör inte reagera särskilt mycket på det.
Citera
2010-05-03, 17:01
  #3150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorganFairchild
Gör en privat del av trädgården, kanske gör en liten örtagård med lite blandade högväxta örter, tex malört som döljer frökapslarna från nyfikna grannar eller promenerar. Tror inte att det kommer vara många som reagerar, det finns ju vallmo som är just fröknoppar och saknar färgglada blad. Man kan köpa opiumvallmo på ICA och är bland de vanligaste ettåriga blommorna som folk har i trädgården så det är inte ovanligt att se dem så folk bör inte reagera särskilt mycket på det.
Grannar och annat folk oroar jag mig inte över, det är mina familjemedlemmar som känner till mitt brukande av olagliga preparat.

Citat:
Ursprungligen postat av Pr1nc3
Ska du snitta är det väl bra att hålla sig lite i skymundan. Annars är det bara att odla där man känner för. Jag antar att du gör torkade blomarrangemang av eterneller som alla oss andra?

nä vill bara ha fina blommor!
men fortfarande, går dom att odla med godkännt resultat i skogen, i stor öppen yta med mycket sol, eller är rabatter / krukor + blomjord ett måste?
Citera
2010-05-03, 19:35
  #3151
Bannlyst
Jag orkade inte läsa hela grejen så någon har säkert redan frågat men går det att röka sådant Opium som denna tråd handlar om att röka i en vattenpipa?
Citera
2010-05-04, 15:24
  #3152
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensching
Jag orkade inte läsa hela grejen så någon har säkert redan frågat men går det att röka sådant Opium som denna tråd handlar om att röka i en vattenpipa?
ta och läs första sidan(orna) iaf. för fan. Men testa du.

--------------

Nu har mina börjat titta upp, får vi hålla tummarna på att det blir en toppensäsong.
Citera
2010-05-04, 15:26
  #3153
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
ta och läs första sidan(orna) iaf. för fan. Men testa du.

--------------

Nu har mina börjat titta upp, får vi hålla tummarna på att det blir en toppensäsong.
När sådde du fröna?
Citera
2010-05-04, 17:24
  #3154
Medlem
slipknot_vol3s avatar
Kan man skära latexen från kapseln en stund efter man plockat av den från stjälken eller måste det skäras direkt från plantan när den är i marken?
Citera
2010-05-04, 17:48
  #3155
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipknot_vol3
Kan man skära latexen från kapseln en stund efter man plockat av den från stjälken eller måste det skäras direkt från plantan när den är i marken?
Ja man kan ta hem knopparna och "blöda" dem lite men det kommer ju inte lika mycket som om de suttit kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Nu har mina börjat titta upp, får vi hålla tummarna på att det blir en toppensäsong.
Mina har också börjat titta upp.
Citera
2010-05-04, 18:20
  #3156
Medlem
slipknot_vol3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Ja man kan ta hem knopparna och "blöda" dem lite men det kommer ju inte lika mycket som om de suttit kvar.

Mina har också börjat titta upp.

Skiljer det mycket i mängd tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in