2011-06-10, 23:21
Medlem
En fråga ang Chapmen NuNu, om man har spellvamp(som ger hp när man använder abillity power spells?) kommer den ha effekt på spellen "Consume" o ge mer hp?
2011-06-10, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bronzy
En fråga ang Chapmen NuNu, om man har spellvamp(som ger hp när man använder abillity power spells?) kommer den ha effekt på spellen "Consume" o ge mer hp?
Ja. Spell vamp fungerar på alla abilities som räknas som spells. Abilities finns i två versioner: Attacker och Spells. Attacker är oftast väldigt begränsade; dessa består i princip av Irelias Blade Surge, Gangplanks Parrley och Ezreals Mystic Shot. Gemensamt för alla dessa är att de fungerar precis som vanliga attacker; buffar applias, lifesteal fungerar, de blockas av Pantheons sköld.

De flesta abilities är spells. Spell vamp fungerar oavsett skadetyp på spells. Exempel på abilities som utnyttjar spell vamp som man inte väntar sig ska göra det är Caitlyns ulti, Olafs true damage och Chogaths true damage. Spells blockas inte av Pantheons sköld.

Så kort sagt, ja, Nunus consume effekteras av spell vamp.
2011-06-11, 02:17
Medlem
Fridaynights avatar
@ Den som skrev att Malphite är bättre än Rammus:

Nej.

Malphites ult är det enda som gör honom "bra" som tank.. Och den kan man undvika om man har skillsen (ex. Anivia wall etc.).
Spela Rammus, Amumu eller Shen, finns inte dessa tillgängliga, då kan du spela Malphite/Maokai etc.
2011-06-11, 12:09
Medlem
Busstations avatar
Ska jag köpa Caitlyn eller Renekton?

Har spelat båda och tycker de är roliga och det har gått bra med dessa när jag spelat normalgames när de är free.
2011-06-11, 12:55
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Ska jag köpa Caitlyn eller Renekton?

Har spelat båda och tycker de är roliga och det har gått bra med dessa när jag spelat normalgames när de är free.

Jag skulle köra på renekton, har aldrig gillat caitlyn speciellt mycket. Bygg renekton tank så kommer du få en grymt bra/rolig gubbe att lira!
2011-06-11, 15:26
Medlem
bluecheese105s avatar
Köpte nyligen Renekton men jag är så jävla dålig med honom... Någon som har några små tips/tricks?
2011-06-11, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bluecheese105
Köpte nyligen Renekton men jag är så jävla dålig med honom... Någon som har några små tips/tricks?
Kolla in spotlight renekton på youtube

Btw, Bästa AP/AD hero'n för 3,1k IP enligt er?
2011-06-11, 16:14
Medlem
Dr.Elmos avatar
HotshotGG pratade igår på sin stream om att han och eventuellt andra stora streamare riskerar ban då de "beter sig illa" in-game framför många "n00bs" som tar efter. Tycker ni det är rätt eller fel att spelare som HotshotGG lättare får ban på små saker som den vanlige spelaren slinker undan hur lätt som helst?

Ett exempel är BigFatJiji som ofta skriver "nigger" in-game, då det är en del av hans uttryckssätt. Ska man banna honom för racistiska påhopp så inte den yngre generationen tar efter?

(Jag är inte så insatt utan enbart hört och läst vad som visats på stream igår kväll.)

Löjligt som fan av Riot tycker jag. Hela upplägget får ett grymt mesigt intryck och spelarna som håller liv på elit-nivå kommer flytta sig om Riot fortsätter lägga sig i och konstant ändra regler. (exempel vid kvalet till Dreamhack som ändrades mitt i säsong, vilket iofs var bra för min del.)

Exempelvis Blizzard hade totalt skitit i ifall nån stor SC2-spelare hade betett sig omoget i chatten.
2011-06-11, 16:23
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
HotshotGG pratade igår på sin stream om att han och eventuellt andra stora streamare riskerar ban då de "beter sig illa" in-game framför många "n00bs" som tar efter. Tycker ni det är rätt eller fel att spelare som HotshotGG lättare får ban på små saker som den vanlige spelaren slinker undan hur lätt som helst?

Ett exempel är BigFatJiji som ofta skriver "nigger" in-game, då det är en del av hans uttryckssätt. Ska man banna honom för racistiska påhopp så inte den yngre generationen tar efter?

(Jag är inte så insatt utan enbart hört och läst vad som visats på stream igår kväll.)

Löjligt som fan av Riot tycker jag. Hela upplägget får ett grymt mesigt intryck och spelarna som håller liv på elit-nivå kommer flytta sig om Riot fortsätter lägga sig i och konstant ändra regler. (exempel vid kvalet till Dreamhack som ändrades mitt i säsong, vilket iofs var bra för min del.)

Exempelvis Blizzard hade totalt skitit i ifall nån stor SC2-spelare hade betett sig omoget i chatten.

De ska dömas precis som alla andra är min åsikt, oavsett hur kända de är.
Det är det som är fel i dagens värld, att kändisar särbehandlas, kolla bara på Paris Hilton, nu minns jag inte vad hon gjorde men hade någon annan person gjort samma brott så hade det varit finkan i mycket längre tid, hon behövde "enbart" sitta i 30 dagar.

Kändisar har samma skyldigheter och rättigheter som andra folk, skriver bigfatjiji "nigger" så att folk tar åt sig ska han ha bann.

börjar de lipa så mycket att de byter spel, låt dem, det kommer nya "kändisar".
2011-06-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Kolla in spotlight renekton på youtube

Btw, Bästa AP/AD hero'n för 3,1k IP enligt er?

AP: Leblanc
Rolig och kraftfull champ, inte supersvår och harassar (?) helt ok! Kolla en spotlight på henne!
2011-06-11, 17:26
Medlem
tyypantons avatar
Någon som kan svara på om wc3 eller LoL är störst?
Har wc3 men funderar på ladda ner LoL
2011-06-11, 19:30
Medlem
ladda ner lol. Väldigt kul spel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in