Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Jag är lvl 20, så inte worst of the worst direkt.
Ah, level 20. Good times. Jag körde Shaco då, och tyckte att jag var så duktig. Fick fina stats i nästan varje game, carryade väldigt ofta. Nu i efterhand har jag kommit fram till att min taktik bara fungerade eftersom fienderna var ännu sämre. Jag var inte alls särskilt bra när jag var level 20, hade jag mött en sådan spelare nu skulle jag nog tycka att han var ganska dålig. Saken är ju den att det är relativt. Jämfört med många andra level 20 var jag säkert bra. Samtidigt är det bra att inse att väldigt många är väldigt mycket bättre. Det fick jag känna på idag när jag prearrangade med fyra stycken som var ungefär top 300-400 prearranged i Europa.
Citat:
Däremot så upplever jag att folk kör djungel även på hög ELO.
Alltså. Jungling är extra effektivt på lägre nivåer mycket för att det är så ovanligt. Folk är inte vana att möta junglare. Folk är inte vana att warda för att skydda sig mot ganks. Folk är inte vana att inte overextenda. Folk är inte vana att möta solo top (Ja, jag skriver solo top, i de flesta fall är bättre bättre att ha två bot och en top eftersom de två som är bot då lättare kan hantera dragon). Folk som är lägre level tenderar också att undervärdera värdet av dragon. Jag kan tänka mig att du i många games får en fri jungel, många games där fienden inte har någon junglare själv.
Jungling är viktigt på alla nivåer, men i low level games är möjligheterna att stompa större. Jag läste någonstans att vill man vinna games är jungler en av de viktigaste rollerna, speciellt på lägre summoner level-nivåer. Jag tror att det stämmer. Att du vinner så många games med Nunu är inte konstigt. Du bidrar väldigt mycket genom att välja en stark junglare och förhoppningsvis ganka hårt och låta solo top bli farmad.
Citat:
Det som jag gillar med blitz och nunu är att man kan göra mycket nytta på rätt ställe, utan att nödvändigtvis vara den som har mest hp eller gör mest skada. Hade vart trevligt med en till sån hjälte.
Ah, så en mer cc:baserad champion är det du efterfrågar? Support är en möjlighet. Janna och Zilean är nog de starkaste i nuläget. Annars vore kanske Shen intressant, som kan använda sin ulti i många olika situationer och taunta effektivt.