Det här spelet är ju så jäkla obalanserat. Alla 6300-hjältar är i princip overpowered, med lite blandad kompott av andra overpowered hjältar. Så de som spelar mkt och är bra, blir ännu mer överlägsna med grymma hjältar. Twitch är helt sanslös med stealth, nuke, poison och ranged. Den där teleporteringsriddaren likaså. Magikern som har Fiddlesticks ulti som vanlig förmåga, samt en ulti som nukar ALLA hjältar oavsett var de befinner sig, är ju bara för sanslös... osv.
Är man noob och börjar spela det här och bara kan grunderna från DOTA, så är det inte direkt kul att spela. Slutar man med 3 kills och 9 deaths är man glad, många matcher får man kanske 1 kill och några assists.
I början mötte man andra noobs, förutom någon gammal DOTA-spelar som gled förbi och hade sisådär 29/0/0. Men steget upp till erfarna spelare går skitfort och man är fortfarande noob. Hur kul är det på en skala att spela när alla andra är mkt bättre än en själv och man mest bara är en belastning för laget? Samtidigt som man vet att har de en uppsättning overpowered hjältar så kan du inte göra ett skit, förutom hålla dig undan så de inte feedar på dig (men då feedar de bara någon annan). Jag har haft matcher som slutat typ 0-2-2 för mig efter 35 minuters spel.
Matchmakingsystemet är broken, för det har inga vettiga siffror att gå efter. Ska det gå efter lvl liksom? Jamenjaha, jag är lvl 11 och suger, varför har det ingen sorts skill rating istället? Lagen är allt som oftast sanslöst obalanserade, matcherna som är jämna är sällsynta.
Nä, jag tror jag lägger ner det här och kör nåt annat spel istället.
Är man noob och börjar spela det här och bara kan grunderna från DOTA, så är det inte direkt kul att spela. Slutar man med 3 kills och 9 deaths är man glad, många matcher får man kanske 1 kill och några assists.
I början mötte man andra noobs, förutom någon gammal DOTA-spelar som gled förbi och hade sisådär 29/0/0. Men steget upp till erfarna spelare går skitfort och man är fortfarande noob. Hur kul är det på en skala att spela när alla andra är mkt bättre än en själv och man mest bara är en belastning för laget? Samtidigt som man vet att har de en uppsättning overpowered hjältar så kan du inte göra ett skit, förutom hålla dig undan så de inte feedar på dig (men då feedar de bara någon annan). Jag har haft matcher som slutat typ 0-2-2 för mig efter 35 minuters spel.
Matchmakingsystemet är broken, för det har inga vettiga siffror att gå efter. Ska det gå efter lvl liksom? Jamenjaha, jag är lvl 11 och suger, varför har det ingen sorts skill rating istället? Lagen är allt som oftast sanslöst obalanserade, matcherna som är jämna är sällsynta.
Nä, jag tror jag lägger ner det här och kör nåt annat spel istället.