2011-03-03, 12:02
  #6385
Medlem
Testade AP Sion idag, riktigt hög dmg när man blev feedad. 1k stun - 800 autohit - 1k shield, sen var de flesta döda efter de!
2011-03-03, 12:39
  #6386
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talibanIRL
Testade AP Sion idag, riktigt hög dmg när man blev feedad. 1k stun - 800 autohit - 1k shield, sen var de flesta döda efter de!

Vem faan blir dödad av 2,8k dmg innan resist? Men ja, Sion har en otroligt burst.
En top tier pick imo.
2011-03-03, 12:48
  #6387
Medlem
Busstations avatar
Vad anser ni om Maokai? Kan han ha en betydelsefull roll i ett lag? Jag har testat han nu när han är gratis och kört en 10-15 matcher med han, och jag tycker det känns som han potential.
Med sin E är det lätt att nöta ner fiendernas hp på lanen i början och man kan bygga tillbaks sin hp snabbt om man lanear med en som lägger mycket spells. Han har en slow och en fet stun vilket gör han till en bra CC champ. Hans ulti kan även den vara riktigt bra om man väntar tills en teamfight kommer och lägger ner sin ulti. Den kan vara en matchvändare imo.

Kan han ta en plats i ett seriöst byggt femspelar lag tror ni? Han är ju ingen maintank, men han fungerar mycket väl som en ap/support/tank mix med all CC och hyffsad survivability om man bygger honom rätt. Vad tror ni om honom i ett lag som ex Ashe, Jungle-Amumu, Maokai, Janna, Kennen? Eller är han bara onödig och det finns bättre champs att sätta in?
2011-03-03, 12:53
  #6388
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Anses generellt vara en av de sämre carries i spelet för tillfället. Och det håller jag med om.
Verkligen inte. Har han ett bra lag med sig våldtar han med ultin.
2011-03-03, 13:01
  #6389
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havsgeten
Patchen kunde laddas ner innan man ens kunde spela, så nej inte bara patch.

Vad snackar du om?
Ok jag förklarar för dig.

US får sin patch tidigare än EU. Den sätts i verk några timmar innan EU får den , kanske 1 natt + förmiddag innan EU får spela på den nya patchen.

Det är på grund av detta som man inte kunde spela.

Var det verkligen något mer än det , och isåfall vad? Utveckla
2011-03-03, 13:22
  #6390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Verkligen inte. Har han ett bra lag med sig våldtar han med ultin.

Har motståndaren ett bra lag så finns det inte mycket han kan göra, så fort han kommer ut ur stealth eller troligare blir hittad pga oracles så kommer han dö på 2 sekunder. och om han bygger tanky så är han inte ett så stort threat längre.
2011-03-03, 13:31
  #6391
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingupingvin
Har motståndaren ett bra lag så finns det inte mycket han kan göra, så fort han kommer ut ur stealth eller troligare blir hittad pga oracles så kommer han dö på 2 sekunder. och om han bygger tanky så är han inte ett så stort threat längre.

På vilket vis menar du att Twitch är mer squishy än någon annan ranged carry?
Jag håller helt och hållet med om att Twitch inte är någon top pick längre, snarare en av de sämmre för tillfället. Detta har dock ingeting att göra med hur squishy han är.
Han är inte mer squishy än Sivir, Ashe, MF etc som fortfarande classas som top picks av många.
2011-03-03, 13:36
  #6392
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Vad anser ni om Maokai? Kan han ha en betydelsefull roll i ett lag? Jag har testat han nu när han är gratis och kört en 10-15 matcher med han, och jag tycker det känns som han potential.
Med sin E är det lätt att nöta ner fiendernas hp på lanen i början och man kan bygga tillbaks sin hp snabbt om man lanear med en som lägger mycket spells. Han har en slow och en fet stun vilket gör han till en bra CC champ. Hans ulti kan även den vara riktigt bra om man väntar tills en teamfight kommer och lägger ner sin ulti. Den kan vara en matchvändare imo.

Kan han ta en plats i ett seriöst byggt femspelar lag tror ni? Han är ju ingen maintank, men han fungerar mycket väl som en ap/support/tank mix med all CC och hyffsad survivability om man bygger honom rätt. Vad tror ni om honom i ett lag som ex Ashe, Jungle-Amumu, Maokai, Janna, Kennen? Eller är han bara onödig och det finns bättre champs att sätta in?


Tror inte att Maokai har någon plats i en 5v5 som han ser ut just nu. Den raden som jag markerade med fetstil är egentligen hans problem imo.
Han Ult känns dock som att den har potential.
2011-03-03, 13:37
  #6393
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
På vilket vis menar du att Twitch är mer squishy än någon annan ranged carry?
Jag håller helt och hållet med om att Twitch inte är någon top pick längre, snarare en av de sämmre för tillfället. Detta har dock ingeting att göra med hur squishy han är.
Han är inte mer squishy än Sivir, Ashe, MF etc som fortfarande classas som top picks av många.

Twitch är inte en av de sämre...

Har mött riktigt bra twtichess
2011-03-03, 13:42
  #6394
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Twitch är inte en av de sämre...

Har mött riktigt bra twtichess

Jag tänker inte ha vidare disskutioner med dig. Du har gång på gång påvisat din totala otalang för detta spel. Jag lämnar helt över till dom andra läsarna att välja vem dom ska lyssna på, men någon disskution med mr500rating tänker jag inte ha.
2011-03-03, 14:02
  #6395
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Jag tänker inte ha vidare disskutioner med dig. Du har gång på gång påvisat din totala otalang för detta spel. Jag lämnar helt över till dom andra läsarna att välja vem dom ska lyssna på, men någon disskution med mr500rating tänker jag inte ha.


Jag uppmanar bara andra att inte lyssna på dig

För twitch är inte en av de sämre
Och jag har mer än 500 rating lol.
2011-03-03, 14:38
  #6396
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingupingvin
Har motståndaren ett bra lag så finns det inte mycket han kan göra, så fort han kommer ut ur stealth eller troligare blir hittad pga oracles så kommer han dö på 2 sekunder. och om han bygger tanky så är han inte ett så stort threat längre.
Haha oracles. Hans attacker når längre än den.

Sen ska inte Twitch initiata. Han ska vänta tills fienden lagt allt sitt skit i sin team fights innan han kommer ut ur invis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in