2011-08-04, 13:30
  #3745
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngraukman
Har nu en fin 2liters plast coca cola flaska i min frys nu.... fylld med 1,5 liter te... Dock inte helt hundra på potensen ännu...men jag drack en halv kopp av det och något känner jag av iaf... Kanske får sjuda bort lite vatten när jag ska dricka det....

Aja... synd att det ska möggla och hålla på...hur pass möglar latexet?
Jag vet inte hur många gånger jag fått slänga omgångar som jag tänkt koka upp/om och kapslar som glömts bort i påsar, smakar vedervärdigt och potensen sjunker snabbare än Titanic (upplever jag det som iaf). Men fryst klarar det sig säkert i flera månader och så länge klarar man inta av att spara det ändå.

Råopiumet (latexen) är det inga problem med så vitt jag vet/märkt.
Citera
2011-08-04, 17:37
  #3746
Medlem
Dyngraukmans avatar
Okay bra info! till exempel att det heter latexen och inte latexet

Men okay...haha jo jag får se hur lång tid jag kan spara mitt te...En kopp ett rus... Men jag måste säga att det inte är speciellt euforiskt, alltså i huvudet, mest bara behagligt för kroppen... Däremot om jag röker en hit gräs till det så blir det fan lite allt möjligt knas! Väldigt gooo mix!

Håller just nu på att göra en Green Dragon(gräs sprit) hemma, funderar på om man kanske ska lägga i den lilla mängden latex i den Green Dragon beredningen bara för att knasa till det lite
Citera
2011-08-07, 21:38
  #3747
Medlem
efter växten har blommat och bladen är borta hur länga ska man vänta innan man börjar skära i huvet?
Citera
2011-08-07, 22:13
  #3748
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CcZer0
efter växten har blommat och bladen är borta hur länga ska man vänta innan man börjar skära i huvet?
När knoparna börjar bli lite frostiga sägs det, själv brukar jag vänta en vecka i bästa fall.
Citera
2011-08-07, 22:25
  #3749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
När knoparna börjar bli lite frostiga sägs det, själv brukar jag vänta en vecka i bästa fall.
ok jag har fan väntat i typ 2 nu.. tycker de förra blev jädra dåligt med opium.. blev att göra dodA av dem istället..
Citera
2011-08-10, 22:21
  #3750
Medlem
NaturalBornChillers avatar
innehåller denna sort opium?

http://www.fromedposten.se/vallmo-orient-coral-reef.html
Citera
2011-08-10, 23:25
  #3751
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaturalBornChiller
innehåller denna sort opium?

http://www.fromedposten.se/vallmo-orient-coral-reef.html
Nopp.
Citera
2011-08-18, 10:09
  #3752
Medlem
Tuvtramps avatar
Nu är säsongen slut för min del. Sitter och sippar på det sista av det sista så vi syns i tråden nästa år.
Citera
2011-08-23, 01:38
  #3753
Medlem
big_bobs avatar
Kan man köpa dessa frön på internet? Vart i så fall? Orkar inte ta mig till någon blomsterhandel med tanke på att frakt kostnaden inte kan vara särskilt hög ändå ifall att jag skulle vilja odla nån gång.
Och kan man odla det i odlingstält?
Citera
2011-08-23, 03:13
  #3754
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big_bob
Kan man köpa dessa frön på internet? Vart i så fall? Orkar inte ta mig till någon blomsterhandel med tanke på att frakt kostnaden inte kan vara särskilt hög ändå ifall att jag skulle vilja odla nån gång.
Och kan man odla det i odlingstält?
Sök i tråden förfan!

Står ju fan om det på minst varannan sida (överdrift).

Men okej, impecta.se

Och odlingstält + hps är nog enda sättet inomhus, och tillochmed då var det svårt att få dom att överleva.

Ingen idé att odla vallmo inomhus av två anledningar, dels är det svårt, mycket mycket svårare än utomhus, för det andra blir det VÄLDIGT utrymmeskrävande ifall du ska ha tillräckligt med plantor för att det ska löna sig.
__________________
Senast redigerad av chaoswithin 2011-08-23 kl. 03:15.
Citera
2011-08-23, 04:50
  #3755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Shit drack lite grape innan jag tog té den här gången. Tog ganska stor dos också och jag var påverkad nästan 3 dagar!

Får jag fråga hur stora dina pod är (ping-pong,tennis), samt hur många som går åt för ett rus? Referera gärna till likvärdiga doser (i mg) oxikodon/buprenorfin. Kan vara intressant att höra om finsorter som odlats med kärlek kontra kolonilottens...
Citera
2011-08-24, 01:26
  #3756
Medlem
Ann.O.Nymans avatar
Små, bruna/svarta prickar på mina pods. Är det något farligt? Verkar inte vara mögel.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/84/Poppies-seeds-dry.png Som prickarna på dess ser det ut.

Hur och var torkar man bäst sina kapslar med stjälke för att undvika mögel?
__________________
Senast redigerad av Ann.O.Nyman 2011-08-24 kl. 01:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in