2011-08-20, 14:48
Medlem
Rainman körde nyss en Thornmail, men det va väl en av dom få gångerna då den är bra med tanke på att enda riktiga AP gubben i andra laget va nidalee
2011-08-20, 14:55
Bannlyst
Tack så mycket för svaren. Jag brukar inte köpa thornmail men det händer ibland, nu kommer jag nog skippa den.
2011-08-20, 15:11
Medlem
Vad är det för skillnad på Magical Damage och Ability Power? Ju mer AP man har desto mer MD gör man väl?
2011-08-20, 15:19
Medlem
Riktigt bra spelat av SK, skönt för dom att dom vann något iallafall.
2011-08-20, 15:22
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Vad är det för skillnad på Magical Damage och Ability Power? Ju mer AP man har desto mer MD gör man väl?

Magical damage är ju skada som görs av "magic", precis som det finns skada som är "physical". Mages har ofta spells etc som gör magical damage, medans attack damage champs gör skada som klassas som "physical".

Ability power boostar den skada du gör med spells. En Zilean bomb kanske gör tex 40 skada, med med ett item som ger10 Ability power gör bomben nu 50 skada etc. Random nummer där, men bara för att lättare förklara.

Ability power ökar dock inte din damage med Ashe's spell volley, då den scalar med attack damage. Läs beskrivningen av en spell på den champ du spelar. Har dom "scalingsiffror" i orange/rött scalar den med attack damage, precis som den scalar med ability power om det står med grönt.
2011-08-20, 15:28
Medlem
Men om jag gör t.ex 20 magical damage men motståndaren har 20 magic resist, hur blir det då?
Låter sjukt noobig jag vet, men aldrig tänkt på det innan.
2011-08-20, 15:33
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Men om jag gör t.ex 20 magical damage men motståndaren har 20 magic resist, hur blir det då?

MR och armor tar bort en viss % av skadad motståndaren gör. Så bara för du har tex 60 ad dmg och skjuter på ngn med 20 armor så kommer du inte göra 40 skada utan en viss % av dina 60 ad kommer försvinna. Om du provar hålla din muspekar över din MR/Armor under ett game så kommer du se hur mycket % du tar mindre. Har inte räknat med arp penetration.
2011-08-20, 15:33
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:

Du jag har faktiskt ingen aning. Är totalt värdelös när det kommer till matematiska uträkningar. Ja vet dock att all magic resist / armor bygger upp till en % av defense du får. Hur mycket faktiskt magic def du får av tex 20 magic resist vet ja inte. Sen har ju motståndaren kanske magic penetration runes etc eller andra items så hela den där grejen är ju krånglig som fan.
2011-08-20, 15:34
Medlem
Seruls avatar
Citat:

Det värdet görs om till procentuell resistans.
2011-08-20, 15:36
Medlem
Sletenkatt, du sa att du höll på att lvla en smurf.
Är den lvl 30 ännu?
Om den nu är det har du lust att dra ett par ranked games?
2011-08-20, 15:39
Medlem
Sheiks avatar
En noob har en undran.

Om ni kollar på denna snubbe.

http://www.youtube.com/watch?v=GgwjGKijTOE

Notera att han får ett crosshair då han håller musen ovanför creapsen, trots att han inte använder några spells. Så är det inte för mig. Någon inställning?
2011-08-20, 15:40
Medlem
Så om man vill spela med spela med folk som faktiskt kan något förutom säga lol omfg gay, bör man spela Ranked då? har lirat 6 Ranked hittills och tror inte jag fått någon elo än. Finns ju alltid idioter, men ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in