Hej på er! Jag sådde några vallmofrön samt en Cb och en Solros för några dagar sen, och nu har några av vallmofröerna precis börjat titta upp.

(Jag hoppas dom andra två kommer snart också). Jag använde så-briketter som jag har ställt på två tallrikar i badrummet. Nu behöver jag lite tips för hur jag ska göra när dom precis har börjat titta upp ur jorden. Jag läste nånstans att dom skulle vattnas rikligt fram tills dess att dom har börjat gro och sen ska man börja snåla med vattnet. Stämmer detta eller är det nån som bara är ute och cyklar? Tycker ni att jag ska använda växtnäring, eller är det för tidigt? Jag kommer behöva mycket råd i nu när dom är i detta stadiet och senare när dom skall planteras om i större krukor. Jag är en färsking i det här med odling.
Sen har jag ett problem senare fram i tiden. Var ska jag plantera dom när dom är fullvuxna? Jag har ett blomsterland på baksidan av huset men där har jag redan en massa fina blommor. Men jag kommer antagligen att behöva hela landet att plantera på. Tycker ni att jag ska ta bort alla blommor i landet? Det är påsklilja och tulpaner och andra jag inte vet namnen på. Det känns så tråkigt att ta bort dom. Men antagligen får jag ta bort dom och hur tycker ni att jag ska göra då? Tror ni att jag kommer att behöva byta all jord eller ska jag lufta upp jorden och blanda med sand? Jag menar, det växer ju och frodas där nu så det är nog inget fel på jorden. Jag behöver mycket tips. Så om nån orkar att engagera sig i detta så kanske ni vill PM:a mig. Det hade verkligen varit super alltså!
Men jag får tacka för alla hjälpsamma svar på förhand.
/H.