2011-01-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Har försökt spelat Ryze lite nu när han är gratis, tyckte han såg ut att steka på trailern innan jag började spela LoL men han känns ju direkt patetisk.
Jag håller med, Ryze är inte optimal. Han behöver nog en buff eller två.

Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
måste bara säga att Rammus is the shit!
Han blir nerfad i nästa patch.

Citat:
Om man vill köra riktig tank så är det Rammus som gäller, Amumu iför sig är också bra
Jag gillar nog Shen bättre, även fast Rammus är kul. Rammus kan få rätt bra med skada om han stackar armor.

Citat:
Ursprungligen postat av namerless
Vad är det viktigaste man ska köpa när man är ms Fortune?
Boots. I många fall är Mercury Treads bäst. Annars är det viktigt med damage, som Bloodthirster eller Infinity Edge.
2011-01-30, 23:14
Medlem
Deedles avatar
http://data.fuskbugg.se/skalman02/asdd2.JPG

Var inte ens feedad med Master Yi, guiden jag följde hette "Oh god, he's coming for me isn't he?" och kunde inte instämma mer, Miss Fortune gick ner på 5-6 snabba slag. Outdpsade Fiddlesticks hur enkelt som helst då han hade sin drain på mig.
2011-01-30, 23:15
Medlem
Dea85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
För den som är intresserad ska hotshotgg kommentera en match nu. Vet inte riktigt vad som gäller, men det är ju alltid kul att kika när fb's enda pro lirar. Nomnom!

http://www.solomid.net/livestream.php?s=214

Vem är FB:s enda pro?
2011-01-30, 23:34
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Jag håller med, Ryze är inte optimal. Han behöver nog en buff eller två.

Han behöver nog ett antal små buffar eller en stor buff. Men något behöver göras.

Citat:
Han blir nerfad i nästa patch.

Det är enbart bra att han blir nerfad, den så kallade "nerfen" han fick i denna patch syns knappast. Han är så jävla jobbig att möta, så fort man hör SS rammus så vet man att en gank är på gång och man får lov att stå kvar vid tornen för att inte möta ödet för tidigt. Hans taunt + stun gör det omöjligt att försöka sig på att ta ett torn.

Fick en death recap bugg i gamet jag nyss körde, Le Blanc drar alla sina spells på mig varpå jag dör och när man kollar death recap står det basic attack 760. Seriöst detta måste ju fixas. Jag märkte också en annan grej, jag tänkte pröva en ny "build" och fixa AS och MS till MF för att utnyttja hennes W till fullo. Men detta gick ju åt helvete eftersom jag fick otroligt låg skada samt att man enbart behövde köpa +70 armor för att kontra mig totalt.

Jag vet att det finns armor pen att köpa, men jag tycker armor skalar så otroligt lustigt så det inte är sant. Jag skulle nog säga att armorn skalar som en regnbåge, 0 är början och 100 är toppen på bågen, medans 150-200 tycks vara slutet och sedan går det bara åt helvete med att köpa armor. Panth köpte ju enbart den där blå rustningen som ger +70 armor så dök min skada från 158 till 58 och kändes ganska jobbigt, speciellt när man har maxad armor pen runor i rött och 2st quins.
2011-01-31, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Det är enbart bra att han blir nerfad, den så kallade "nerfen" han fick i denna patch syns knappast.
Jag tycker inte att han bör bli nerfad alltför mycket. Kanske minska hans AD scale mot slutet, inte så svårt att få över 200 AD efter några item med honom.

Citat:
Jag märkte också en annan grej, jag tänkte pröva en ny "build" och fixa AS och MS till MF för att utnyttja hennes W till fullo. Men detta gick ju åt helvete eftersom jag fick otroligt låg skada samt att man enbart behövde köpa +70 armor för att kontra mig totalt.
Att köpa AS på Miss Fortune är rätt så onödigt, då hon redan har en AS-buff genom W. De gånger man köper AS är främst för carries som inte redan har AS, som exempelvis Ashe, eller för karaktärer som scalar bra med AS, som Xin Zhao, Kog'Maw och liknande.

Citat:
Jag vet att det finns armor pen att köpa, men jag tycker armor skalar så otroligt lustigt så det inte är sant. Jag skulle nog säga att armorn skalar som en regnbåge, 0 är början och 100 är toppen på bågen, medans 150-200 tycks vara slutet och sedan går det bara åt helvete med att köpa armor. Panth köpte ju enbart den där blå rustningen som ger +70 armor så dök min skada från 158 till 58 och kändes ganska jobbigt, speciellt när man har maxad armor pen runor i rött och 2st quins.
Stackar fienden armor kan du ju köpa Last Whisper. Finns inget item som ger +70 Armor. Guardian Angel ger 68. Randuin's Omen ger 80. Båda de två är ganska dyra, dock. Chain Vest, den du troligen syftade på, ger 45. Låter okej med tanke på att den kostar 700 och tar upp en slot.
2011-01-31, 01:15
Medlem
Citat:
Kan verkligen rekommendera Karthus! Han är kanske inte den lättaste att lära sig men när man väll börjar reda ut skillsen och hur dom kan användas är han jävligt rolig. Sen är han ju guld värd earlygame när han får sin ulti, är ju nästan 100% firstblood till ditt team om detta inte inträffat då dom bara behöver lyckas dra ner hp'n en viss mängd så avslutar du det sedan med din ulti.

Godlike ganker med. Bara smälla upp din wall bakom era fiender när dom pushat lite för mycket så har dom mycket svårt att komma undan och sen kommer du flygandes ur busken med din aoe och bomber smattrandes. Dog dom inte? Poppa ulti. Kaching!

Testa! Skulle säga att alla 3 är ganska roliga med Annie i botten dock, hon är så mycket spamm känns det som. Man bara springer runt och skjuter eldbollar och droppar en björn då och då. Men det är ju bara jag.

Haha, helt värdelös att fråga efter nått på ett forum; Man får ungefär lika många svar som spelare som spelar karaktären, själv har jag svårt att bilda egen uppfattning då jag aldrig kört karaktären eller sett någon annan spela den så svårt att säga. Finns ju champ-spotlight på hemsidan såklart men den känns sisådär. Tycker anivia ser bättre ut där, men så säger du att Karthus är bättre! Haha så svårt...

Någon som provat renekton?
2011-01-31, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Tycker anivia ser bättre ut där, men så säger du att Karthus är bättre! Haha så svårt...
Han skrev aldrig att Karthus är bättre än Anivia. Enligt Elementz är Anivia i mitten av Tier 2 på Solo Queue, Karthus i slutet. När det gäller Draft Mode är Anivia i topp på Tier 1, Karthus i mitten av Tier 3. Phreak har uttalat sig om att Anivia är för stark. Guinsoo* att hon troligen kommer att nerfas någon gång. Förhoppningsvis inte alltför mycket.

Personligen gillar jag Anivia mer. Har set fler Anivia-spelare som steker än Karthus-spelare, och finner henne själv roligare att spela. Karthus har ett starkt early game i vissa lägen, men han är väldigt squishy och är mer "tvingad" att ta mid än Anivia. Du skulle kunna vänta tills Anivia är gratis innan du köper henne.

*Jag tror att det var Guinsoo, i alla fall.
2011-01-31, 02:48
Medlem
soffsitss avatar
Orkar fan inte med dessa leavers längre.. Två game i rad har jag förlorat pga. att idioter lämna matcherna..
2011-01-31, 04:15
Medlem
Citat:
Han skrev aldrig att Karthus är bättre än Anivia. Enligt Elementz är Anivia i mitten av Tier 2 på Solo Queue, Karthus i slutet. När det gäller Draft Mode är Anivia i topp på Tier 1, Karthus i mitten av Tier 3. Phreak har uttalat sig om att Anivia är för stark. Guinsoo* att hon troligen kommer att nerfas någon gång. Förhoppningsvis inte alltför mycket.

Personligen gillar jag Anivia mer. Har set fler Anivia-spelare som steker än Karthus-spelare, och finner henne själv roligare att spela. Karthus har ett starkt early game i vissa lägen, men han är väldigt squishy och är mer "tvingad" att ta mid än Anivia. Du skulle kunna vänta tills Anivia är gratis innan du köper henne.

*Jag tror att det var Guinsoo, i alla fall.

Jag blev lite sugen på Kassadin nu också, haha att det måste vara så svårt.

Jo jag tror jag ska se vad det är för champions den här veckan och sen ta beslutet då!
2011-01-31, 07:33
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dea85
Vem är FB:s enda pro?

Du har PM.

--------

Men som Sylian säger är väll Karthus inte direkt bättre utan det är bara jag som tycker han är roligare. Det känns som man kan kontrollera earlygame väldigt mycket och det gillar jag. Har dock aldrig någonsin sett honom i ett högrankat gaem i nån stream och det kanske säger en del, på den nivån kan ja tänka mig att det är ganska svårt att få in en 4-5 bombcombo och det ä ju grunden till allt med karthus.

Och som han säger är mid ett måste med honom annars är det så fail så fail, nyckeln ligger ju i att levla snabbt som fan så man får sin ulti föra dom andra då det ger ett väldigt övertag med honom.

Missförstå mig inte dock, Anivia tycker jag är riktigt bra också. Den ända ja inte är ett så stort fan av var Annie då ja tycker hon är lite tråkig, men också jävligt stark ^^. Krångligt
2011-01-31, 08:47
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Du har PM.

--------

Men som Sylian säger är väll Karthus inte direkt bättre utan det är bara jag som tycker han är roligare. Det känns som man kan kontrollera earlygame väldigt mycket och det gillar jag. Har dock aldrig någonsin sett honom i ett högrankat gaem i nån stream och det kanske säger en del, på den nivån kan ja tänka mig att det är ganska svårt att få in en 4-5 bombcombo och det ä ju grunden till allt med karthus.

Och som han säger är mid ett måste med honom annars är det så fail så fail, nyckeln ligger ju i att levla snabbt som fan så man får sin ulti föra dom andra då det ger ett väldigt övertag med honom.

Missförstå mig inte dock, Anivia tycker jag är riktigt bra också. Den ända ja inte är ett så stort fan av var Annie då ja tycker hon är lite tråkig, men också jävligt stark ^^. Krångligt

Jag gillar Annie starkt. Hon är alltid en hyffsad pick tycker jag. En rejäl nuker helt enkelt.
Sen tyckte jag du var lite gullig när du skrev att Annie är en spammer. Vad är inte karthus då?

Köpte Nasus igår och satan va stark man kan bli med honom. Sen är hans slow helt underbar också.
2011-01-31, 09:21
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Jag gillar Annie starkt. Hon är alltid en hyffsad pick tycker jag. En rejäl nuker helt enkelt.
Sen tyckte jag du var lite gullig när du skrev att Annie är en spammer. Vad är inte karthus då?

Köpte Nasus igår och satan va stark man kan bli med honom. Sen är hans slow helt underbar också.

Haha, du har så rätt så rätt. Annie är rejält bra, jag gillar att ha henne i laget. Anledningen till att jag känner att annie är mer av en spammer är att hon i stort sett bara slänger eldbollar och den där aoe conen, håller sitt avstånd och kör på. Med Karthus känner jag att man är med flexibel på nått sätt. Man harassar med bomber, men har sin wall som kan användas till vad som helst, men kör sin ring etc etc. Medans med annie är det i stort sett bara spamma Q

Karthus är förstås spammig också, men jag känner mig mycket mycket mer aktiv med honom med olika skills.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in