2011-02-26, 20:51
Medlem
är lol helt gratis? inga fördelar för dom som lägger ner pengar på det?
2011-02-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulseczar

Det du kan köpa för riktiga pengar i LoL är att du kan köpa champions, men du kan köpa alla dom för ingame pengarna, det enda du kan köpa för riktiga pengar men inte för ingame pengar är skins till gubbarna, vilket inte ger dig någon fördel alls, man kan köpa ip och exp boost för riktiga pengar också men det är inte jätte lönt
2011-02-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulseczar

Jag har inte lagt ner en krona på spelet (förutom en liten present jag fick, men det gjorde varken från eller till) och jag kan spela spelet på precis samma sätt som en som har lagt ut 1000 spänn.
2011-02-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Cash
Jag har inte lagt ner en krona på spelet (förutom en liten present jag fick, men det gjorde varken från eller till) och jag kan spela spelet på precis samma sätt som en som har lagt ut 1000 spänn.

Enda fördelen är väl att man kan köpa champions för riktiga pengar "RP" hehe, och då lägga alla sina IP på runes om man nu vill ha allt snabbt istället för att behöva spela så mycket innan man får allt man vill ha.
2011-02-26, 21:13
Medlem
Appropå Urgot så är han riktigt stark, och det var han redan innan buffen. Grejen är ju att folk är rädda för att prova nya saker eller göra något som inte "proffsen" gör, tyvärr. Precis samma sak händer ju nu med Irelia. Ansågs vara värdelös, men nu har Wickd visat upp henne för världen och helt plötsligt så börjar folk säga att hon är bra eller t.o.m OP.

Kan vara det omvända också. Renekton anses bra i EU när det i själva verket är en ganska medioker hjälte, bara för att Wickd ägt upp med honom några gånger på sin stream.

Finns det någon Flashback-kanal i spelet förresten?
2011-02-26, 21:33
Medlem
Citat:
Varför är det så ofta att det ena laget fullkomligt krossar det andra laget? Det är väldigt sällan man spelar en match som håller 40 min+. Alla matcher man spelar verkar bara sluta i en surrender runt 25 min. Är det något fel på balanseringen i spelet som orsakar detta? Eller är det bara jag själv som upplever det?

Jag har en teori om att det är meiajs/blade of the occult som bidrar till detta. När någon lyckas skaffa sig ett litet övertag med meiajs eller occult så blir det så mycket svårare att vända spelet. Jag vet själv, eftersom jag ofta spelar mage, att meiajs möjliggör en build mer fokuserad på tankyness, samtidigt som man delar ut mycket skada pga den sjuka AP man får av meiajs.

Jag spelar mestadels normal games, men jag har kört ett 50-tal ranked, och jag upplever samma problem där också, matcherna är ofta ojämna. Varför?

Jag tror att det som händer ofta är att det ena laget får ett litet övertag i början som sen bygger upp långsamt mer och mer, t.ex en tidig lyckad dragon/torn/gank till ens lag ger än mer guld att använda till nästa dragon/torn/gank vilket blir en kedjeeffekt ett starkt övertag vilket gör skillnad när teamfigthsen börjar. Stack items har också mycket med detta att göra eftersom de blir en snöbollseffekt.

Det som oftast händer om man förlorar teamfigths är att försöka vara hela laget tillsamans och genom det sätet vinna för att man tror man har en chans i 5v5. Men eftersom man är underlägsna så borde det överlägsna laget vinna enkelt.

Det jag istället brukar göra för undevika teamfigths (i underlägsen positon) då är att t.ex. fiende laget är 5 top och gankar/pushar, jag är mid och fiendens bot lane är helt kvar och ganska mycket minions för mitt lag, springer ner ditt och slår ner ett torn tills fiende laget på top bestämmer sig för att sluta pusha top för det kommer gå för långsamt (alltså jag får ner torn fortare/samma takt), eller ganka mig. Det som händer då är att pushen top ändrar sig från 4v5 till 4v4 eller 4v3. Samt jag kan även få ett/två torn om jag är snabb. Om vi byter torn alltså jag får ett de får ett torn så är det eller inte dåligt. För det utjämmnar gold skillnaden mellan lagen.

Försök aldrig göra det ovanstående men en support eller tank! Få en yi, shaco, nasus någon med pushing power och i behov av cs att göra det.
2011-02-26, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveApplepie
Jag tror att det som händer ofta är att det ena laget får ett litet övertag i början som sen bygger upp långsamt mer och mer, t.ex en tidig lyckad dragon/torn/gank till ens lag ger än mer guld att använda till nästa dragon/torn/gank vilket blir en kedjeeffekt ett starkt övertag vilket gör skillnad när teamfigthsen börjar. Stack items har också mycket med detta att göra eftersom de blir en snöbollseffekt.

Det som oftast händer om man förlorar teamfigths är att försöka vara hela laget tillsamans och genom det sätet vinna för att man tror man har en chans i 5v5. Men eftersom man är underlägsna så borde det överlägsna laget vinna enkelt.

Det jag istället brukar göra för undevika teamfigths (i underlägsen positon) då är att t.ex. fiende laget är 5 top och gankar/pushar, jag är mid och fiendens bot lane är helt kvar och ganska mycket minions för mitt lag, springer ner ditt och slår ner ett torn tills fiende laget på top bestämmer sig för att sluta pusha top för det kommer gå för långsamt (alltså jag får ner torn fortare/samma takt), eller ganka mig. Det som händer då är att pushen top ändrar sig från 4v5 till 4v4 eller 4v3. Samt jag kan även få ett/två torn om jag är snabb. Om vi byter torn alltså jag får ett de får ett torn så är det eller inte dåligt. För det utjämmnar gold skillnaden mellan lagen.

Försök aldrig göra det ovanstående men en support eller tank! Få en yi, shaco, nasus någon med pushing power och i behov av cs att göra det.

Du har helt rätt. Spelet går ju trots allt ut på att pusha, och om man är smart och snabb och har bra map awareness, så kan man undvika fienden helt och hållet om man är underlägsen. Men om man gör detta och de går i samlad trupp på en lane, så är det nästan helt kört att försvara den, om de nu har övertaget. Det är så jag ofta förlorar, eller vinner. 2-3 vunna teamfights/torn/dragon så har man kraft nog att samla en push och samla på sig ännu mer gold.
2011-02-26, 22:35
Medlem
Citat:
Varför är det så ofta att det ena laget fullkomligt krossar det andra laget? Det är väldigt sällan man spelar en match som håller 40 min+. Alla matcher man spelar verkar bara sluta i en surrender runt 25 min. Är det något fel på balanseringen i spelet som orsakar detta? Eller är det bara jag själv som upplever det?

Jag har en teori om att det är meiajs/blade of the occult som bidrar till detta. När någon lyckas skaffa sig ett litet övertag med meiajs eller occult så blir det så mycket svårare att vända spelet. Jag vet själv, eftersom jag ofta spelar mage, att meiajs möjliggör en build mer fokuserad på tankyness, samtidigt som man delar ut mycket skada pga den sjuka AP man får av meiajs.

Jag spelar mestadels normal games, men jag har kört ett 50-tal ranked, och jag upplever samma problem där också, matcherna är ofta ojämna. Varför?
Jag skulle nästan påstå att det är tvärtom, snowball items gör det lättare att vända matchen eftersom en vunnen teamfight inte bara ger laget pengar och ger en chans att pusha, det nerfar även motståndarnas styrka eftersom de förlorar en tredjedel av sina stacks.

att faktiskt vinna fighten blir ju svårare, men imo så kan man vända ett snowball lag rätt lätt genom att warda mycket så att man kan ta dem när de är solo, överrumpla dem och undvika att de får fler stacks genom att överrumpla er.. Går de konstant tillsammans så blir det dock jävligt mycket svårare.
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-02-26 kl. 23:05.
2011-02-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Jag skulle nästan påstå att det är tvärtom, snowball items gör det lättare att vända matchen eftersom en vunnen teamfight inte bara ger laget pengar och ger en chans att pusha, det nerfar även motståndarnas styrka eftersom de förlorar en tredjedel av sina stacks.

Stackitems funkar ju åt båda hållen det vänder oerhört mycket om du förlorar eller får stacks, just därför tror jag inte profsen (Hotshot, bigfatjiji, reginald) använder den speciellt ofta förutom när de verkligen stompar (smurf accounts typ) och det kommer gå fortare att vinna med stack items p.g.a att just teamfigthsen betyder mer.
2011-02-26, 23:24
Medlem
pjalles avatar
Haha, spelade med en snubbe som trodde att om han hade 400 ap och en fiende hade 100 magic resist så skulle det vara som att han hade 300 ap istället
2011-02-26, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Haha, spelade med en snubbe som trodde att om han hade 400 ap och en fiende hade 100 magic resist så skulle det vara som att han hade 300 ap istället
fattar att det inte funkar sådär, men hur mycket mindre magicskada tar man om man har MR?
2011-02-26, 23:34
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analysis
fattar att det inte funkar sådär, men hur mycket mindre magicskada tar man om man har MR?

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Magic_Resistance

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in