2011-02-21, 21:49
  #5845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Fiddle jungle. Efter +9 min är han level 1 och dött 3ggr..
Ranked. Ca 1350 elo. Skjut mig

Då går det inte att vinna
2011-02-21, 22:55
  #5846
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1993
Någon tank som är speciellt bra just nu? Är sugen på att köpa någon för att börja tanka då ingen annan kör tank.

Finns många. De som är att föredra är Shen, Amumu, Rammus imo. Malphite, Udyr, Mundo, Nasus etc är alla bra val men klassar sig mer som offtanks.
2011-02-21, 22:59
  #5847
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Finns många. De som är att föredra är Shen, Amumu, Rammus imo. Malphite, Udyr, Mundo, Nasus etc är alla bra val men klassar sig mer som offtanks.

Vart får du Malphite till Offtank?
2011-02-21, 23:00
  #5848
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaxberg
Vart får du Malphite till Offtank?

Vart får du honom till något annat?
2011-02-21, 23:10
  #5849
Medlem
flaxbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Vart får du honom till något annat?

Ehm, hans passive är extremt bra för en "main"tank. Han ulti är en sjukt bra initiate. Hans E stackar med armor.
Varför tycker DU han borde vara en "OFFtank"?
2011-02-22, 00:19
  #5850
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaxberg
Ehm, hans passive är extremt bra för en "main"tank. Han ulti är en sjukt bra initiate. Hans E stackar med armor.
Varför tycker DU han borde vara en "OFFtank"?

För att han är det? Han har inget sätt att hålla de andra borta från din carry eller liknande.
2011-02-22, 00:57
  #5851
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
För att han är det? Han har inget sätt att hålla de andra borta från din carry eller liknande.

Med det resonemanget så är ju Amumu också en offtank isåfall? Han har sin ultimate som stunnar men sen? en skillshot som är enkel att ducka undan för?

I allla fall, till alla er som anser att matchmaking i Normal är rättvist;
http://img222.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img222/241/lolfairright.png&via=mupload

Jag har klart bäst stats och lyckades undvika en massa deaths och slutade 0/2/0 då jag inte kunde göra något då de andra spelarna på något sätt lyckats feeda hela deras lag.

Deras Morgana har 1459 wins, oavsett vad någon säger så ger tid erfarenhet ochifärdighet oavsett hur dålig någon är.

jag vägrar att anse att jag "tillhör" samma ELO som mina medspelare och att systemet på något sätt är rättvist och att "jag ska finna mig med att jag inte är bättre än dem som feedar 0/8/1"
2011-02-22, 00:59
  #5852
Medlem
Kwelis avatar
Malphite är väl egentligen off tank, men används ofta som main tank eftersom att han klarar av det rätt bra också.
2011-02-22, 01:10
  #5853
Medlem
General.Maximus.s avatar
Om man ska köra Sion som AP-tank, funkar den här gearen då?

Boots of Levitation
Rod of Ages
Warmogs
Rod of Ages
Rod of Ages
Rabadons


AP:395*30%=513.5

HP: 2345(base)+3260(gear)=5605 - Här tillkommer även den HP man får av att döda minions.

Så vad säger ni, kan detta fungera?
2011-02-22, 01:27
  #5854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Om man ska köra Sion som AP-tank, funkar den här gearen då?

Boots of Levitation
Rod of Ages
Warmogs
Rod of Ages
Rod of Ages
Rabadons
Du kommer inte att ha råd med det där i de flesta games. Jag skulle nog köra antingen Magic Pen boots eller Mercury's istället för CDR Boots. Warmog's skulle jag nog skippa. I överlag gillar jag inte det itemet, faktiskt. Vill man köra defensive är nog Banshee's Veil ett bättre val. När jag kör AP Sion brukar jag köra hårt på AP, men du siktar in dig på en tankigare version? Men att stacka hp är sällan en bra idé.
2011-02-22, 03:06
  #5855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Med det resonemanget så är ju Amumu också en offtank isåfall? Han har sin ultimate som stunnar men sen? en skillshot som är enkel att ducka undan för?

I allla fall, till alla er som anser att matchmaking i Normal är rättvist;
http://img222.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img222/241/lolfairright.png&via=mupload

Jag har klart bäst stats och lyckades undvika en massa deaths och slutade 0/2/0 då jag inte kunde göra något då de andra spelarna på något sätt lyckats feeda hela deras lag.

Deras Morgana har 1459 wins, oavsett vad någon säger så ger tid erfarenhet ochifärdighet oavsett hur dålig någon är.

jag vägrar att anse att jag "tillhör" samma ELO som mina medspelare och att systemet på något sätt är rättvist och att "jag ska finna mig med att jag inte är bättre än dem som feedar 0/8/1"

Amumu är mer tank än vad Malphite är, mer CC om han är kompetent, ultin är större dessutom. Tar hellre en Shen eller Rammus varje dag dock.
2011-02-22, 03:06
  #5856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Om man ska köra Sion som AP-tank, funkar den här gearen då?

Boots of Levitation
Rod of Ages
Warmogs
Rod of Ages
Rod of Ages
Rabadons


AP:395*30%=513.5

HP: 2345(base)+3260(gear)=5605 - Här tillkommer även den HP man får av att döda minions.

Så vad säger ni, kan detta fungera?

http://www.colbycheeze.com/ap-sion-tutorial-and-montage-league-of-legends

Riktigt bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in