2011-03-04, 09:44
  #6445
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Förstår inte folk som postar sin matchhistory, det säger ju verkligen inget om hur bra det går? Det kan lika gärna säga allt om hur dåligt det går för det andra laget.

Står ju inte direkt om de har AFK/leavers/folk som "går och pissar"/folk som får telefonsamtal e.t.c.


haha, inte jag heller

Go easy on Jarvan. Han har varit ute i två dagar. Det kommer troligen hända en hel del med honom de nästa patcherna. Förmodligen..

Förutom att han kör normal games säger det inte så mycket heller.
Men vad jag har märkt senaste tiden är att normal games är i helhet seriösare än ranked - men nu ligger jag ganska lågt i ranking < att tillägga här är att jag hade leavers i 3 utav dom 5 liren jag drog igår
2011-03-04, 10:19
  #6446
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedrans
Vad är era favorit fraser när ni flamear? Själv brukar jag köra Cartmans gamla goda: "Piss out my ass and in your moms fat fucking jew face" blir rätt mkt niggercunt niggerslave osv också
Dröjer nog inte länge innan du blir bannad om du fortsätter så
2011-03-04, 10:23
  #6447
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Är inne på samma spår. Köper just nu lite armor seals. Ska testa det + byta ut cooldown glyps. Vad kör du på ex en AD carry ('Ashe?) Funderar på att köra undan mina health qu's och byta ut dom attack damage (för en pubstomber FB)

Jag har personligen spelat mycket med flat armor seals, och MR/level eller MR glyphs på många carrys.Det gör vekligen stor skillnad, framför allt om man som jag ofta stackar dorans blade.
I och med att man får vettiga deffensive stats så blir varje poäng health värd mer.
2011-03-04, 10:24
  #6448
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Dröjer nog inte länge innan du blir bannad om du fortsätter så

Har själv varit där men insåg väldigt snart att man är lika korkad själv om man sitter där och slösar tid på att skriva skällsord när man kan spela.

Ett tips är att man försöker prata vett i spelaren som feedar/rage:ar etc , mycket bättre att försöka ta situationen under ens vingar. Även fast man är pissed som fan över att spelaren på andra sidan är en 30åring som gått in i vägen och inte har något annat bättre för sig.
2011-03-04, 10:55
  #6449
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kidet
Hur går det med junglandet?
Satt och slösurfa och hitta en ny guide på solomid.net om nunu som jungler med fokus på counterjungling och roaming. Han diskuterar även lite runt vilka standard runor han brukar använda på jungling karaktärer. Tänkte jag kunde dela med mig om du inte hittat den själv än.

http://www.solomid.net/guides.php?g=6


Till och från, är kul nån match men jag har svårt att köra jungel en hel kväll. Är inte alls speciellt bra och om man kör med 3 randoms som pushar som fan / feedar medans man junglar känns det så värdelöst att man inte orka köra mer nästa game, då pickar man nått man kan försöka kötta ner en lane med istället. Är ju lätt roligast (mest värt) att jungla om man gör det i en riktig premade.

Såg dock den där guiden för nån dag sedan men glömde kolla in den ordentligt, tack för påminnelsen!
2011-03-04, 11:46
  #6450
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Till och från, är kul nån match men jag har svårt att köra jungel en hel kväll. Är inte alls speciellt bra och om man kör med 3 randoms som pushar som fan / feedar medans man junglar känns det så värdelöst att man inte orka köra mer nästa game, då pickar man nått man kan försöka kötta ner en lane med istället. Är ju lätt roligast (mest värt) att jungla om man gör det i en riktig premade

Bästa är som man i mitt senaste game spelar shaco och ber laget komma till röd så att andra laget inte poppar ens boxes så springer folk ut på sin lane, andra laget med 3 in och tar mina boxes. Då bestämmer sig mitt lag för att vilja slåss när det redan är försent :/ Och ashe bestämmer sig för att leecha min xp vid blåbuffen. Argh jag hatar att ha inkompetenta lag när man spelar shaco. Kvittar fan om man har 100% chans att få firstblood vid ens boxes eller en gank runt 3 min när folk inte ens försöker hjälpa en...
2011-03-04, 11:56
  #6451
Medlem
LaFayettes avatar
Nu har jag provat på Jarvan i några matcher och måste säga att han behöver en nerf.
Jag har inte förlorat en enda match och kommer alltid upp i sjuka stats. Detta skulle inte vara konstigt om jag nu var ett "pro" men det är jag inte utan är mer av en vardagslirare.
Dock ska det sägas att jag tycker det är roligt att spela med Jarvan men kanske lite OP just nu.
2011-03-04, 11:59
  #6452
Medlem
@Jak@n: Hur djungel ser ut beror helt på vilken junglare man spelar och vad för djunglare man möter, men en grund regel att gå efter kan nog vara att skalan går från:

Låg ELO (Detta baserar jag på hur normal games ser ut): Kass djungler (om ens någon djungel till att börja med), mycket översteppande från motståndarlaget i lanes också så att ganks är en barnlek. Sno deras creeps.

Normal ELO: Har de en djungler brukar han iallafall kunna djungla, men varken han eller laget brukar sällan vara beredda på en counter-djungel. Sno creeps, men var något vaksam.

Högre ELO kan jag inte uttala mig om eftersom jag själv aldrig kommit dit, men här anar jag att man får det väldigt svårt att counter-djungla.


På tal om just djungling tycker jag det inte finns något roligare än att köra normal games med två stycken djunglers i sitt lag och tre solo laners. Större delen av motståndarlaget upplever jag sakna en djungler, så även om det är ett idiotupplägg tycker jag det funkar i de flesta matcherna. Dessutom verkar alla vara spån som inte ens kollar sina egna creeps när de märker att två i vårat lag har smite.


Jarvan tycker jag sjäv verkar rätt kass. Inte spelat honom, men alla jag spelat med har knappt tillfört något till laget och varje motståndare jag mött som spelat honom har knappt tillfört något till deras lag (stod i lane mot en som faktiskt lyckades att inte dö under early game). Hans ulti är kass 1vs1 och i teamfights är den något bättre, men fortfarande rätt kass om deras lag inte är helt samspelade. Antingen dör han i sin egen ulti av personen som fastnar, eller flashar personen ur och han dör ändå för att han nu står han oskyddad längst fram (inte sett någon som faktiskt använder sin flagga till att dra sig tillbaka i den situationen).

Dessutom undrar jag när de ska ta bort Evelynn ur spelet. Matchen blir ganska tråkig om man möter henne och hon är urkass på allt som finns.

1v1: Död
Skydda torn: Död
Teamfights: Död
Nytta i teamfights: Ingen
Pusha torn: Mjo
Döda löpare: Jao, men tjänar inget syfte när hela laget är dött pga. av 4vs5 i varje strid.
__________________
Senast redigerad av hakkzpets 2011-03-04 kl. 12:09.
2011-03-04, 12:03
  #6453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kidet
Hur går det med junglandet?
Satt och slösurfa och hitta en ny guide på solomid.net om nunu som jungler med fokus på counterjungling och roaming. Han diskuterar även lite runt vilka standard runor han brukar använda på jungling karaktärer. Tänkte jag kunde dela med mig om du inte hittat den själv än.

http://www.solomid.net/guides.php?g=6
Jag har sett den där. Väldigt intressant. Jag satte upp en liknande Rune Page för Nunu, men jag har Dodge Seals istället för Armor Seals. Hur stor blir skillnaden? Jag har Flat Magic Resist Glyphs istället för Per Level, då Per Level inte blir bättre förrän level 10.

Citat:
Ursprungligen postat av LaFayette
Nu har jag provat på Jarvan i några matcher och måste säga att han behöver en nerf.
Jag har inte förlorat en enda match och kommer alltid upp i sjuka stats. Detta skulle inte vara konstigt om jag nu var ett "pro" men det är jag inte utan är mer av en vardagslirare.
Dock ska det sägas att jag tycker det är roligt att spela med Jarvan men kanske lite OP just nu.
Det kan också vara att dina motståndare inte riktigt vet hur man ska kontra honom.
2011-03-04, 12:05
  #6454
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
På tal om just djungling tycker jag det inte finns något roligare än att köra normal games med två stycken djunglers i sitt lag och tre solo laners. Större delen av motståndarlaget upplever jag sakna en djungler, så även om det är ett idiotupplägg tycker jag det funkar i de flesta matcherna. Dessutom verkar alla vara spån som inte ens kollar sina egna creeps när de märker att två i vårat lag har smite.
Vi hade tänkt försöka det två games. Om fiendelaget hade en jungler skulle vår Fiddlesticks sno deras lizard och sedan lana, om inte skulle han counter-jungla. Han tog inte smite. Tyvärr hade fienden junglers i båda gamen. Jag upplever det som att fienden på min nivå har junglers ungefär 75-80% av matcherna. De gånger de inte har det är det nice.
2011-03-04, 12:07
  #6455
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaFayette
Nu har jag provat på Jarvan i några matcher och måste säga att han behöver en nerf.
Jag har inte förlorat en enda match och kommer alltid upp i sjuka stats. Detta skulle inte vara konstigt om jag nu var ett "pro" men det är jag inte utan är mer av en vardagslirare.
Dock ska det sägas att jag tycker det är roligt att spela med Jarvan men kanske lite OP just nu.

Den feta stilen:
Just därför kan du uppfatta Jarva som stark, för de personer du spelar mot också är vardagslirare ochinte vet hurman ska bemöta honom ännu.
Jarvan som han ser ut idag är väldigt väldigt väldigt långt från OP.
2011-03-04, 12:12
  #6456
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Jag har sett den där. Väldigt intressant. Jag satte upp en liknande Rune Page för Nunu, men jag har Dodge Seals istället för Armor Seals. Hur stor blir skillnaden? Jag har Flat Magic Resist Glyphs istället för Per Level, då Per Level inte blir bättre förrän level 10.

Stor skillnad imo. Normalt spelar jag bara med dodge seals på hjältar där jag försöker dra nytta av nibleness(?)(runespeed boost när man dodgar skiten), eller champions med dodge från någon form av skill, tex Jax och ibland Sivir.
Gilalr inte dodge då allt är RNG. Ibland kanske maninte dodgar ett skit när det väl behövs, men sen dodgar man allan när man står och farmar minions. Inte tillräckligt pålitligt i min mening,

Armor seals därimot ger dig säkra resultat. Jag säger dock inte att dodge är dåligt, det har sina funktioner men i större delen av fallen är armor bättre än dodge.

Det samma gäller vissa skills. Du kan inte dodga Parrley, Mysticshot etc, men armor sänker dess dmg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in