2011-05-13, 14:06
Medlem
I 10/10 fall så tjänar man på att bygga sin champion "tanky" oavsett vad man har för roll, bygga full DPS har jag aldrig sett nån vinna på och den som gör det är en idiot som riskerar en loss för hela sitt lag.

Med Malz kör jag alltid Rod Of Ages och Rylai's Crystal Scepter, oavsett situation.
Med Xin kör jag alltid FoN, Frozen, Randuins eller Warmog's (Eller allihopa)

Jag har bara sett folk på lvl 10 bygga glaskanon, det är värdelöst och om man vinner på det så är det knappast att man själv spelat bra utan att man blivit buren av sitt lag eller det andra laget varit värdelöst.

Allt det här kommer du inse desto mer du spelar, då lossnar det och man mognar som spelare. Man är lite inne i det här med att i alla spel så går det ut på att ha så mycket poäng och frags som möjligt, LoL är annorlunda.
2011-05-13, 14:21
Medlem
razaones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
I 10/10 fall så tjänar man på att bygga sin champion "tanky" oavsett vad man har för roll, bygga full DPS har jag aldrig sett nån vinna på och den som gör det är en idiot som riskerar en loss för hela sitt lag.

Med Malz kör jag alltid Rod Of Ages och Rylai's Crystal Scepter, oavsett situation.

Jag har bara sett folk på lvl 10 bygga glaskanon, det är värdelöst och om man vinner på det så är det knappast att man själv spelat bra utan att man blivit buren av sitt lag eller det andra laget varit värdelöst.

Allt det här kommer du inse desto mer du spelar, då lossnar det och man mognar som spelare. Man är lite inne i det här med att i alla spel så går det ut på att ha så mycket poäng och frags som möjligt, LoL är annorlunda.

Ska testa bygga på lite defens med xin. Men ser det knappast vara nån ide att köra på FoN, Frozen, Randuins eller Warmog's med Xin. Väljer hellre en tank då. Utan movement speed, attack speed och damage suger han att spela med.
2011-05-13, 14:54
Medlem
Spelade precis AP Twisted Fate och öppnade med Dorans Ring - Magic Pen Boots - Lich Bane och gjorde SJUK dmg, han e fan på gränsen OP med rangen av hans Q.
2011-05-13, 15:17
Medlem
Sandman423s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Spelade precis AP Twisted Fate och öppnade med Dorans Ring - Magic Pen Boots - Lich Bane och gjorde SJUK dmg, han e fan på gränsen OP med rangen av hans Q.

hehe, tycker han är rätt svag på lanen i början. Blir rätt ägd av dom flesta i mitten innan 6. Men vid 6 direkt när man får ult och sticker iväg o gankar så börjar han skina. Jättebra ganker efter det
2011-05-13, 15:18
Medlem
Tja, har spelat i typ 4 dagar och har kört med Master Yi men börjar tröttna på honom. har börjat letat efter en ny och jag funderar på Shaco vad tycker ni om det?
2011-05-13, 15:36
Medlem
Crucifixess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Haampus
Tja, har spelat i typ 4 dagar och har kört med Master Yi men börjar tröttna på honom. har börjat letat efter en ny och jag funderar på Shaco vad tycker ni om det?
Shaco är rätt värdelös i sig. Han gör sig bra för noobstomps men direkt när du blir focusad så är du bara gratis guld för de andra.

Så se till att du blir feedad som fan, då är han riktigt underbar att spela.
2011-05-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crucifixes
Shaco är rätt värdelös i sig. Han gör sig bra för noobstomps men direkt när du blir focusad så är du bara gratis guld för de andra.

Så se till att du blir feedad som fan, då är han riktigt underbar att spela.
Okej, har du ngt tips på ngn annan då?
2011-05-13, 16:23
Medlem
Phalloss avatar
Citat:
Jarvan kan jag ju tipsa om, om du gillar melee. Ganska tankig dps, och riktigt kul kombo med flagga+spjutet (eller va fan han nu skjuter iväg).
2011-05-13, 17:34
Medlem
Crucifixess avatar
Citat:
Olaf. Blir du bra med honom så är du näst intill oslagbar, iallafall i solo matchmaking. Han är en jävla best med lite farm, och du kan jungla eller lanea med honom beroende på vad du föredrar. Rätt aktiv hjälte med skill-shot slow, attack-enhance, true-damage nuke och en ulti som gör att du inte kan bli disablad.

Klockren hjälte, sällan man förlorar med honom!
2011-05-13, 18:11
Medlem
Citat:

Nja, inte helt sant. En bra range carry med ett bra lag kan gå glas cannon, ashe är riktigt bra på det iom att man köper mycket speed+runor och att man har ulti plus konstant slow (plus flash och ghost). Sålänge man har wardat mappen kan man positionera sig tillräckligt bra för att inte dö. Om motståndarlaget typ har en smart jarvan eller något så kan det dock bli jobbigt. Dock så går jag typ alltid banshee eller något som ashe, beroende på match, men oftast blir det banshees.

Att gå glas cannon på ad melee känns dock jävligt so-so. xin t.ex. är jävligt bra som typ offtank. Gillar inte alls när xins går glas cannon eftersom att han är i princip mitt i fighten hela tiden. Det kan dock funka med yi (fast typ bara i normal ofc) iom att yi har sin alpha strike så att folk inte kan attackera en under ett tag.

Citat:
Ja gud ja, jag är helt jättedålig med tf så jag drog ett botgame för några veckor sedan där jag gick ap. Gud vad dmg man gjorde när man väl fått ett par items. Lyckas man farma early/early-mid och kan spela honom så är han galet jobbig.

Citat:
Ursprungligen postat av Crucifixes
Olaf. Blir du bra med honom så är du näst intill oslagbar, iallafall i solo matchmaking. Han är en jävla best med lite farm, och du kan jungla eller lanea med honom beroende på vad du föredrar. Rätt aktiv hjälte med skill-shot slow, attack-enhance, true-damage nuke och en ulti som gör att du inte kan bli disablad.

Klockren hjälte, sällan man förlorar med honom!
Nja, saknar hard cc men är du bra med honom så antar jag att man kan vara en jävla best pga den där jävla ultin.

Citat:
Ursprungligen postat av Phallos
Jarvan kan jag ju tipsa om, om du gillar melee. Ganska tankig dps, och riktigt kul kombo med flagga+spjutet (eller va fan han nu skjuter iväg).
Jarvan var ju galet bra innan nerfed, osäker på hur han är nu dock.

Citat:
Både shaco och yi är pubstompers och rätt värdelösa i seriösa games. Ashe är den bästa ad carryn, lär dig henne och carrya skiten ur alla games. Eller kanske inte, har för mig att mages är lättare att carrya med i början. annie är bra, ap sion är asrolig eftersom att man typ dödar folk på 2 spells. Rammus är en galet bra tank, speciellt mot noobs som inte vet hur man focusar, kommer ihåg när man var noob och typ attackerade rammus när han hade sköld och ba "WTF han är ju odödlig!!" samtidigt som man i princip dödade sig själv.

Nämen all and all så är mina rekommendationer om du vill göra dmg ashe och annie, båda skitbilliga och bra. kanske du bör börja med annie, hon är mycket lättare än ashe imo eftersom att ashe kräver bra positionering och kiting medans annie i princip bara är "bygg upp stun, dra en QW-combo, ladda upp ny stun, dra en QRW" och du har en kill
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-05-13 kl. 18:23.
2011-05-13, 18:49
Medlem
Citat:
I 10/10 fall så tjänar man på att bygga sin champion "tanky" oavsett vad man har för roll
Stämmer att det är bra att ha något survival-item på de flesta, men det finns undantag. Poppy exempelvis fungerar riktigt bra som glasscannon.

Citat:
Ett tips är att inte köpa Lich Bane så tidigt. Proccen tjänar du inte så mycket på förrän du fått lite AP. Lich Bane är riktigt bra på TF, men ta den lite senare, när du fått lite mer AP.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Nja, inte helt sant. En bra range carry med ett bra lag kan gå glas cannon, ashe är riktigt bra på det iom att man köper mycket speed+runor och att man har ulti plus konstant slow (plus flash och ghost).
Man kan, men oftast är Banshee's riktigt nice på en AD carry. I vissa fall kan Quicksilver Sash vara bra också. När man bör köpa Banshee's (om alls) varierar från spel till spel. Den är riktigt nice i många fall dock, som du själv medger.

Citat:
Både shaco och yi är pubstompers och rätt värdelösa i seriösa games.
I stort, ja. Shaco har ett rätt starkt early game, men late game är han oftast riktigt svag. Bra på att backdoora och eventuellt ta ut carryn om den positionerar sig lite fel, men inte så mycket mer. Master Yi är det nog få som kör seriöst i high elo ranked. Alldeles för squishy. Köper han survival gör han inte skada.

Citat:
Ashe är den bästa ad carryn, lär dig henne och carrya skiten ur alla games.
Ashe är inte alltid bäst. Man tar Ashe för att man vill ha lite mer utility och en väldigt stark initiate (hennes ulti). Men har man redan bra initiates kan man välja Corki eller Miss Fortune istället för mer damage. Men för en ny spelare lär Ashe fungera väldigt bra, speciellt med tanke på att hon kostar 450 och de andra kostar 6300.

Citat:
Eller kanske inte, har för mig att mages är lättare att carrya med i början. annie är bra, ap sion är asrolig eftersom att man typ dödar folk på 2 spells.

Citat:
Rammus är en galet bra tank, speciellt mot noobs som inte vet hur man focusar, kommer ihåg när man var noob och typ attackerade rammus när han hade sköld och ba "WTF han är ju odödlig!!" samtidigt som man i princip dödade sig själv.
Skulle säga att Shen och Amumu är bättre. Dock så fungerar Amumu inte jättebra i låg level eftersom han måste jungla för att vara bra, och i låg level så junglar man sällan eftersom man inte har de rätta runorna och masteries. Jag tror Shen är den bästa tanken i låg level. Ultin kan verkligen sabba för fiender som inte är beredda på den. Shen fungerar också bra i lane. Tycker inte att Rammus eller Amumu är särskilt bra i lane.

Citat:
Nämen all and all så är mina rekommendationer om du vill göra dmg ashe och annie, båda skitbilliga och bra. kanske du bör börja med annie, hon är mycket lättare än ashe imo eftersom att ashe kräver bra positionering och kiting medans annie i princip bara är "bygg upp stun, dra en QW-combo, ladda upp ny stun, dra en QRW" och du har en kill
Annie var en av de första jag körde med. Lär du dig stunna rätt och dra Tibbers så kan du nog äga. Försök att gå mid om du kan, vid level 6 kan du nog ofta plocka en kill. Annie är en väldigt bra karaktär för nybörjare enligt mig. Hon fungerar rätt bra i sidolanes också, se bara till att din teammate inte sabbar dina last hits med Q, då förlorar du mana.

Tristana är nog lite lättare att spela än Ashe, för övrigt. Tristana är dessutom gratis. Ashe är bättre, dock, tack vare ultin.
2011-05-13, 20:44
Medlem
Mifflers avatar
Tjenare. Skulle behöva lite hjälp och tips för att lära mig tanka. Har alltid lirat carry, men börjar känna mig lite dum mot dem jag lirar med eftersom dom får ta på sig att tanka. Köpte mundo idag iaf men jag failar hårt. Så vilken tank är lättast börja med o.s.v?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in