2011-02-25, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Varför köper randoms så sällan wards? Känns drygt att behöva stå för 80-100% av wardinförskaffandet i ett game. Har förlorat flera games på sistone nu på grund av att randoms vägrar att warda dragon och baron... Seriöst alltså. Kör med 1-2 prearranged och därmed 2-3 randoms, någon av dem borde väl kunna köpa några wards?

Förstår inte riktigt dem som säger att nya Ryze är sämre än gamla. Tycker att nya är väldigt mycket bättre än gamla, nu kan man köpa tankiga item och ändå göra fet med skada.

Tycker Ryze fortfarande är jävligt so so faktiskt. Men wards har jag sällan problem med, eftersom jag junglar de flesta matcherna.
2011-02-25, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Varför köper randoms så sällan wards? Känns drygt att behöva stå för 80-100% av wardinförskaffandet i ett game. Har förlorat flera games på sistone nu på grund av att randoms vägrar att warda dragon och baron... Seriöst alltså. Kör med 1-2 prearranged och därmed 2-3 randoms, någon av dem borde väl kunna köpa några wards?

Förstår inte riktigt dem som säger att nya Ryze är sämre än gamla. Tycker att nya är väldigt mycket bättre än gamla, nu kan man köpa tankiga item och ändå göra fet med skada.

Tycker överlag att intelligenskvoten på de som spelar är skrämmande låg, inte för att skjuta mig själv i foten men det måste verkligen vara världens skrap som söker sig till det här spelet.

Bara det faktum att så få kan engelska tyder ju på att man inte direkt har alla hästar hemma.
2011-02-25, 01:37
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Tycker överlag att intelligenskvoten på de som spelar är skrämmande låg, inte för att skjuta mig själv i foten men det måste verkligen vara världens skrap som söker sig till det här spelet.

Bara det faktum att så få kan engelska tyder ju på att man inte direkt har alla hästar hemma.

Nackdelen med att något är gratis är att alla dras till det.
2011-02-25, 02:47
Medlem
pjalles avatar
Borde fan vara en avgift på 10$ för att kunna spela rankat. Alla seriösa spelare hade lätt köpt det. Alla oseriösa hade inte.
2011-02-25, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Tycker Ryze fortfarande är jävligt so so faktiskt. Men wards har jag sällan problem med, eftersom jag junglar de flesta matcherna.

Nya Ryze är allt annat än so so tycker jag. De har buffat hans range också, så han har övertag över dom flesta i solo lane nu. Vladimir exempelvis kan inte göra ett dugg mot Ryze längre. Sen blir han så jävla tanky också. Han påminner lite om Swain nu tycker jag, fast en förbättrad version. Swain måste välja mellan tanky och dps annars blir han kass i båda, medans Ryze är tanky och dps på samma gång. Jag har väldigt roligt med honom iaf.
2011-02-25, 08:24
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l0l
Han förstår inte.

Jag är personligen ganska övertygad om att det är tvärtom, du förstår inte.
Orkar inte lägga ner någon större kraft på att försvara mig då du antagligen lämnar lol innan du änns blir level30. Har du problem att vinna games på väg upp till 30 så kommer det inte bli bättre när du väl kommit hela vägen upp. Om du fortsätter spela så kommer du förstå vad jag menar med att bära laget, np np.

Det som händer när du tar och duo quar med en vän är att han drar upp erat lags ELO vilket medför att du kommer få möta personer som enligt ELO'n är bättre än dig. VIlket kanske inte är till din fördel direkt.
2011-02-25, 09:24
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Ligger på 600 ELO. Ena dagen går jag + för att jag är den enda som har vett i skallen. Andra dagar sjunker jag och hamnar på exakt samma siffra.

Jävla idioter som feedar laget till win, borde fan avinstallera direkt

Det finns massor med personer som har Que dodgat ner till ~500 rating och neråt med flit för att se om det är så illa som folk säger. Att man inte kan klättra upp för alla bara feedar och AFK'ar.
Gissa vad som händer? Personer som faktiskt är bättre har inga problem att klättra upp till sin normala rating igen.
2011-02-25, 10:51
Medlem
Andasnus avatar
Någon som är intresserade av mer matcher? Spelade en match med nidalee som gick himla bra! 17-0 blev statsen tillslut! Vill ni se någon som pubstompar så kan ni göra det!

http://www.megaupload.com/?d=FBR6E3KI

Kanske inte så kul att kolla på men om någon är sugen på nidalee så kan ni se här vad hon är kapabel till!
2011-02-25, 11:32
Medlem
l0ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Jag är personligen ganska övertygad om att det är tvärtom, du förstår inte.
Orkar inte lägga ner någon större kraft på att försvara mig då du antagligen lämnar lol innan du änns blir level30. Har du problem att vinna games på väg upp till 30 så kommer det inte bli bättre när du väl kommit hela vägen upp. Om du fortsätter spela så kommer du förstå vad jag menar med att bära laget, np np.

Det som händer när du tar och duo quar med en vän är att han drar upp erat lags ELO vilket medför att du kommer få möta personer som enligt ELO'n är bättre än dig. VIlket kanske inte är till din fördel direkt.

Nu är du bara pinsam med dina antagande. Ge mig ett bildbevis på att du kan bära ditt lag när två-tre stycken i ditt lag har 0/12/3 eller dylikt så tror jag dig när du kör solo så tror jag dig, "np np"

Änns stavas ens bara så du vet.
2011-02-25, 11:36
Medlem
Citat:
Nu är du bara pinsam med dina antagande. Ge mig ett bildbevis på att du kan bära ditt lag när två-tre stycken i ditt lag har 0/12/3 eller dylikt så tror jag dig när du kör solo så tror jag dig, "np np"

Änns stavas ens bara så du vet.

Tycker det är så sjukt kul med alla som sitter och säger "man kan bära sitt lag själv lätt i 1200 ELO utan problem annars är man dålig" men hur jävla lätt är det att vinna ett game när man får någon som går ut på sin lane och dör får 0/5/0 sen leavar, hur ska man vinna sånna games då? vill gärna att någon förklara för mig hur man ska kunna bära sitt lag på egen hand när dom knappt förstår engelska, dom bara yrar runt, hjälper aldrig till och går bara runt och dör. förklara för mig
2011-02-25, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Tycker det är så sjukt kul med alla som sitter och säger "man kan bära sitt lag själv lätt i 1200 ELO utan problem annars är man dålig" men hur jävla lätt är det att vinna ett game när man får någon som går ut på sin lane och dör får 0/5/0 sen leavar, hur ska man vinna sånna games då? vill gärna att någon förklara för mig hur man ska kunna bära sitt lag på egen hand när dom knappt förstår engelska, dom bara yrar runt, hjälper aldrig till och går bara runt och dör. förklara för mig

Folk verkar inte tänka på att det är precis likadant för motståndarlaget. Om du är bättre än den/de vettiga på deras lag så kommer du ju vinna. Inte svårare än så.

Vet att många toppspelare har gjort nya konton bara för att visa att "ELO Hell" inte finns och de har inte haft några problem att klättra upp till hög ELO genom solo queue igen.
2011-02-25, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quilt
Nya Ryze är allt annat än so so tycker jag. De har buffat hans range också, så han har övertag över dom flesta i solo lane nu. Vladimir exempelvis kan inte göra ett dugg mot Ryze längre. Sen blir han så jävla tanky också. Han påminner lite om Swain nu tycker jag, fast en förbättrad version. Swain måste välja mellan tanky och dps annars blir han kass i båda, medans Ryze är tanky och dps på samma gång. Jag har väldigt roligt med honom iaf.

Problemet med Ryze som jag ser det nu är att han blir ett monster lategame. Fram till dess har jag inga problem med honom rent generellt.

Citat:

Och hur ofta händer sånna game? Händer det varje game, måste det hända motståndarlaget minst lika mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild

Tro mig, det där händer högre upp också. Skillnaden är att de högre upp kan hantera det. Sätter ut wards, planerar ganks, fixar dragon och bär laget helt enkelt.

Jag lovar, det går om du är duktig. Man måste bara inse att man inte alltid är bäst i världen och jobba på det istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in