2011-03-14, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Kul att någon fått upp ögonen för Heimer. Som jag har sagt flera gånger tidigare i den här tråden så är heimer en riktigt stark champion. Min absoluta favorit.

Många spelar dock Heimer och maxar turrets vilket är så otroligt mycket sämmre än att maxa rockets.
måste säga att jag faktiskt maxar turrets, men ska prova att maxa rockets nu när jag lirar denna matchen! tack för tipset!
2011-03-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirectX
Vilka är fördelarna menar du? Allt med HoN är svårare = man behöver mer l33t gaming skills för att spela det än LoL.
Svårighetsgrad i sig behöver inte vara bra. Vissa spel är svåra för att spelet har brister. DotA blir exempelvis svårare eftersom spelet har inbyggt delay, men det betyder inte att DotA är bättre än LoL för det. Dragon's Lair till NES är svårt för att kontrollen är kass, men det betyder inte att det är bättre än exempelvis Super Mario Bros. Svårighet i sig är inte något positivt.

Citat:
Att inte kunna denya är ett skämt[---]
Nej, det uppmuntrar till mer aktivt spel och mindre passivt spel. Sen om man är skicklig kan man fortfarande denya.

Citat:
Summa sumarum, HoN är ett spel för de som letar efter en utmaning eller faktiskt har lite erfarenhet av spel. LoL är för de som är 12 eller yngre eller letar efter ett casual spel.
Ja du, tro det om du vill. Förstår inte varför du känner att du behöver komma in här och säga det. Avundsjuk för att LoL är populärare?
2011-03-14, 17:55
Medlem
pindelskins avatar
Såg något snack om replays innan, någon som kan säga hur man sparar dom?
2011-03-14, 18:20
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pindelskin
Såg något snack om replays innan, någon som kan säga hur man sparar dom?

Du måste först ha League Replay för att kunna se/spela in.
Sen är det bara att spara replaysen i Replay mappen för att kunna se dem
2011-03-14, 20:29
Medlem
lilzs avatar
Har 3,2 IP nu! Vilken kör jag på? :/
2011-03-14, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian

Nej, det uppmuntrar till mer aktivt spel och mindre passivt spel. Sen om man är skicklig kan man fortfarande denya.
Hur??
2011-03-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
Hur??

Zonar ut dem.
2011-03-14, 20:53
Medlem
någon som har en länk för en enkel dps ashe build. spelar lol någon gång då och då med kompisar och då alltid med ashe då det är den ändå gubben jag funnit reltivt rolig (och enkel).
2011-03-14, 22:16
Avslutad
Nu måste jag fråga er gott folk vad fan jag har detta problem för...

Installerade EU-versionen av LoL av uppenbara orsaker, och sen går det bara att ha tyska/franska och något random språk att välja mellan? Valde tyska och tänkte att det säkert går att byta men det gick inte. Sen googlade jag och bytte ut 2 filer i .TXT format som tydligen skulle ändra språket till Engelska... Men det gick ju inte heller

Dessutom har jag sjukt segt internet så tog ett bra tag att ladda ner skiten, måste man börja om från början och ladda ner US-versionen bara för att få engelska?

Tacksam för svar
2011-03-14, 22:33
Medlem
DirectXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l0l
Och dota är bättre än hon så varför spelar inte du det?
Har aldrig spelat DOTA, men kan tänka mig att jag skulle tycka det är för dålig grafik (spelat WC3).
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
1 : Du kan köpa alla champions för IP (Influence Points) som du får efter varje spelat game.
2 : Man möter folk i samma level som sig själv, alltså har dom man möter lika många mastery points och kan specca lika mycket.
3 : Man har samma förutsättningar om man kommer in som ny.
4 : Man kan denya (fast inte på samma sätt)
5 : Personligen så tycker jag att grafiken är mycket "klarare" och bättre.
Du måste alltså spela något brutalt många matcher för att ha samma förutsättningar som dina polare som spelat brutalt många matcher.. ? Kul
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Svårighetsgrad i sig behöver inte vara bra. Vissa spel är svåra för att spelet har brister. DotA blir exempelvis svårare eftersom spelet har inbyggt delay, men det betyder inte att DotA är bättre än LoL för det. Dragon's Lair till NES är svårt för att kontrollen är kass, men det betyder inte att det är bättre än exempelvis Super Mario Bros. Svårighet i sig är inte något positivt.

Ja du, tro det om du vill. Förstår inte varför du känner att du behöver komma in här och säga det. Avundsjuk för att LoL är populärare?
Spelar inte ens HoN längre, SC2 som gäller! Bara LoL s system suger så hårt att det är sannslöst. Du är i nån jävla noningame lobby när du inte spelar. Det finns inga customchattkanaler, du kan inte söka upp människor eller klaner. Sen så har spelet buggat 50% av ggrnerna jag testat spelet, jag ser itne mina vänner som online, vi kan inte joina games osvosvosv.

Väl ingame så möts man av några jävla p12or som itne snackar, alla går mitten, blir arga o ragequittar.

Kan tillägga att jag spelat HoN på hög nivå (1800-1900 MMR) och att LoL i jämförelse rent spelmässigt var sjukligt lätt att bemästra. Bara att sitta på 's' o last hitta, harassa så mycket man kan o win.

Säg inte att grafiken är bra. Som sagt, bild lagd på en annan bild.
2011-03-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
Hur??

Tvinga motståndarna ur exp-range.
2011-03-14, 22:46
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirectX
Spelar inte ens HoN längre, SC2 som gäller! Bara LoL s system suger så hårt att det är sannslöst. Du är i nån jävla noningame lobby när du inte spelar. Det finns inga customchattkanaler, du kan inte söka upp människor eller klaner. Sen så har spelet buggat 50% av ggrnerna jag testat spelet, jag ser itne mina vänner som online, vi kan inte joina games osvosvosv.
Tror inte någon annan kommer svara på ditt idiotiska inlägg så jag får väl ta detta....
För det första så finns det chatgrupper De kanske inte används så frekvent men de finns. Annars så brukar väl de flesta hålla sig aktiva i deras officiella forum, och där diskutera med andra likasinnade spelare...

Tråkigt för dig att du började spela i mitten av februari eller när det nu var när det var som värst....
Jag har spelat detta spel sedan november och har enbart stött på mycket problem under just februari månad. De andra månaderna har spelet fungerat som det skall, visst chatten brukade stänga av sig då med men den gick snabbt upp igen när man tryckte på reconnect.

Att du sedan möter p12 är väl ingen nyhet det är ju trots allt gratis, men jag tror inte det är någon större skillnad på användargrupper i andra online spel, kanske de till och med är värre.

Var dessa svar till er belåtenhet herrn eller frun?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in