Citat:
Ursprungligen postat av the-gafferr
Vem är mest köpvärd av Shaco, Karthus, Vladimir eller Nocturne? Det lutar åt Shaco.
Vladimir har jag aldrig spelat men jag vet att han är riktigt mångsidig, han är svår att döda, kan skada rejäla mängder och riktigt svår att ganka. Det enda dåliga med honom är att han saknar CC förutom sin blodpöl.
En vän till mig har dock spelat honom ett tag och det riktigt bra, men har bytt main till Lux endast pga att Vladimir var den tråkigaste karaktären han spelat.
Karthus har jag spelat en del och han är fantastiskt rolig och effektiv i early-och midgame. Speciellt om du spelar premade så folk kan skrika åt dig när du ska dra ulti. Hyfsat svårspelad, men när du lär dig att använda Q, W och framförallt R rätt så är han sjukt rolig att spela.
I late-game så får man vara beredd att bli fokuserad först och dö tidigt i team-fights. Att man då kan få 2-4 kills och assists med Defile och Requiem medans man är död är nästan för bra, i min mening.
Han blir dock nästan alltid bannad i ranked, vilket är förståeligt, men vill du ha en champion som du kan ha riktigt kul med i unranked kan jag varmt rekommendera honom.