2011-02-26, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Renekton kan bli sjukt starkt om man spelar honom rätt och bygger honom cdr/dmg/tank. Kanske du som inte har mött ngn bra Renekton?

Sorakas heals är sjukt bra och ger en armorbuff och hon har även en silence. Gillar man inte att möta support så kan jag förstå varför man väljer att banna henne eftersom hon hjälper laget otroligt mycket.

Sen angående Le Blanc så har jag bara mött 1 person som har kunnat carrya med henne. Alla andra failar lategame med henne. Kör Kassadin så ångrar sig nog Le Blancken sig rätt så snabbt.

LeBlanc kan göra sjuk burst dmg, både silence, slow och snare eller om det är en stun, inte riktigt säker. Sen hennes teleport att hon kan hoppa tillbaka till samma plats direkt efter och göra så två gånger om man använder ulti gör att man kan överleva rätt enkelt också, hennes passiva tillsamans med teleport är väldigt bra för att fly.
2011-02-26, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
vissa champs kan ju göra väldigt mycket för laget om man kan hantera dom rätt, är grymt duktig med dom och får lite hjälp av sitt lag.

Exempel på dessa är, enligt min erfarenhet, Anivia, Akali, Shaco, Ashe m.m. Om den som spelar någon av dessa champs är riktigt skillad, ökar chansen att vinna avsevärt. Men det är också lätt att feeda med dessa champs. Det är nog där balansgången är... Det känns som att det är antingen eller. Antingen äger man, eller så feedar man.
2011-02-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Cash
Exempel på dessa är, enligt min erfarenhet, Anivia, Akali, Shaco, Ashe m.m. Om den som spelar någon av dessa champs är riktigt skillad, ökar chansen att vinna avsevärt. Men det är också lätt att feeda med dessa champs. Det är nog där balansgången är... Det känns som att det är antingen eller. Antingen äger man, eller så feedar man.

Urgot är också väldigt bra om man är riktigt skillad med den, iallafall early/mid game
2011-02-26, 19:52
Medlem
Busstations avatar
Satt och spelade en match på lol när min dator la av. Jag reloggade osv och när jag kom in i spelet igen fanns det ett item på supplies delen (eller vad den nu heter) i shopen, som gjorde att man kunde teleportera sig till torn osv som teleport stenen i DotA.
När jag sedan startade nästa game var denna borta. Är det någon som vet vad detta kan vara? Nått som kommer komma i senare patcher och som buggade sig fram på något sätt?
2011-02-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Satt och spelade en match på lol när min dator la av. Jag reloggade osv och när jag kom in i spelet igen fanns det ett item på supplies delen (eller vad den nu heter) i shopen, som gjorde att man kunde teleportera sig till torn osv som teleport stenen i DotA.
När jag sedan startade nästa game var denna borta. Är det någon som vet vad detta kan vara? Nått som kommer komma i senare patcher och som buggade sig fram på något sätt?

blir väldigt ofta så om man får internetkick eller liknande och loggar in direkt igen, att vissa items ser jätte konstiga ut, vissa saker finns inte ens i spelet verkar det som, men sen när man reloggar igen så försvinner dom. vet inte riktigt varför det blir så
2011-02-26, 19:56
Medlem
Har just satt i system att Quedodga varenda Teemo jag ser i mitt lag. Bästa sättet att höja sin ELO ett par snäpp.
2011-02-26, 19:57
Medlem
Citat:
Urgot är också väldigt bra om man är riktigt skillad med den, iallafall early/mid game

Jag tror aldrig jag har sett en bra urgot, men jag kan tänka mig att han är bra om man lyckas utnyttja hans fulla potencial.
2011-02-26, 19:58
Medlem
Busstations avatar
Citat:
blir väldigt ofta så om man får internetkick eller liknande och loggar in direkt igen, att vissa items ser jätte konstiga ut, vissa saker finns inte ens i spelet verkar det som, men sen när man reloggar igen så försvinner dom. vet inte riktigt varför det blir så

Jo precis. Men grejen var att detta item hade en visningsbild som jag inte sett förut och en beskrivning över hur teleportscrollen fungerade. Det har aldrig hänt för mig förut, bara att items bytit bilder osv.
2011-02-26, 20:04
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Men hur många kan spela honom rätt? Brukar själv bygga renekton tanky men lyckas aldrig dominera som jag gör med Xin som jag bygger ungefär likadant (Också tanky)

Hur spelar man renekton rätt? Efterfrågade det tidigare och frågar det igen.

Spelar inte själv Renekton men han en polare som brukar dominera med honom. Han bygger som sagt cdr/dmg/tank items för att göra så mycket skada han kan och inte dö så snabbt.

Citat:
LeBlanc kan göra sjuk burst dmg, både silence, slow och snare eller om det är en stun, inte riktigt säker. Sen hennes teleport att hon kan hoppa tillbaka till samma plats direkt efter och göra så två gånger om man använder ulti gör att man kan överleva rätt enkelt också, hennes passiva tillsamans med teleport är väldigt bra för att fly.

Samtidigt har hon inte allt för lång range vilket gör att de flesta melee dps/tanks kan komma åt henne och ta bort henne från carryn och göra henne värdelös. Le Blanc är en sämre version på Kassadin.
2011-02-26, 20:15
Medlem
pjalles avatar
HeltVild: Captain Obvious 2k11?
2011-02-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Samtidigt har hon inte allt för lång range vilket gör att de flesta melee dps/tanks kan komma åt henne och ta bort henne från carryn och göra henne värdelös. Le Blanc är en sämre version på Kassadin.

LeBlanc kan slänga ut mer dmg och disable än Kassadin, hon har lättare att komma undan ganks, redan på tidig level. Hennes range är det inget fel på heller. Förklara gärna hur Kassadin gör jobbet bättre än LeBlanc.
2011-02-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Cash
Jag tror aldrig jag har sett en bra urgot, men jag kan tänka mig att han är bra om man lyckas utnyttja hans fulla potencial.

brukar kolla när bigfatjiji spelar urgot, han är riktigt grym med den, äger totalt oftast

Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
HeltVild: Captain Obvious 2k11?

Vad menar du nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in