2011-05-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffler
Tjenare. Skulle behöva lite hjälp och tips för att lära mig tanka. Har alltid lirat carry, men börjar känna mig lite dum mot dem jag lirar med eftersom dom får ta på sig att tanka. Köpte mundo idag iaf men jag failar hårt. Så vilken tank är lättast börja med o.s.v?
Vilken summoner level är du?
2011-05-13, 20:50
Medlem
Mifflers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Vilken summoner level är du?

Jag är lvl 30. Har lirat rätt länge. Men har alltid haft svårt för att tanka så jag har väl lagt det åt sidan kan man väl säga.
2011-05-13, 20:59
Medlem
Citat:
Jag är lvl 30. Har lirat rätt länge. Men har alltid haft svårt för att tanka så jag har väl lagt det åt sidan kan man väl säga.
Jag skulle nog föreslå Amumu eller Shen då. Som Amumu vill du jungla. Som Shen går du troligen solo top om ni kör seriöst, annars fungerar han bra i lane också. Tidigare kunde han jungla men lite segt, men vet inte hur bra det fungerar längre.
2011-05-13, 21:23
Medlem
Mifflers avatar
Citat:
Jag skulle nog föreslå Amumu eller Shen då.

Okej okej... Får väl ta och köpa Amumu då och hoppas att jag lyckas bättre med han än med Mundo
2011-05-13, 21:38
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Okej okej... Får väl ta och köpa Amumu då och hoppas att jag lyckas bättre med han än med Mundo

Om du ska lira amumu så måste du jungla, helt värdelös på lanes enligt mig. Om du junglar med han så ska du ALLTID börja med blue buff, du börjar med W spellen, efter blue är du lvl 2 = E spellen., du kan inte soloa den här så någon måste pulla åt dig. Börja som vanligt med health pots och en cloth armor. Jag har inga runor när jag junglar så i ngen fara på den fronten. Efter blue kör du wolfes, focusa alltid den stora. Sen går du wraiths och börjar lägga E spellen och sen W. Det krävs 2st E spells för att plocka alla. Samtidigt måste du alltid ha en healthpot uppe för bäst effekt. Sen så skulle jag köra red buff. du måste ha smite till denna. På lvl 3 kör du E spellen igen. (i allafall ett stort plus)
Efter Red buff kör du golems och då blir du nog lvl 4 om jag inte har helt fel, då kör du Q spellen och då är du redo för ganks. Sen går du b, köper boots, normal boots bara, vänta med å uppgradera dessa. Sen bygger du Aegis och sen äre bara å kötta!

Hoppas att detta var till någon hjälp Lycka till!
2011-05-13, 21:57
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Om du ska lira amumu så måste du jungla, helt värdelös på lanes enligt mig. Om du junglar med han så ska du ALLTID börja med blue buff, du börjar med W spellen, efter blue är du lvl 2 = E spellen., du kan inte soloa den här så någon måste pulla åt dig. Börja som vanligt med health pots och en cloth armor. Jag har inga runor när jag junglar så i ngen fara på den fronten. Efter blue kör du wolfes, focusa alltid den stora. Sen går du wraiths och börjar lägga E spellen och sen W. Det krävs 2st E spells för att plocka alla. Samtidigt måste du alltid ha en healthpot uppe för bäst effekt. Sen så skulle jag köra red buff. du måste ha smite till denna. På lvl 3 kör du E spellen igen. (i allafall ett stort plus)
Efter Red buff kör du golems och då blir du nog lvl 4 om jag inte har helt fel, då kör du Q spellen och då är du redo för ganks. Sen går du b, köper boots, normal boots bara, vänta med å uppgradera dessa. Sen bygger du Aegis och sen äre bara å kötta!

Hoppas att detta var till någon hjälp Lycka till!
myt! Funkar utan problem att soloa den och man rensar jungeln ändå på tiden 3:48 eller något åt det hållet.

Men annars håller jag med dig det är väldigt svårt att lana med amumu om man nu inte möter retards...
2011-05-13, 22:05
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
myt! Funkar utan problem att soloa den och man rensar jungeln ändå på tiden 3:48 eller något åt det hållet.

Men annars håller jag med dig det är väldigt svårt att lana med amumu om man nu inte möter retards...

det GÅR men du förlorar för mycket HP så det är inte värt det. Få någon å pulla den så är det mycket bättre.
2011-05-13, 22:10
Medlem
Citat:
det GÅR men du förlorar för mycket HP så det är inte värt det. Få någon å pulla den så är det mycket bättre.
Hade du kört med Armor eller Dodge Seals hade det nog varit lättare också. Men att pulla lär ju vara bra också. Tror att flat Armor är bättre på Amumu.
2011-05-13, 22:16
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Hade du kört med Armor eller Dodge Seals hade det nog varit lättare också. Men att pulla lär ju vara bra också. Tror att flat Armor är bättre på Amumu.
båda funkar bra att ha på amumu faktiskt. Själv kör jag med flat armor bara för att jag inte tycker om att slumpen ska påverka hur mycket hp jag har kvar på gubben efter blå(ibland klarar man sig med mer hp än med flat armor ibland mindre).
2011-05-13, 22:20
Medlem
Mifflers avatar
Citat:
Om du ska lira amumu så måste du jungla

Okej, tack för tipset. Har junglat förut med andra champs så jag har en lite hum om vad jag gör iaf. Så då är det bara den tankiga biten kvar på Amumu då. Att initiatea i rätt ögonblick o.s.v. Det måste jag öva på då jag är lite rostig vad gäller det.
2011-05-13, 22:28
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Okej, tack för tipset. Har junglat förut med andra champs så jag har en lite hum om vad jag gör iaf. Så då är det bara den tankiga biten kvar på Amumu då. Att initiatea i rätt ögonblick o.s.v. Det måste jag öva på då jag är lite rostig vad gäller det.
Du har enligt mig två effektiva sätt(om du har flash) att initiera när det gäller teamfights. Antingen gör du q på någon idiot som har gått lite för långt fram sedan väntar man på rätt ögonblick för att dra ulti eller så flashar du in mitt i smeten och drar ulti sedan q:ar du deras carry(helst ska du ha flashat så att du är så pass nära fiendecarryn att han tar skada av din tår och riv på så sätt kommer personen förlora tillräckligt mycket hp för att vara av noll hjälp till sina lagkamrater).
2011-05-14, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
I 10/10 fall så tjänar man på att bygga sin champion "tanky" oavsett vad man har för roll, bygga full DPS har jag aldrig sett nån vinna på och den som gör det är en idiot som riskerar en loss för hela sitt lag.

Med Malz kör jag alltid Rod Of Ages och Rylai's Crystal Scepter, oavsett situation.
Med Xin kör jag alltid FoN, Frozen, Randuins eller Warmog's (Eller allihopa)

Jag har bara sett folk på lvl 10 bygga glaskanon, det är värdelöst och om man vinner på det så är det knappast att man själv spelat bra utan att man blivit buren av sitt lag eller det andra laget varit värdelöst.

Allt det här kommer du inse desto mer du spelar, då lossnar det och man mognar som spelare. Man är lite inne i det här med att i alla spel så går det ut på att ha så mycket poäng och frags som möjligt, LoL är annorlunda.

Knappast att man tjänar på att bygga alla champions tanky. Eller bygger du Ashe och Miss Fortune exempelvis som tanks också? Corki? Kassadin? Twisted Fate? Skulle inte tro det. Och nu pratar vi inte om enbart Banshee's eller Randuin's, för det skulle jag knappast kalla tanky. Klart man kan bygga tanky på Xin eftersom han kan göra hyfsad skada ändå, men många andra är inte så (dom flesta).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in