2011-03-09, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Och förresten är min match history säkert bättre än din
Varför har du Crit Chance Seals på Malzahar? Varför kör du 24/6/0 med Jarvan? Skulle du kunna spara ett game där du kör med LoLReplay eller något så får vi se hur det ser ut i praktiken när du kör?

Match history ger jag inte alltför mycket för, då det ofta går i perioder. Den Win/Loss-ratio man har i överlag säger mer. Du har 23 leaves i rankat. Du vet om att du förlorar elo på leaves?

Jag har 3-4 games från min sida där jag failade en del. Men jag tröstar mig med att även Wickd failar ibland. Och att Fiddlesticks, Kennen, Swain och Trundle inte direkt är mina mains.

Men jag skulle gärna se något game där du är med, för att se om det verkligen är de andras fel att du får så många förluster, eller om det har med dig att göra.
2011-03-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssidnull
Tja!
Jag spelar ganska mycket HoN, har testat LoL men tycker helt klart att HoN är bättre.
Så jag undrar varför ni kör LoL istället för HoN, och säg inte att det är för att det är gratis, HoN kostar ju inte äns 200kr.
För att vi tycker att LoL är bättre. Det är mer som gillar LoL än HoN för övrigt, och LoL har vunnit mer priser än HoN. Om det nu är relevant. Frågan är alltså, varför betala för HoN när det finns ett spel som är bättre som är gratis?

HoN är så passivt och inriktat på att farma carryn och att denya creeps. Mindre harass med spells då manan går åt väldigt fort. Inga buffar i skogen heller.
2011-03-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssidnull
Tja!
Jag spelar ganska mycket HoN, har testat LoL men tycker helt klart att HoN är bättre.
Så jag undrar varför ni kör LoL istället för HoN, och säg inte att det är för att det är gratis, HoN kostar ju inte äns 200kr.

Hon är roligt också men jag hatar hon för om någon carry blir feedad i hon så e det gg + i lol så kan alla heroes göra mycket skada för man kan ha ability power. Dvs casters blir ej värdelösa efter 30 min
2011-03-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
Vore det inte roligt ifall vi fixade en flashback turnering där alla fick mötas 1 on 1 och se vem som är flashbacks bäste league of legends spelare, inte för att jag tror jag kommer vinna det men det vore roligt att se hur alla står sig mot varandra
Det beror väldigt mycket på vilken karaktär man kör dock. Jag har kört fyra matcher mot en snubbe, jag vann tre av fyra. Den matchen han vann ägde han mig ganska hårt dock. Jag var Maokai och han Nidalee. Hade vi bara kört den matchen hade det sett ut som att han är bättre än mig, även fast jag, enligt honom och mig själv, baserat på många Normal games tillsammans, är bättre än honom.

Man skulle kunna ha någon första runda, där alla möter alla en gång och man samlar poäng för varje vinst. De 8 eller 16 med bäst poäng får vara med i en utslagsturnering, där det är bäst av 3 mot varje person. Skulle kunna vara intressant. Bara folk från Flashback, dock. Förslagsvis kör man till First Blood eller första tornet är nere. Fortsätter man köra efter det finns risken att minions på sidan pushar och tar torn och ev. inhibitor, vilket skulle vara väldigt orättvist för en sida.

Vad tror ni? Låter det som en intressant idé?
2011-03-09, 17:39
Medlem
Jag blev bannad idag för att jag leavat för mycket.. TILL 03/09/2011 !!!
kan man verkligen bli bannad så länge bara för det?...
2011-03-09, 17:39
Medlem
Jag har några frågor, jag har kört DoTA tidigare men har bestämt mig att gå vidare.. Men i LoL verka man spela samma hero hela tiden är det så?

Och vilka runes ska man använda? Talents? Och vilka heroes är bäst?
2011-03-09, 17:40
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaRTIN191
Jag blev bannad idag för att jag leavat för mycket.. TILL 03/09/2011 !!!
kan man verkligen bli bannad så länge bara för det?...
om du läser det med en amerikansk datumstandard så betyder 03/09/2011 att du är bara bannad idag och att du kan spela imorgon
2011-03-09, 17:42
Medlem
Citat:
om du läser det med en amerikansk datumstandard så betyder 03/09/2011 att du är bara bannad idag och att du kan spela imorgon

aha... fan vad rädd jag blev TACK
2011-03-09, 17:47
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Det beror väldigt mycket på vilken karaktär man kör dock. Jag har kört fyra matcher mot en snubbe, jag vann tre av fyra. Den matchen han vann ägde han mig ganska hårt dock. Jag var Maokai och han Nidalee. Hade vi bara kört den matchen hade det sett ut som att han är bättre än mig, även fast jag, enligt honom och mig själv, baserat på många Normal games tillsammans, är bättre än honom.

Man skulle kunna ha någon första runda, där alla möter alla en gång och man samlar poäng för varje vinst. De 8 eller 16 med bäst poäng får vara med i en utslagsturnering, där det är bäst av 3 mot varje person. Skulle kunna vara intressant. Bara folk från Flashback, dock. Förslagsvis kör man till First Blood eller första tornet är nere. Fortsätter man köra efter det finns risken att minions på sidan pushar och tar torn och ev. inhibitor, vilket skulle vara väldigt orättvist för en sida.

Vad tror ni? Låter det som en intressant idé?
Jo det ser vettigt ut i mina ögon, hur ska picken vara har du tänkt dig? Drafted eller blind?
2011-03-09, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolitest
Jag har några frågor, jag har kört DoTA tidigare men har bestämt mig att gå vidare.. Men i LoL verka man spela samma hero hela tiden är det så?
Nej. Varje vecka är 10 champions gratis. Denna rotation ändras en gång per vecka. Du kan permanent låsa upp karaktärer genom att spendera Influence Points, IP, eller Riot Points, RP. IP får du genom att spela, RP får du genom att betala pengar. Själv har jag inte köpt en enda karaktär för IP. Jag föreslår att du som ny försöker spela alla eller åtminstone de flesta champions en eller två gånger innan du börjar köpa. Då lär du dig hur de fungerar och hur man ska spela med dem i sitt lag och kontra dem i motståndarlaget bättre.

Citat:
Och vilka runes ska man använda? Talents? Och vilka heroes är bäst?
Tier 3-runor är de man kör med. Dem kan man inte köpa förrän level 20. Jag föreslår att du väntar tills du är level 20, vilket tar kanske 100 games eller så. Återkom efter det så ska du få lite tips.

För Masteries föreslår jag att du till en början tar: 3 i Reduce Death timer, Good Hands, 1 i någon av de kvarvarande. 4 i XP Boost. Greed är rätt nice också. I vilket fall, utility fungerar ganska bra på lägre nivåer. Det borde inte vara så viktigt på din nivå. Har du kört DotA kommer du troligen att vara bättre än många som du kör med till en början.

Citat:
Jo det ser vettigt ut i mina ögon, hur ska picken vara har du tänkt dig? Drafted eller blind?
Blind är nog att föredra. Att counter-picka 1on1 känns lite lame. Vad brukar 1on1-turneringarna köra med för regler?
2011-03-09, 18:10
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Blind är nog att föredra. Att counter-picka 1on1 känns lite lame. Vad brukar 1on1-turneringarna köra med för regler?
Här är reglerna tagna från solomids 1 on 1 turnering...
http://www.solomid.net/forums/index.php?/topic/5716-solomid-1v1-tournament-open/
2011-03-09, 18:11
Medlem
Okej, tack för snabbt svar! Då kommer jag tillbaka när jag har nått nivå 20

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in