2011-03-10, 22:09
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Däremot antar jag att det blir betydligt mycket bättre runt 2000, men på 1800 och 1900 finns det fortfarande idioter som inte kan spela, det har jag själv bevittnat ett flertal gånger och om ni inte tror på mig kan ni surfa in på solomid.net och välja valfri stream där, lovar att ni efter nån match eller två garanterat hittar 1 eller minst 2 i varje game som verkar off och inte kan spela.
Men kom igen nu för fan. Om du då ställer en person som är bra mot en person som väldigt bra kommer givetvis den som bara är bra se dålig ut?

Du kan inte som idiot nå 1800 ELO såvida samtliga medspelare inte är proffs.
2011-03-10, 22:36
Medlem
MagicSpellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Jo iofs, det är väl för att det ska bli rättvist för alla, att inte vissa ska ha massa mer än dom andra om man möter folk under level 30, men tycker att det är dåligt, man kan inte alls spela på samma sätt utan masteries och runes. Sen går det ju knappt att kontrollera om någon har vissa runes/masteries heller så.

Varför ska man ens vara med i en tävling om man inte är lvl 30? du kommer ju inte särskilt långt kan jag lova.

Jo det går att kontrollera ingame.
2011-03-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicSpells

Går väl inte se hur mycket arpen en viss spelare har t.ex.? Visst man kan se någons runsidor men man kan väl inte se om de använder den ingame annat än ifall det är dmg, hp, mana, crit. osv.

Citat:
Först tyckte jag att det lät väldigt roligt, men när jag läste reglerna dom hade satt upp så ångrade jag mig väldigt fort

"Program

Inga program som påverkar spelet får köras på datorn under match. Exempel på program som får användas under match är kommunikationsprogram som ventrilo och teamspeak (dock inget som lägger på ett overlay som visar vem som pratar eller annan information). "

Varför skulle man inte få använda det? alltså inte kunna använda mumble då.

"Runes/Masteries

Runes/Masteries Är inte tillåtet"

Vad är detta för regel?

Nej tack till denna turnering
Haha är ju typ som att säga att man inte får spela carry, bara mordekaiser, garen och liknande tanks som kan göra mycket dmg och är helt jävla oberoende av masteries och runor. Den där regeln gör det ju bara väldigt obalanserat, inte rättvist för fem öre. Man kan ju t.ex. inte jungla med andra chars är de typ 4 bästa junglarna.

är ju fan typ som att dra en wow-pvp-turnering där alla måste ha lvl 1 chars, idiotiskt. Ska man inte köra så också att man bara får använda spells som är tillgängliga från lvl 1 också? Då blir det ju ännu mer rättvist
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-03-10 kl. 22:59.
2011-03-10, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicSpells
Varför ska man ens vara med i en tävling om man inte är lvl 30? du kommer ju inte särskilt långt kan jag lova.

Nej det är klart att om man är med i en turnerning utan att va level 30 får man väl ta den smällen, använda det man har och vara nöjd.

Vissa masteries/runes går ju knappt att se ingame, sålänge man inte blir tvingad att öppna champion stats och print screena den.

sen går det ju knappt att jungla utan runes/masteries heller för den delen, eller det blir helt annat iallafall
2011-03-10, 23:02
Medlem
skulle förövrigt vara kul att veta vad för motstånd det är i den cupen, med tanke på att nästan 40% vill att man inte ska få ha masteries och runor så verkar det ju inte vara jättemycket. Drar man ihop ett schysst lag och kör seriös laguppställning så har man ju instant 500 kr i fickan.

hur fan anmäler man sig? ska fan dra ihop några polare bara för testa.

btw, det står att i kvalet kommer alla möta alla och de 10 bästa går vidare. blir inte det fasligt många matcher? Eller så är det väldigt få lag och då blir det istället så att alla förutom typ 1 lag går vidare,och då har man ju ändå spelat minst 9 matcher vilket är rätt lång tid. efterblivit jävla system, använd ett jävla trädsystem som alla andra turneringar, vinnare möter vinnare.
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-03-10 kl. 23:12.
2011-03-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
skulle förövrigt vara kul att veta vad för motstånd det är i den cupen, med tanke på att nästan 40% vill att man inte ska få ha masteries och runor så verkar det ju inte vara jättemycket. Drar man ihop ett schysst lag och kör seriös laguppställning så har man ju instant 500 kr i fickan.

hur fan anmäler man sig? ska fan dra ihop några polare bara för testa.

Ja då kanske det inte är så ovärt att vara med ändå

vet inte riktigt, tror alla måste regga sig, inte kollat upp det så noga
2011-03-10, 23:12
Medlem
Hejsan, har börjat spela LoL nu endast som tidsfördriv och är bara level/rank 8 ännu.

Har spelat mest Annie och testat andra casters/mages men tycker att annie är lite enformig, spammig och saknar nån escapemekanism. Har ni några förslag på en mage med hög burstdmg, hyffsad survivability och cc/bra escape mekanism?

Låter kanske som den perfecta hero'n men ge förslag på mages ni tycker om, motivera gärna! Har endast 2,1k ip ännu så får spela mycket tills jag har råd med de dyrare

tack på förhand!
2011-03-10, 23:14
Medlem
Citat:
Ja då kanske det inte är så ovärt att vara med ändå

vet inte riktigt, tror alla måste regga sig, inte kollat upp det så noga
Fast med tanke på att man måste sitta minst 10 matcher och lira så kanske poker eller vanligt jobb är mer värt.

"Kvalet kommer att gå till så att alla kommer att möta alla, och sedan kommer de 10 bästa lagen gå vidare till gruppspel dag 2! Så lycka till och må bästa laget vinna!" De måste ju fatta hur idiotiskt det där är. För att inte nämna att det är stor risk för att flera lag ligger lika i vinster.

Citat:
Ursprungligen postat av zkype
Hejsan, har börjat spela LoL nu endast som tidsfördriv och är bara level/rank 8 ännu.

Har spelat mest Annie och testat andra casters/mages men tycker att annie är lite enformig, spammig och saknar nån escapemekanism. Har ni några förslag på en mage med hög burstdmg, hyffsad survivability och cc/bra escape mekanism?

Låter kanske som den perfecta hero'n men ge förslag på mages ni tycker om, motivera gärna! Har endast 2,1k ip ännu så får spela mycket tills jag har råd med de dyrare

tack på förhand!
Annie är min absoluta favoritmage. Ghost+flash duger gott som escape, för att inte nämna en stun samt en nukecombo som dödar vemsomhelt.

Annars kan du ju köra kassadin, han kan flasha. Fast imo är han mycket mer svårspelad än annie, han har ingen stun och inte samma nuke som annie.

EDIT: leblanc eller sion kanske skulle vara något. eller nya ryze.

BTW: var fan står det att man inte ska få ha runes eller masteries?
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-03-10 kl. 23:20.
2011-03-10, 23:21
Medlem
Citat:
Nej tack till denna turnering
Usch vad fult. Om man registrerar sig går man samtidigt med i deras förening som är med i Sverok. De får alltså pengar för varje person som registrerar sig.
2011-03-10, 23:32
Medlem
MagicSpellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zkype

tack på förhand!

Testa Kassadin =) väldigt portabel och allmänt stark!
2011-03-10, 23:59
Medlem
Allvarligt folket, titta på kartjäveln någon gång!

Om jag som junglare har wardat dragon och jag pingar som en galning betyder det att vi endera bör göra dragon nu för att vi har möjlighet eller att dom håller på att ta drake och vi bör samlas för en teamfight.

Det betyder inte följande: Stå still i jungle, gå runt i deras jungle och försöka sno vanliga creeps, stanna i din lane och farma några minions, stanna i fountain och fundera på vad du ska köpa eller något annat jävla cp dumt.

Helvete människor, är det så svårt med lite jävla mapawareness någon jävla gång?!?
2011-03-11, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Allvarligt folket, titta på kartjäveln någon gång!

Om jag som junglare har wardat dragon och jag pingar som en galning betyder det att vi endera bör göra dragon nu för att vi har möjlighet eller att dom håller på att ta drake och vi bör samlas för en teamfight.

Det betyder inte följande: Stå still i jungle, gå runt i deras jungle och försöka sno vanliga creeps, stanna i din lane och farma några minions, stanna i fountain och fundera på vad du ska köpa eller något annat jävla cp dumt.

Helvete människor, är det så svårt med lite jävla mapawareness någon jävla gång?!?
haha påminner lite om en grej som hände idag, vi står 2v2 i lanen och slåss, vår junglere springer förbi i rivern utan att märka att det är en fight på g XD vi vann den matchen så var ingen big deal, bara lite jobbigt just dåeftersom jag var galet nära på att dö.

Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Usch vad fult. Om man registrerar sig går man samtidigt med i deras förening som är med i Sverok. De får alltså pengar för varje person som registrerar sig.
Antar att det är därför de kan ha prispengar, för det är väl inte inträdesavgift i turneringen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in