Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Några random exempel på starka köp:
Tanks: Shen, Rammus, Amumu, Singed.
AP Caster: Sion, Malz, Annie, Ryze, Anivia, Kassadin.
AD Carry: Ashe, MissFortune, Tristana.
Offtank: Udyr, Jarvan, Renekton, Irelia, Malphite, Olaf.
Support: Janna, Taric, Zilean, Sona.
Några kommentarer: Well, i överlag är det där bra, men jag skulle nog byta ut Tristana mot Corki. Tristana är gratis om man har Facebook, så hon borde han fixa i vilket fall. Sen skulle jag lägga till Soraka, hon är väl ändå en bättre support än Sona? Mina 1800-1900-friends verkar möta och själva spela Soraka rätt ofta i duo queue i alla fall. Sen att Soraka bara kostar 450 IP är nice också.
Nunu kan vara köpvärd också. 450 IP kostar han och är en utav de absolut bästa junglarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxz
Vad anser folket om Twitch, är han köpvärd eller inte, rolig eller tråkig att spela, bra eller dålig?
Köpvärd, tja, 6300 för en av de sämre ranged carries låter inte så köpvärt. Rolig att spela, inte när fienden har köpt Oracle's. Skulle nog säga att han inte är så bra i nuläget. Kan stompa vissa lag, dock. Och har man en Amumu i laget så blir han genast lite bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
är en sån som hellre drar in i teamfights och slaktar, riskerar att dö än o står och kollar på medans alla blir körda, sen plockar resterna
Överväg att spela någon annan istället, som exempelvis Jarvan. Väljer du att gå in är det nog bättre att köra lite mer burst, hoppa in på en av deras squishies (förslagsvis AD carry eller AP carry) och döda dem snabbt, sen försöka ta sig därifrån innan du blir dödad. Fast fungerar det nu så fungerar det, antar jag. Problemet blir senare om du klättrar upp till högre elo, då kan det bli tyngre, skulle jag tro.
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
och om man kör på något utav itemsen som ger mana/ap per spell/minut, så har ju båda en viss max cap, stackar 2 stycken max cap då? vet inte om dem ändrat det sen dem ändrade sunfire cape
Menar du Rod of Ages så är den inte Unique och därmed stackar den.
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpachy
Det bästa verkar vara att prioritera mana över AP men att köpa items som archangel är extremt värt då det hjälper på båda delarna, många som börjar med att skaffa mycket mana för att sedan slänga in lite AP senare i game't.
Archangel's är riktigt late game, i sådana fall. Bra items på Ryze: Rod of Ages, Tear of the Godess, Banshee's Veil, Frozen Heart. Void Staff om de köper mycket Magic Resistance. Archangel's Staff mot slutet kanske. Sen Sorcerer's Shoes, som med många andra casters. Sen finns det lite mer alternativ, beroende på vad man vill ha. Lite mer hp, mana och AP? En andra Rod of Ages. Lite mer survival? Något nice survival-item. Finns flera andra. Oftast hinner man inte få så mycket, dock.
Masteries så gillar jag 0/7/23. Strength of Spirit är riktigt bra på Ryze. Mot slutet får man 30-40 HP regen/5 bara genom tre poäng i den. I utility är Ryze nog den enda där Expanded Mind faktiskt är rätt okej. Vissa föredrar 9/0/21 för 15% Magic Pen. Men du bör ha 30 flat Magic Pen bara från boots och runor, sen kan du köpa en Void Staff för ytterligare 40% om det behövs. Strength of Spirit är alltför bra för att offra, skulle jag säga.