Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Det är enbart bra att han blir nerfad, den så kallade "nerfen" han fick i denna patch syns knappast.
Jag tycker inte att han bör bli nerfad alltför mycket. Kanske minska hans AD scale mot slutet, inte så svårt att få över 200 AD efter några item med honom.
Citat:
Jag märkte också en annan grej, jag tänkte pröva en ny "build" och fixa AS och MS till MF för att utnyttja hennes W till fullo. Men detta gick ju åt helvete eftersom jag fick otroligt låg skada samt att man enbart behövde köpa +70 armor för att kontra mig totalt.
Att köpa AS på Miss Fortune är rätt så onödigt, då hon redan har en AS-buff genom W. De gånger man köper AS är främst för carries som inte redan har AS, som exempelvis Ashe, eller för karaktärer som scalar bra med AS, som Xin Zhao, Kog'Maw och liknande.
Citat:
Jag vet att det finns armor pen att köpa, men jag tycker armor skalar så otroligt lustigt så det inte är sant. Jag skulle nog säga att armorn skalar som en regnbåge, 0 är början och 100 är toppen på bågen, medans 150-200 tycks vara slutet och sedan går det bara åt helvete med att köpa armor. Panth köpte ju enbart den där blå rustningen som ger +70 armor så dök min skada från 158 till 58 och kändes ganska jobbigt, speciellt när man har maxad armor pen runor i rött och 2st quins.
Stackar fienden armor kan du ju köpa Last Whisper. Finns inget item som ger +70 Armor. Guardian Angel ger 68. Randuin's Omen ger 80. Båda de två är ganska dyra, dock. Chain Vest, den du troligen syftade på, ger 45. Låter okej med tanke på att den kostar 700 och tar upp en slot.