2011-03-04, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1993
Tålamod. Mycket vänder när du blir level 20 och kan börja köpa runor, de tillför väldigt mycket i early game. IMO är annie en svår gubbe att börja spela med. Väldigt squishy. Lär dig spelet med en melee typ xin zhao som är free to play nu. Inte lika lätt att döda, men ack så mäktig.
Annie var en av de första karaktärerna jag körde. Håller inte med om att hon skulle vara så svår för nybörjare.

Citat:
Ursprungligen postat av deprecation
Men Melee klasserna, springer dom lite snabbare överlag? För det känns som att melee's löper snabbare iaf.
Ja, de springer snabbare i överlag.
2011-03-04, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Junglers är väldigt effektiva mot mindre skickliga spelare som autopushar, inte wardar och inte kan hantera att fienden har solo top. Vet i och för sig inte vilken level du är, du kan vara level 29, det enda jag vet är att du inte är level 30. Jungle Nunu är väldigt stark, i vilket fall.

Vad är du ute efter med nästa karaktär?

Jag är lvl 20, så inte worst of the worst direkt. Det som jag gillar med blitz och nunu är att man kan göra mycket nytta på rätt ställe, utan att nödvändigtvis vara den som har mest hp eller gör mest skada. Hade vart trevligt med en till sån hjälte.

Däremot så upplever jag att folk kör djungel även på hög ELO.
Senast redigerad av Droom 2011-03-04 kl. 00:58.
2011-03-04, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Jag är lvl 20, så inte worst of the worst direkt.
Ah, level 20. Good times. Jag körde Shaco då, och tyckte att jag var så duktig. Fick fina stats i nästan varje game, carryade väldigt ofta. Nu i efterhand har jag kommit fram till att min taktik bara fungerade eftersom fienderna var ännu sämre. Jag var inte alls särskilt bra när jag var level 20, hade jag mött en sådan spelare nu skulle jag nog tycka att han var ganska dålig. Saken är ju den att det är relativt. Jämfört med många andra level 20 var jag säkert bra. Samtidigt är det bra att inse att väldigt många är väldigt mycket bättre. Det fick jag känna på idag när jag prearrangade med fyra stycken som var ungefär top 300-400 prearranged i Europa.

Citat:
Däremot så upplever jag att folk kör djungel även på hög ELO.
Alltså. Jungling är extra effektivt på lägre nivåer mycket för att det är så ovanligt. Folk är inte vana att möta junglare. Folk är inte vana att warda för att skydda sig mot ganks. Folk är inte vana att inte overextenda. Folk är inte vana att möta solo top (Ja, jag skriver solo top, i de flesta fall är bättre bättre att ha två bot och en top eftersom de två som är bot då lättare kan hantera dragon). Folk som är lägre level tenderar också att undervärdera värdet av dragon. Jag kan tänka mig att du i många games får en fri jungel, många games där fienden inte har någon junglare själv.

Jungling är viktigt på alla nivåer, men i low level games är möjligheterna att stompa större. Jag läste någonstans att vill man vinna games är jungler en av de viktigaste rollerna, speciellt på lägre summoner level-nivåer. Jag tror att det stämmer. Att du vinner så många games med Nunu är inte konstigt. Du bidrar väldigt mycket genom att välja en stark junglare och förhoppningsvis ganka hårt och låta solo top bli farmad.

Citat:
Det som jag gillar med blitz och nunu är att man kan göra mycket nytta på rätt ställe, utan att nödvändigtvis vara den som har mest hp eller gör mest skada. Hade vart trevligt med en till sån hjälte.
Ah, så en mer cc:baserad champion är det du efterfrågar? Support är en möjlighet. Janna och Zilean är nog de starkaste i nuläget. Annars vore kanske Shen intressant, som kan använda sin ulti i många olika situationer och taunta effektivt.
2011-03-04, 02:40
Medlem
Kwelis avatar
Måste säga att jag gillar Jarvan skarpt! Mina fem matcher med honom hittills:

http://img580.imageshack.us/i/jarvan.jpg/
2011-03-04, 02:57
Medlem
aTastySnails avatar
Kan inte logga in, någon annan? Fastnar på Patchern.
2011-03-04, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Måste säga att jag gillar Jarvan skarpt! Mina fem matcher med honom hittills:

http://img580.imageshack.us/i/jarvan.jpg/

Förstår inte folk som postar sin matchhistory, det säger ju verkligen inget om hur bra det går? Det kan lika gärna säga allt om hur dåligt det går för det andra laget.

Står ju inte direkt om de har AFK/leavers/folk som "går och pissar"/folk som får telefonsamtal e.t.c.
2011-03-04, 08:29
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Skulle nog hellre köra Cooldown Reduction, Magic Resist eller Magic Resist per Level på Glyphs (de blåa) än Magic Pen. Skulle nog ta Mana Regen per Level Seals istället för Flat då hon inte bör ha manaproblem tidigt tack vare att Q inte kostar mana för att lasthitta.
jo på seals så kör jag också mana regen per level och inte flat, skulle kanske ha förklarat bättre....
2011-03-04, 08:48
Medlem
askaninjas avatar
Innan NA WCG finalen så kommer jag håg att Preak intervjuade Dan Dinh som spelade Heimer och gick igenom hans rune & mastery setup. Det visade sig då att han helt och hållet spelade utan manaregen och kommenterade det hela med "Ofc, i just manage my mana. I see no reason for manaregen, why would I?"
Detta fick mig redan då att fundera på att skippa manaregen men det var först någon patch sedan då de nerfade manaregen som jag plockade bort regen från 10 av 11 runesidor. Kan helt ärligt säga att jag inte saknar manaregen alls.
2011-03-04, 08:51
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Måste säga att jag gillar Jarvan skarpt! Mina fem matcher med honom hittills

Jag tycker han var svag, rolig men svag. Finns så många bra semitankiga melees nu och som det är just nu så känns Jarvan som ett av de svagare alternativen(Ser stenhård ut dock). Får se om de gör som de gjort de senaste gångerna och buffar honom tills han är uppe på en rimmlig nivå.
2011-03-04, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Funderingar jag har är; Hur ska man egentligen djungla, hur tidigt ska man invadera motståndarnas djungel? Egentligen borde man väll starta i motståndarnas djungel känns det som och sno nått camp för att sedan springa till sin egen och köra sin vanliga rutt? Förlorar man nått på det? Säg tex att man börjar vid deras wraith eller golems, man smitar nått fort som fan och plockar småskiten, sen kutar man över på sin sida. Blir ju risky, men man får hoppas dom börjar vid blå buff liksom. Känns som man kan vinna mycket på det, eller?

Är också intresserad av djungelns uppbyggnad, alltså när x spawnar och hur lång tid exakt det tar innan x spawnar igen. Hur mycket hp, armor etc y har etc. Känns som man kan bli bra mycket mer effektiv om man vet exakt när saker och ting tittar fram. Om man snor nåns golems vill man ju gärna kunna vara på plats exakt när dessa kommer tillbaka. Blir ju galet mycket timers att hålla reda på, men när man behärskar det lär man ju kunna dominera skogen på ett helt annat sätt.

Tacksam för hjälp!

Hur går det med junglandet?
Satt och slösurfa och hitta en ny guide på solomid.net om nunu som jungler med fokus på counterjungling och roaming. Han diskuterar även lite runt vilka standard runor han brukar använda på jungling karaktärer. Tänkte jag kunde dela med mig om du inte hittat den själv än.

http://www.solomid.net/guides.php?g=6
2011-03-04, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Innan NA WCG finalen så kommer jag håg att Preak intervjuade Dan Dinh som spelade Heimer och gick igenom hans rune & mastery setup. Det visade sig då att han helt och hållet spelade utan manaregen och kommenterade det hela med "Ofc, i just manage my mana. I see no reason for manaregen, why would I?"
Detta fick mig redan då att fundera på att skippa manaregen men det var först någon patch sedan då de nerfade manaregen som jag plockade bort regen från 10 av 11 runesidor. Kan helt ärligt säga att jag inte saknar manaregen alls.

Kör även jag utan mp5 runes. Särskilt enkelt nu när dom buffat bas-reggen på alla champs.
2011-03-04, 09:39
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja

Är inne på samma spår. Köper just nu lite armor seals. Ska testa det + byta ut cooldown glyps. Vad kör du på ex en AD carry ('Ashe?) Funderar på att köra undan mina health qu's och byta ut dom attack damage (för en pubstomber FB)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in