2009-03-19, 13:55
Medlem
ManMannens avatar
Det börjar bli dags. Det är soligt ute, snön är borta och det är bra värme för att dom små liven ska börja titta upp ur jorden. Jag ska sätta lite Hen and chickens så fort jag får ork och lust. Hur är det med alla andra? Börjar det bli dags?
Citera
2009-03-19, 15:24
Medlem
Her0ins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Det börjar bli dags. Det är soligt ute, snön är borta och det är bra värme för att dom små liven ska börja titta upp ur jorden. Jag ska sätta lite Hen and chickens så fort jag får ork och lust. Hur är det med alla andra? Börjar det bli dags?

La en order på bl.a pionvallmo igår, så när jag får det planterar jag direkt. Nere i söder är det sol hela dagarna nu så gott som så...
Citera
2009-03-19, 15:32
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Her0in
La en order på bl.a pionvallmo igår, så när jag får det planterar jag direkt. Nere i söder är det sol hela dagarna nu så gott som så...

Hur är det på nätterna? Det var visst lite kallare här än vad jag trodde, men jag tänkte börja lite smått i krukor och lådor, så det kan man ju ta in på nätterna ifall det blir för kallt.
Citera
2009-03-20, 12:57
Medlem
Her0ins avatar
Citat:
Hur är det på nätterna? Det var visst lite kallare här än vad jag trodde, men jag tänkte börja lite smått i krukor och lådor, så det kan man ju ta in på nätterna ifall det blir för kallt.

Lite kyligt det är det, men inte kallt så. Ska själv ha dem i fönstret på natten tills det blir liiite varmare. Just nu skiner solen för fullt iaf!
Citera
2009-03-25, 08:16
Medlem
Axesss avatar
Men man kan väl så utomhus redan nu? fröna tål väl minusgrader eftersom dom övervintrar?
Har läst att man kan så redan på hösten.
Eller beror de helt enkelt vilken sorts vallmo frön man har? För vi har ju vilt växande vallmo i sverige redan, så gott som opotent dock.
Förra året var de ju frostnätter sent in i Maj så om dom inte tål frost borde man väl så sent i Maj / tidigt Juni, iaf här i sörmland?
Citera
2009-03-25, 15:14
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axess
Men man kan väl så utomhus redan nu? fröna tål väl minusgrader eftersom dom övervintrar?
Har läst att man kan så redan på hösten.
Eller beror de helt enkelt vilken sorts vallmo frön man har? För vi har ju vilt växande vallmo i sverige redan, så gott som opotent dock.
Förra året var de ju frostnätter sent in i Maj så om dom inte tål frost borde man väl så sent i Maj / tidigt Juni, iaf här i sörmland?
Ja du kan så nu ifall du vill, de väntar med att gro tills det blir rätt temperatur.
Citera
2009-03-25, 22:32
Medlem
Axesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Ja du kan så nu ifall du vill, de väntar med att gro tills det blir rätt temperatur.
Låter bra de
Citera
2009-03-26, 14:18
Medlem
Her0ins avatar
Kan man koka té på dem när de är färska?
Citera
2009-03-26, 16:10
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Podsen?
Ifall JA, så ja det kan du göra.
Citera
2009-03-26, 21:58
Medlem
blir det bättre klös i odlingen om man vattnar med näring sedan eller behövs det inte?
Citera
2009-03-26, 23:06
Medlem
Axesss avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Podsen?
Ifall JA, så ja det kan du göra.

Hur många kapslar behöver man för en dos/kopp?
Citera
2009-03-27, 00:03
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Nej, för tusan. Här är det 30-50cm snö. Är kärlen borta i GBG?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in