2011-03-15, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eratoc
Nu måste jag fråga er gott folk vad fan jag har detta problem för...

Installerade EU-versionen av LoL av uppenbara orsaker, och sen går det bara att ha tyska/franska och något random språk att välja mellan? Valde tyska och tänkte att det säkert går att byta men det gick inte. Sen googlade jag och bytte ut 2 filer i .TXT format som tydligen skulle ändra språket till Engelska... Men det gick ju inte heller

Dessutom har jag sjukt segt internet så tog ett bra tag att ladda ner skiten, måste man börja om från början och ladda ner US-versionen bara för att få engelska?

Tacksam för svar

Någon som hade tänkt hjälpa till?

Vilket ska jag installera?
2011-03-15, 15:42
Medlem
Mangograperapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andjoh1917
Hmm inte direkt faktiskt... ca 50/50 (typ 5 mer losses eller nått)

Då har du knappast utnyttjat bonus of the day eller leavat en hel del.

Citat:

Givetvis, för hjälp är något alla otrevliga idioter förtjänar?
2011-03-15, 15:42
Medlem
Citat:

Installera EU och på språk väljer du Anglis
2011-03-15, 15:49
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Det blir visst en nerf, en indirekt sådan. Anta att du kör solo top och möter två fiender. Då kommer du inte att ha lika stort försprång i xp som tidigare, vilket gör det svårare. Junglare kommer att få svårare att hålla ikapp med xp jämfört med duo lanes, speciellt långsamma junglare som exempelvis Shen. Fördelen att gå mid eller solo top blir inte lika stor längre.

Är detta bra eller inte? Jag vet inte, men jag kommer inte att jungla lika ofta med Shen i alla fall. Jag offrar en del för att jungla med honom, exempelvis säkerhet (mer riskabelt att jungla än duo lane med Shen), en mastery (Neutral buff duration) och en Summoner spell (Smite istället för Exhaust). Är det värt det? Kanske, kanske inte. I vilket fall har Riot sagt att de vill göra junglers mindre obligatoriska. En nackdel (eller fördel?) med det är att det troligen kommer att göra så att bara de bästa junglers kommer att jungla.

Fast om du möter två stycken fiender top betyder det ju att motståndar laget inte har någon junglare alternativt har 1 bot vilket betyder att draken alltid troligtvis kommer bli eran. Detta scenarion händer ju inte ofta, jag som har runt elo 1250 på normal ser 80% alltid en junglare och har aldrig sett 2st top. Sen kommer ju frågan varför man inte låter Shen ta solo top och låta en snabb junglare ha jungeln istället.

Sen har ju junglare ett XP övertag redan över duo lanes och nerfa den så den som solar och junglar hamnar på en liknande nivå med dem som duoar tycker jag är bra. Man junglar ju inte enbart för att låta någon få mer XP utan även mer guld samt öppna upp för ganks mycket tidigare och även kunna ta ner draken snabbare.

Har dem satt något pris på den nya championen än? Kan väl anta att han hamnar på 6300.
2011-03-15, 15:50
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rargon
När kan man köpa Nocture eller vafan han nu heter.

Imorgon. Troligen tar dom ner servern vid primetime vid 21:00 ho håller den nere till lunch imorgon.
De brukar verkligen ta ner servern vid vettiga tillfällen [/Ironi]
2011-03-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
Jo ja vet hur det funkar i lol, men varför kallar man det för att denya när det inte är vad ordet betyder? HON måste väll ochså ha exprange?

Varför skulle man inte kalla det denya är väl frågan.
2011-03-15, 15:52
Medlem
askaninjas avatar
Citat:

Bara för att man ställer en fråga på ett forum innebär inte det att det sitter någon i andra ändan och kan svaret. Personligen installerade jag spelet i Betan och har sedan dess inte ominstallerat vad jag kan minnas.
Googla runt lite och kolla kanske? Någon mer borde haft samma problem vid något tillfälle.

Lycka till!
2011-03-15, 15:56
Medlem
Ska bli roligt att testa några matcher TF, Nocturne, Pantheon, Shen och Karthus (eller Ashe/Gankplank om man vill ha massor AD) nu. Oh the fun.
2011-03-15, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Vad betyder ordet denya för dig då?
har alltid sett det som att döda sina egna minions. Att hålla dem utanför xprange måste väll gå på HoN också?
2011-03-15, 15:59
Bannlyst
EU servern har maintence på torsdag tror jag! (om jag inte har helt fel) - brukar alltid vara 1 dag efter US iaf - det är så Riot prioriterar !
2011-03-15, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
har alltid sett det som att döda sina egna minions. Att hålla dem utanför xprange måste väll gå på HoN också?

Denya kanske betyder det i HoN, men bara för det så betyder det inte samma sak i LoL, som någon sa så betyder ordet denya något helt annat.
2011-03-15, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
EU servern har maintence på torsdag tror jag! (om jag inte har helt fel) - brukar alltid vara 1 dag efter US iaf - det är så Riot prioriterar !

EU har på onsdags natten /kvällen. Det beror på dom olika tidzoner som världen har

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in