2010-06-11, 01:36
  #853
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Imorgon ska jag spela hela dagen, så jävla skönt att vara ledig från jobbet! Ni som spelar på US får gärna lägga till Jakanbakan så kan vi köra lite tillsammans. Kör helst och oftast Janna/Malzahar/Mordekaiser om vi ska spela seriöst. I Pracmode blir det nog min nyfunnya älskling kennen

Kan adda dig men är bara lvl 15 på US. Addar dig sen ser vi hur de går...
2010-06-11, 08:19
  #854
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Kan adda dig men är bara lvl 15 på US. Addar dig sen ser vi hur de går...


Kör på, level bryr jag mig inte så mycket om. Har men ett hum om hur spelet ska spelas och vilka saker man bara inte gör är det ju ingen grej, dom flesta "bebissjukdomarna" (springa solo högt som fan, slåss runt ett torn, megaaggresiv etc) försvinner ju ofta i början efter några lv's när tillräckligt med folk spytt galla över en. Så var det nog för alla. Gäller att ta till sig


Vi kör lite practicegames, är riktigt sugen på att utforska lite nya champs idag, äta romerska bågar och dricka pepsi
2010-06-11, 09:29
  #855
Medlem
Jak@ns avatar
... orka server maintence just nu i ungefär 6 timmar.
2010-06-11, 11:56
  #856
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
... orka server maintence just nu i ungefär 6 timmar.
vilken tid ungefär är servrarna tillbaka?
fan va mycket underhåll de ska ha hela tiden

köpte blitzcrank igår, fan va rolig han är
2010-06-11, 12:02
  #857
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
vilken tid ungefär är servrarna tillbaka?
fan va mycket underhåll de ska ha hela tiden

köpte blitzcrank igår, fan va rolig han är


Jävligt dålig på dom lika tidszonerna, men dom säger ju "from 1-6am tonight" vilket alltså blir 6 timmar? Sen drog den ju igång medans jag satt och spelade imorse, så dom är väl klara runt 14:00?

Är sugen på att testa en fet Kayle faktiskt. Ibland möter man ju Kayles som har en sjuk jävla dmg på sin Reckoning med bara en codex och typ dorans shield i inv och runt lv 7. Är ju en riktigt bra support med sin ulti.

Skulle vara kul att testa ha typ bara AP runes och sen köra på, tror det är det som behövs faktiskt. Full AP sida, sen köpa amp tome från start och köra annie/ryze eller nått. Helst ryze då såklart. Blir ju inte kul att möta från lv 1 väntandes i brush.
__________________
Senast redigerad av Jak@n 2010-06-11 kl. 12:05.
2010-06-11, 12:15
  #858
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Jävligt dålig på dom lika tidszonerna, men dom säger ju "from 1-6am tonight" vilket alltså blir 6 timmar? Sen drog den ju igång medans jag satt och spelade imorse, så dom är väl klara runt 14:00?

Är sugen på att testa en fet Kayle faktiskt. Ibland möter man ju Kayles som har en sjuk jävla dmg på sin Reckoning med bara en codex och typ dorans shield i inv och runt lv 7. Är ju en riktigt bra support med sin ulti.

Skulle vara kul att testa ha typ bara AP runes och sen köra på, tror det är det som behövs faktiskt. Full AP sida, sen köpa amp tome från start och köra annie/ryze eller nått. Helst ryze då såklart. Blir ju inte kul att möta från lv 1 väntandes i brush.
kayle är ju billig så det är bara att slå till

gör runes så mycket skillnad? har alltid uppfattat dem som rätt svaga.

edit: servern uppe men det går inte logga in.
2010-06-11, 12:38
  #859
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
kayle är ju billig så det är bara att slå till

gör runes så mycket skillnad? har alltid uppfattat dem som rätt svaga.

edit: servern uppe men det går inte logga in.


har honom redan då han ingick i digital collectors, bara inte kört honom något. Anng runes så har dom störst (väldigt) stor inverkan i början av spelet, medans det planar ut och inte spelar lika stor roll senare. Särskilt när det handlar om ren dmg eller tex hp. Cooldown reduction och sånna grejjen är ju bra senare med och har en inverkan kan jag känna.

Hur som helst, om man tänker att det är lv 1 som gäller och alltså skippar runes som växer och blir starkare med varje lv och då fyller en sida med dessa (vilket blir både dyrt och inte speciellt bra, men som sagt kul att testa nångång) samt köper en amptome får man 51.3 AP. Något jag kan tycka är ganska bra från lv 1. Spell flux gör alltså 89dmg på varje hit och om man hamnar 1v1 i brush och den studsar 5ggr på samma gör man alltså 445 dmg bara med spellflux. Se kanske man har ignite och såklart autoattack.

Klart värt at prova om man är rik på IP och vill leka gud i practicemode.

http://www.leaguecraft.com/builder/Ryze/9a9a3ffbc286304e6a4f8ae3ed594bec


EDIT: Servar online. Nu tjöööör vi!
__________________
Senast redigerad av Jak@n 2010-06-11 kl. 12:42.
2010-06-11, 13:49
  #860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Vi kör lite practicegames, är riktigt sugen på att utforska lite nya champs idag, äta romerska bågar och dricka pepsi
OT men javlar va nice det later spelar HoN sjalv men kanske ska ge LoL en chans om ja hittar lite bågar.
2010-06-11, 14:01
  #861
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Kör på, level bryr jag mig inte så mycket om.

Är ju som sagt US jag är lvl 15 på. EU är jag 30 på så jag förstår att man inte ska tanka creeps i lvl 1 eller göra en towerdive.
Spelade ett praticegame mot Satashi igår. Hade LoCi i mitt lag och efter 21 minuter vann vi då deras Olof faila i junglen genom att dö och deras WW ragequita efter feedat bot haha. Fick in 2 kills på satashi iaf och det är jag lite nöjd med. Dock döda han mig 2 gånger för jag klanta mig 1 gång och satt och halvsov när jag döda ett torn då gamet var nästan över.

Men bli klart med ditt game nu så kan vi prova på en match
2010-06-11, 15:01
  #862
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Är ju som sagt US jag är lvl 15 på. EU är jag 30 på så jag förstår att man inte ska tanka creeps i lvl 1 eller göra en towerdive.
Spelade ett praticegame mot Satashi igår. Hade LoCi i mitt lag och efter 21 minuter vann vi då deras Olof faila i junglen genom att dö och deras WW ragequita efter feedat bot haha. Fick in 2 kills på satashi iaf och det är jag lite nöjd med. Dock döda han mig 2 gånger för jag klanta mig 1 gång och satt och halvsov när jag döda ett torn då gamet var nästan över.

Men bli klart med ditt game nu så kan vi prova på en match


Softish, ska käka lite körv me brö nu sen så, sen så. Hade precis 2 premades (jag och en till) som Janna då vi vann efter hårt slit. Riktigt skönt att vinna lite riktiga matcher och bättra på statsen lite samt få lite xp så man blir 30 nångång
2010-06-11, 18:19
  #863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Softish, ska käka lite körv me brö nu sen så, sen så. Hade precis 2 premades (jag och en till) som Janna då vi vann efter hårt slit. Riktigt skönt att vinna lite riktiga matcher och bättra på statsen lite samt få lite xp så man blir 30 nångång
Nagon som orkar forklara vad xp och levlande ger?

Jag har last runt men lite svart och satta sig in i det. Som jag forstar det har man dels credits man kan kopa heroes o grejer for och dels talent trees. Hur stor roll spelar dessa, ar det mycket battre att va hog lvl?
2010-06-11, 19:31
  #864
Medlem
akvarium8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
Nagon som orkar forklara vad xp och levlande ger?

Jag har last runt men lite svart och satta sig in i det. Som jag forstar det har man dels credits man kan kopa heroes o grejer for och dels talent trees. Hur stor roll spelar dessa, ar det mycket battre att va hog lvl?

Xp får du efter varje avslutat game. Du får även något som heter IP-points. För dem kan du köpa heroes eller runor som du kan lägga in i din runepage. Skins till heroes kostar oftast Riot-points, och de måste du betala för att få.

När det gäller dina talents så har du samma antal poäng att placera ut som du är i level på ditt account, där 30 är maxlevel. Där kan du välja om du vill uppgradera vissa Summoner Abilities eller om du vill få mer Hp, skada mer osv. Talentsen spelar en viss skillnad eftersom att där kan du i princip välja olika bonusar som kan ge dig extra fördel beroende på din spelstil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in