2011-03-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Men med den logiken borde Shen vara the number one?

Shen är ju dock lite number one
2011-03-29, 19:09
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-gafferr
Vem är mest köpvärd av Shaco, Karthus, Vladimir eller Nocturne? Det lutar åt Shaco.
Vladimir har jag aldrig spelat men jag vet att han är riktigt mångsidig, han är svår att döda, kan skada rejäla mängder och riktigt svår att ganka. Det enda dåliga med honom är att han saknar CC förutom sin blodpöl.
En vän till mig har dock spelat honom ett tag och det riktigt bra, men har bytt main till Lux endast pga att Vladimir var den tråkigaste karaktären han spelat.

Karthus har jag spelat en del och han är fantastiskt rolig och effektiv i early-och midgame. Speciellt om du spelar premade så folk kan skrika åt dig när du ska dra ulti. Hyfsat svårspelad, men när du lär dig att använda Q, W och framförallt R rätt så är han sjukt rolig att spela.
I late-game så får man vara beredd att bli fokuserad först och dö tidigt i team-fights. Att man då kan få 2-4 kills och assists med Defile och Requiem medans man är död är nästan för bra, i min mening.
Han blir dock nästan alltid bannad i ranked, vilket är förståeligt, men vill du ha en champion som du kan ha riktigt kul med i unranked kan jag varmt rekommendera honom.
2011-03-29, 19:48
Medlem
Närmar mig nu 30 och jag har börjat fundera på Ranked. Det känns som att jag är ganska average kanske. Jag är okej med alla heros, men jag har lite problem med counters mot andra heros och hur man väljer efter andras val i laget. Några tips?
2011-03-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Shen är ju dock lite number one

Haha, du har ju en poäng där!
2011-03-29, 19:55
Medlem
Znuttishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Närmar mig nu 30 och jag har börjat fundera på Ranked. Det känns som att jag är ganska average kanske. Jag är okej med alla heros, men jag har lite problem med counters mot andra heros och hur man väljer efter andras val i laget. Några tips?

Jag säger bara börja inte spela rankat direkt, spela minst typ 50-100 normal games i 30 för det är helt annorlunda å spela rankat du kommer bara fucka din elo direkt å sen sitta i skiten
2011-03-29, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen

Du ska verkligen inte börja spela ranked games om du precis har tagit level 30, antar att du fortfarande saknar väldigt mycket erfaranhet om spelet och det enda du kommer göra är att förstöra för båda ditt lag och dig själv. När du väl inser hur jävla dålig du va så kommer du att ha 700 ElO och sen är du fast där för alltid. Vänta tills du har cirka 300 normal wins och känner dig mycket mer säker på allt om hur spelet fungerar och inte bara din champion som du spelar, det blir bäst så får alla
2011-03-29, 19:58
Medlem
Deedles avatar
Testade Nocturne djungel idag, förhållandevis rolig champion!
Snuskig skada!
2011-03-29, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Har inte sätt hela eran diskussion och kommer antagligen inte orka läsa den heller, men vad du menar är att Jarvan är en bättre karaktär än Ashe för att han tål mer skada?

Diskussionen började med att någon sa att ashe va så bra i mitten när hon i verkligheten är rena skämtet, sen började folk blanda in teamfights i hela diskussionen.
2011-03-29, 20:38
Medlem
Är det bara nu i slutet (20-30) man får 75-100 IP för en vinst? efter Win of the day såklart.
Går väldigt segt...
2011-03-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Diskussionen började med att någon sa att ashe va så bra i mitten när hon i verkligheten är rena skämtet, sen började folk blanda in teamfights i hela diskussionen.

Ashe ska inte gå mid, hon ska gå med en support.
2011-03-29, 20:46
Medlem
Cameltotems avatar
Precis låst upp Le blanc och fy fan vad hon äger bästa singleplayer nuke i spelet tror jag.

Någon som har några hemliga tips ?
2011-03-29, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Precis låst upp Le blanc och fy fan vad hon äger bästa singleplayer nuke i spelet tror jag.

Någon som har några hemliga tips ?

Få en bra start?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in