Citat:
Ursprungligen postat av lolitest
Jag har några frågor, jag har kört DoTA tidigare men har bestämt mig att gå vidare.. Men i LoL verka man spela samma hero hela tiden

är det så?
Nej. Varje vecka är 10 champions gratis. Denna rotation ändras en gång per vecka. Du kan permanent låsa upp karaktärer genom att spendera Influence Points, IP, eller Riot Points, RP. IP får du genom att spela, RP får du genom att betala pengar. Själv har jag inte köpt en enda karaktär för IP. Jag föreslår att du som ny försöker spela alla eller åtminstone de flesta champions en eller två gånger innan du börjar köpa. Då lär du dig hur de fungerar och hur man ska spela med dem i sitt lag och kontra dem i motståndarlaget bättre.
Citat:
Och vilka runes ska man använda? Talents? Och vilka heroes är bäst?
Tier 3-runor är de man kör med. Dem kan man inte köpa förrän level 20. Jag föreslår att du väntar tills du är level 20, vilket tar kanske 100 games eller så. Återkom efter det så ska du få lite tips.
För Masteries föreslår jag att du till en början tar: 3 i Reduce Death timer, Good Hands, 1 i någon av de kvarvarande. 4 i XP Boost. Greed är rätt nice också. I vilket fall, utility fungerar ganska bra på lägre nivåer. Det borde inte vara så viktigt på din nivå. Har du kört DotA kommer du troligen att vara bättre än många som du kör med till en början.
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
Jo det ser vettigt ut i mina ögon, hur ska picken vara har du tänkt dig? Drafted eller blind?
Blind är nog att föredra. Att counter-picka 1on1 känns lite lame. Vad brukar 1on1-turneringarna köra med för regler?