Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
HotshotGG pratade igår på sin stream om att han och eventuellt andra stora streamare riskerar ban då de "beter sig illa" in-game framför många "n00bs" som tar efter. Tycker ni det är rätt eller fel att spelare som HotshotGG lättare får ban på små saker som den vanlige spelaren slinker undan hur lätt som helst?
Ett exempel är BigFatJiji som ofta skriver "nigger" in-game, då det är en del av hans uttryckssätt. Ska man banna honom för racistiska påhopp så inte den yngre generationen tar efter?
(Jag är inte så insatt utan enbart hört och läst vad som visats på stream igår kväll.)
Löjligt som fan av Riot tycker jag. Hela upplägget får ett grymt mesigt intryck och spelarna som håller liv på elit-nivå kommer flytta sig om Riot fortsätter lägga sig i och konstant ändra regler. (exempel vid kvalet till Dreamhack som ändrades mitt i säsong, vilket iofs var bra för min del.)
Exempelvis Blizzard hade totalt skitit i ifall nån stor SC2-spelare hade betett sig omoget i chatten.
De ska dömas precis som alla andra är min åsikt, oavsett hur kända de är.
Det är det som är fel i dagens värld, att kändisar särbehandlas, kolla bara på Paris Hilton, nu minns jag inte vad hon gjorde men hade någon annan person gjort samma brott så hade det varit finkan i mycket längre tid, hon behövde "enbart" sitta i 30 dagar.
Kändisar har samma skyldigheter och rättigheter som andra folk, skriver bigfatjiji "nigger" så att folk tar åt sig ska han ha bann.
börjar de lipa så mycket att de byter spel, låt dem, det kommer nya "kändisar".